Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det med sokker uten makker? Vi klarer ikke å finne noe godt system som gjør at vi enkelt finner tilbake til singel sokk nr 1 som hører sammen med den andre single sokken…

Anonymkode: 7b090...3bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en kurv på vaskemaskina

Anonymkode: f2732...dac

AnonymBruker
Skrevet

Har de tilbake i skittentøyet, stortsett dukker makkeren opp før neste gang det vaskes. Er det sokker som går flere runder uten makker går de i søpla.

Anonymkode: 77787...c81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går fint å bruke sikker som ikke matcher. Så hvis jeg ikke finner makker så bruker jeg to ulike. 

Anonymkode: 91c0a...5c5

Skrevet

Jeg har bare svarte sokker og da er det aldri mer enn en make-løs sokk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går det for lenge så kastes de. Men kjøper mye like sokker så dette er et relativt lite problem.

Anonymkode: 300ac...3b7

AnonymBruker
Skrevet

Hvor blir sokkene deres av? Kjenner så mange som "mister" sokker, men har aldri opplevd det selv.

Anonymkode: 8e71b...bcf

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper kun én type/farge sokker til hver i husstanden slik at de ikke trenger parres. Vi voksn har hver vår farge, mens til ungene kjøper vi f.eks 20 par Harry Potter-sokker i slengen.

Anonymkode: 021a4...634

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint at å bruke to forskjellige sokker. Jeg kan samle ulike sokker i en haug, men når jeg ser etter en stund at det ikke kommer en makker, så tar jeg bare å finner en annen som ikke har en makker og slår de sammen. 

Anonymkode: 144b0...dc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan gjør dere det med sokker uten makker? Vi klarer ikke å finne noe godt system som gjør at vi enkelt finner tilbake til singel sokk nr 1 som hører sammen med den andre single sokken…

Kjøper helt like sokker. Har du 8 par sorte sokker så spiller det ingen rolle om du har 16 eller 15 sokker. Du har en del par.

Uansett så slites jo sokker. Når en sokk er slitt hull i så kaster man jo ikke to sokker - det ville vært sløseri og ikke spesielt miljøvennlig. Man kaster den sokken som er slitt, og så bruker man den andre sokken opp.

For sokker som ikke typisk kjøpes i flerpak (ullragger, treningssokker) så bruker jeg bare et odde par. Er en ullragg så utslitt at bøting ikke lengre gir mening så bruker jeg den andre raggen sammen med en annen ensom ullragg.

Anonymkode: 18dce...7b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en kurv på vaskemaskina

Anonymkode: f2732...dac

👆👆

Sparer dem i opptil et år før de blir brukt til filler/vask/garasjeprosjekter.

Skrevet

Har hengt en kurv på veggen ved vaskemaskinen. 
Før hadde jeg kurven i klesskapet, det var nyttesløst da den ble glemt. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en kurv i skap på vaskerommet. Den er todelt. Tar en runde innimellom. Blir ting liggende der for lenge kaster jeg bare. Ber gjerne alle rydde sokkeskuffen før jeg tar runden, ligger ofte enslige sokker der. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor blir sokkene deres av? Kjenner så mange som "mister" sokker, men har aldri opplevd det selv.

Anonymkode: 8e71b...bcf

Bare fått med seg en hjem fra hytta. Klart å rydde på plass bare en i skapet (alle henter eget tøy). Sitter fast i et buksebein et sted. Ble av en eller annen grunn ikke med i sorteringen. Sitter fast inne i et dynetrekk. Ligger under en seng/sofa... 

Anonymkode: 0a1d2...c95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine grep for å forhindre single sokker: 

1. ikke vaske sengetøy og undertøy sammen

2. en kurv på vaskerommet med single sokker

3. like sokker til samme person

Anonymkode: 654d0...8b4

Skrevet

Vi har en kurv der single sokker blir lagt. Så tar noen den kjipe jobben med å gå gjennom den kurven når den enten er stappfull, eller de har gått tom for rene sokkepar.

Det høres så fint ut med en type sokker til hver person så det blir lett å pare dem. Men jeg vil ha både korte og lange sokker, tynne og tykke, mørke og lyse, bomull og ull. Det kommer jo an på hva jeg har på meg, hva jeg skal og hva slags vær det er. Hvordan får dere én type til å funke?

• Nyttig 2
Skrevet

Skjønner ikke hvor sokker blir av. Vi er 5 i familien og har hatt mye enslige sokker. De siste årene har vi begynt med en felles sokkeskuff til alle, og kjøper store mengder like sokker når vi først kjøper nytt. Det hjalp. Ullsokker, kosesokker og noen med spesielle print har man i sitt eget skap/skuff i tillegg til fellesskuffen.

Skrevet (endret)

Da bruker vi to forskjellige sokker, så sant de er i samme tykkelse.

Har mest sannsynlig et likt par hjemme allikevel

Endret av Munchlax
AnonymBruker
Skrevet

Ganske sjelden jeg mister sokker, men da venter de på en relativt lik makker, som for eksempel er samme sokk, men med andre farger på stripene, eller noe slikt. Og så brukes de under et annet par som matcher. Bruker alltid to par sokker. Men OCDn i meg orker ikke missmatch på sokkene. 

Anonymkode: 6a411...0a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ganske sjelden jeg mister sokker, men da venter de på en relativt lik makker, som for eksempel er samme sokk, men med andre farger på stripene, eller noe slikt. Og så brukes de under et annet par som matcher. Bruker alltid to par sokker. Men OCDn i meg orker ikke missmatch på sokkene. 

Anonymkode: 6a411...0a0

Hvorfor bruker du to par sokker?

Anonymkode: 8e784...a8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 22.05):

Går fint å bruke sikker som ikke matcher. Så hvis jeg ikke finner makker så bruker jeg to ulike. 

Anonymkode: 91c0a...5c5

Nå vet jeg ikke hvordan din hverdag er, men jeg har en ganske offentlig jobb der jeg bør se ut som om jeg har stått opp på rett side av senga. Ulike sokker på jobb er derfor noe jeg unngår. Hjemme er det ok. 
ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...