AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:57 #1 Skrevet torsdag kl. 19:57 Hvis de påstår de elsker deg, men er det engang mulig? Psykisk vold fysisk vold eller økonomisk. Så kommer de meg påstander om kjærlighet. Er det noe en kan tro på? Anonymkode: ada3b...af4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:02 #2 Skrevet torsdag kl. 20:02 Det kommer an på hva du mener at kjærlighet er. Noen mener det er en følelse, de vil jo si det er mulig. Jeg mener det er en forpliktelse, så jeg mener det ikke er mulig. Anonymkode: 60176...363 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:05 #3 Skrevet torsdag kl. 20:05 Nærmeste man kommer er vel at de elsker makten over deg, elsker kontrollen, elsker å nedverdige, elsker pengene dine, elsker statusen ved å være med deg. Men d elsker ikke deg som person. Anonymkode: 0cea0...748 3 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:08 #4 Skrevet torsdag kl. 20:08 Ja, selvfølgelig. Vold mot partneren, så lenge det ikke er noe ekstremt, blir litt som utroskap. Man kan fint elske partneren sin selvom man er utro mot dem. Så lenge personen stopper, enten om det er vold eller utroskap, burde det ikke være noe problem å jobbe seg gjennom det og gå videre. Anonymkode: 96f01...174
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:10 #5 Skrevet torsdag kl. 20:10 Jeg vil si at ja, de kan elske den de utøver vold mot. De kan ha en enorm redsel for å bli forlatt og det eneste logisk de kan gjøre er feks kontrollere, psykisk vold og fysisk vold. Psyke den andre ned til å tro at hen aldri vil finne noen andre som vil elske dem, og dermed bli værende. At man elsker noen gir INGEN frikort til å behandle andre stygt. Dersom den du elsker utøver vold mot deg (eller andre) så kan de elske deg, men det betyr ikke at du må bli. Anonymkode: ed4e3...1cf 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:21 #6 Skrevet torsdag kl. 20:21 Nei, man utøver ikke vold mot noen man elsker. Anonymkode: 3b3bd...9f8 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:22 #7 Skrevet torsdag kl. 20:22 Ja, det er mulig. Det betyr ikke at man skal finne seg i det. Anonymkode: e3aec...c49 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:24 #8 Skrevet torsdag kl. 20:24 Nei, det er ikke mulig. Det betyr at du fyller et behov den personen har. Kjærlighet er ikke voldelig. Anonymkode: 7056b...4a2 3
Strigiformes Skrevet torsdag kl. 20:26 #9 Skrevet torsdag kl. 20:26 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvis de påstår de elsker deg, men er det engang mulig? Psykisk vold fysisk vold eller økonomisk. Så kommer de meg påstander om kjærlighet. Er det noe en kan tro på? Anonymkode: ada3b...af4 Om hen virkelig elsker deg slik hen påstår at hen gjør, så velger hen å søke hjelp for sine utfordringer... I mitt hode så gjør man alt man kan i sin makt, for å unngå og bevisst såre den man elsker. Er hen villig til å søke hjelp for sine utfordringer? Endret torsdag kl. 20:27 av Strigiformes 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:30 #10 Skrevet torsdag kl. 20:30 ja det er mulig. Men det er en usunn kjærlighet. Kjærlighet alene er ikke nok. Løp… Anonymkode: ea34e...76d 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:33 #12 Skrevet torsdag kl. 20:33 Nei. Det er det selvfølgelig ikke. Anonymkode: 7b976...842
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:36 #13 Skrevet torsdag kl. 20:36 Jeg mener det er irrelevant mot den som er mottakeren av volden. Hvilke følelser utøveren har, betyr null. Det som betyr noe, er at det utøves vold. Det er der fokuset bør og skal være under slike omstendigheter. Se bort fra følelser! Følelser fucker det up! Anonymkode: 4f88c...d8d 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:47 #14 Skrevet torsdag kl. 20:47 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvis de påstår de elsker deg, men er det engang mulig? Psykisk vold fysisk vold eller økonomisk. Så kommer de meg påstander om kjærlighet. Er det noe en kan tro på? Anonymkode: ada3b...af4 Nei, det er manipulering. Det er ikke kjærlighet. Du kjenner sannheten i magen, det er derfor du spør. Løp! Personen har vist deg hvem de er: tro på dem!! Anonymkode: 2cdcb...1ab 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:46 #15 Skrevet i går, 10:46 Har elsker eller ikke elsker noe å si? Resultatet er det samme, man blir utsatt for vold. Og dette høres ut som narsissistiske manipuleringsteknikker fra den som utøver volden. Kom deg ut, ts. Anonymkode: 17e48...c0c 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:49 #16 Skrevet i går, 10:49 Absolutt ikke. En sånn person vet nok ikke hva kjærlighet er engang. Det er mulig de tror det selv, i sin vrangforestilte, syke lille verden, men det har naturligvis ingenting med ekte kjærlighet å gjøre. Anonymkode: d62f4...c61 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 10:59 #17 Skrevet i går, 10:59 Et sånt spørsmål bør egentlig stilles til fagfolk som jobber med problematikken. Det er en alvorlig problemstilling. Synsing om dette fra diverse nettforum-folk kan da umulig ha særlig verdi. Med det sagt, så har jeg litt grunnleggende psykologi på plass og jeg kan ikke skjønne hvorfor ikke voldelige mennesker ikke skal kunne elske. Hvis vi snakker om diagnostiserte narcisister, psykopater, sosiopater ol. så er det en annen diskusjon. Men for mange voldelige mennesker så kan disse være dypt følende mennesker, men med en svært mangelfull /dysfunksjonell evne til å håndtere følelser, konflikter, stress og kriser. De fleste vil nok være enige om at disse menneskene , uansett bakenforliggende årsak, bør håndteres av psykiatrien og ikke et sårbart, forelsket enkeltmenneske.. Han/hun vil aldri klare å kurere dette, og i hvert fall ikke ved å forsøke å være snillere og snillere. Anonymkode: ed4d4...270
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden Hun sa så og var jo aldri meningen å slå meg……. Anonymkode: e503f...a42
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun sa så og var jo aldri meningen å slå meg……. Anonymkode: e503f...a42 Om en mann hadde slått meg så hadde jeg aldri klart å tro på det. Hadde blitt redd for ham og det er den naturlige reaksjonen. Hva som er meningen og ikke, er på en måte irrelevant. Voksne mennesker som slår trenger hjelp. Terapi. Anonymkode: dfc86...6d7
Hmmmmmm Skrevet 6 timer siden #20 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 22.08): Ja, selvfølgelig. Vold mot partneren, så lenge det ikke er noe ekstremt, blir litt som utroskap. Man kan fint elske partneren sin selvom man er utro mot dem. Så lenge personen stopper, enten om det er vold eller utroskap, burde det ikke være noe problem å jobbe seg gjennom det og gå videre. Anonymkode: 96f01...174 Ja, kanskje i din verden, som må bestå av kun 2 personer. For oss andre, så kan vi se at det finnes milliarder av mennesker man kan bli forelsket i. Og itillegg så er ikke folk redd for å nyte singellivet. Hvorfor i alle dager skal man tviholde på ett menneske som egentlig forakter deg, og som da viser det i for av slik oppførsel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå