Gå til innhold

Har mistet interresse for tv, flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 16.22):

Ja, litt det samme her. Jeg trur det er fordi kvaliteten på TV-serier har dalt veldig mye i det siste. Storhetstiden er forbi. Produsentene tjener ikke like mye penger lenger.

YouTube har tatt over fullstendig. Det er der god underholdning lages om dagen, mener jeg. Mens jeg jobber eller spiller går det YouTube-videoer på andreskjermen.

Er fortsatt veldig filminteressert, men ser kun litt eldre filmer. For tiden er jeg på et '70-talls kick.

Anonymkode: dfc8e...c54

Hvor er den gode underholdningen på YouTube?

Anonymkode: 8e18c...53e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke på TV fra mai til oktober. På vinteren ser jeg kanskje 2 - 3 timer i uka i snitt. Strømmer ikke serier heller.

Leser nyheter på mobil, så følger godt med.

Jeg leser mye bøker da, gjerne et par stk hver uke 

Anonymkode: 26f43...3ce

Skrevet
Grüner skrev (På 4.10.2025 den 16.24):

Når du ikke klarer å holde fokus gjennom en hel film eller et helt program annet enn reels, YouTube og nyhetene hvor det bare er korte innslag om hver nyhet, da har du et konsentrasjonsproblem/dopaminproblem hvor du hele tiden må stimuleres og ikke takler dødpunkter.

Dette. Min 14 år gamle niese fortalte nylig at hun ikke klarer å se en hel film, det er «kjedelig». Men, tiktok time etter time er ingen problem. 

Anonymkode: e3b5c...bac

Skrevet

Mobilen benytter jeg kun til å ringe med. Har en PC, og en større skjerm som benyttes til film og serier. Ingen TV. Er bare reality og influensere å se. Meningsløst. Hører noe podcast fra PC via høytalere. Har kjøpt oss gammeldags digitalkamera også, så vi kan la mobilene ligge hjemme på tur. Det ble for mye.

Anonymkode: 16f6d...7f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ser du bare på mobil?

Anonymkode: d9ba9...4b5

Mobilen benyttes kun til å ringe med.

Anonymkode: 16f6d...7f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 16.16):

Jeg har også mistet interessen for filmer og serier. Ikke fordi jeg ikke greier å fokusere, men fordi det bare ikke fenger lenger. Orker ikke gjøre så mye om kvelden da. Så jeg setter på skjermspareren til Apple TV eller dronevideoer på YouTube, og flyr rundt i verden mens jeg drømmer meg bort.

Anonymkode: 86847...21d

Har du eksempel på slike dronevideoer? Hørtes spennende ut.

Anonymkode: b3213...c1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har du eksempel på slike dronevideoer? Hørtes spennende ut.

Anonymkode: b3213...c1a

Dette er favorittkanalen.

Anonymkode: 86847...21d

Skrevet

Helt motsatt her, blir helt svett i huet at YouTube og alt som skal gå så innmari fort. Her går det i gamle serier og filmer, dokumentarer om ditt og datt. Første gangen jeg er innom her idag, ikke ser jeg særlig med nyheter heller da jeg får lettere angst og sover dårlig om natta når jeg får meg alt det gærne som skjer rundt omkring. Har tv i nesten alle rom i huset....

Skrevet

Ser ikke noe lineær tv men streamer lett underholdning. Fordelen med det er at da styrer jeg tida mi selv og kan pause når jeg vil. Nyheter ser jeg kun i helga,orker ikke ta innover meg triste og tragiske ting. 

Anonymkode: 9ddb5...8b9

Skrevet

Jeg har mista mye intresse for film & serier.

Dem aller fleste nye serier å filmer er kjedelige å skikkelig dårligt! 
Det er gjort forskning på bruk av tiktok, at hjernen får dopamin avløp av alle videoene å at hjernen etterhvert ikke klarer å se på film eller serier før hjernen sporer av! jeg driver med avvenning… ish

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 21.54):

Jeg klarer ikke å holde fokus gjennom et program eller film lenger. Rett og slett fordi det er så lite interessant og nytt. 

Nyhetene ser jeg på. Men ellers vil jeg heller game, eller gjøre  andre ting som trene, rydde, lage mat prate med venner, skrive på kg se på youtube kan jeg gjøre eller reels. Men tv, og strømmetjrnester kjeder meg. 

Anonymkode: 191a4...623

Det er altfor mye søppel tv, reality dritt. Vise seg fram, by seg fram. Pick me ditt og pick me tatt. Falsk og kjedelig!

Masse spiller på sex og tomt mellom øra! Mye reklame. 

Heller se serie / film uten reklame med bra innhold!

Anonymkode: a2fb1...ba7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...