Gå til innhold

Hvilke kosmetiske behandlinger anbefaler du? 40+

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt MYE penger på div kremer, peeling, syrer og whatnot oppigjennom årene bare for å til slutt innse at huden min faktisk er ganske bra og at «less is more» når det kommer til hudpleie.

Bruker parfymefri krem for atopisk eksem, vaselin og retinol (solkrem fra mars til september), og huden min har aldri hatt det bedre.

MEN! Jeg har noen pigmentflekker, sprengte kapillærer på nesevingene, litt ujevn hudtone (og begynnende rynker) og føler dermed jeg ser litt «gusten ut», så vurderer å gjøre noe, microneedling, laser, botox?

Hva anbefaler DU?

Anonymkode: 702ab...3f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode antipigment kremer hjelper også mot gusten hud fordi det øker cellefornyelsen. Det gir nydelig og jevn hud

Ellers så elsker jeg botox. Jeg har det i panna og rundt øynene. Det løfter panna og øyebrynene mine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (1 minutt siden):

Gode antipigment kremer hjelper også mot gusten hud fordi det øker cellefornyelsen. Det gir nydelig og jevn hud

Ellers så elsker jeg botox. Jeg har det i panna og rundt øynene. Det løfter panna og øyebrynene mine. 

Forslag til antipigment-krem? Har hørt om Adapalene og lakrisrot, men orker ikke hudlege med mindre det er helt nødvendig.

Har prøvd Meline før, men det brant bort ansiktet mitt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Forslag til antipigment-krem? Har hørt om Adapalene og lakrisrot, men orker ikke hudlege med mindre det er helt nødvendig.

Har prøvd Meline før, men det brant bort ansiktet mitt.

MeLineer jo kjempe bra. Men den kan være sterk, men da kan du ha flere pausedager mellom behandlinger 

Akkurat nå tester jeg differin. Jeg skulle innom legen for noe annet og hun ga meg resept på den kremen. Det er vel egentlig en anti akne krem. Kostet ikke noe (200 kr) så tenkte jeg kunne teste

Jeg har også tatt skinnbooster nylig. Altså at man får fukt og vitaminer sprøytet inn under huden. Men synes ikke effekten var så voldsom

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Laser på nesa mot sprengte blodkar. Og microneedling funker bra mot pigmentflekker og for å stramme opp huden og fjerne fine linjer!

Anonymkode: d5c58...127

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes pigmentering som ligger DYPT i huden som ikke kan fjernes skikkeligt med syre og annen krem, det kan,  men tar laang tid... da er det annbefalt microneedling som går dypere i huden og fornyer huden i dybden, har selv spart så mye penger på kremer ved å ta microneedling. 

Anonymkode: d5c58...127

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

IPL laser mot sprengte blodkar, Microneedeling for å øke/vedlikeholde kollagen. Botox er det jo vanskelig å si når man ikke vet hvor rynkene er. Det er primært de vertikale rynkene som får en til å se eldre ut, altså 11 tallet mellom brynene, og folden fra neseborene og ned mot munnen etc. 

Anonymkode: 36023...0f6

• Nyttig 3
Skrevet

Ville aldri anbefalt noen kosmetiske behandlinger på generelt grunnlag.

Er i starten av 40-årene og testet ut fillers, botox, sculptra, microneedling (dermapen), skinboosters, "permanent" makeup.

For ca.5 år siden kuttet jeg alt av fillers, og det er snart 3 år siden jeg tok botox. Jeg tror ikke jeg noen gang kommer til å ta det igjen, for jeg har funnet ut av jeg faktisk liker hvordan jeg ser ut uten fillers og botox.

For de hudproblemene du beskriver ville jeg vurdert å bruke azelaic acid. Selv bruker jeg Skinoren som er 20% AA, men den er reseptbelagt da. Vet at Paulas Choice og the ordinary har AA-produkter også, men har ikke prøvd disse.

Jeg ville brukt den lenge (minst 6 mnd, med bra spf) før jeg vurderte salongbehandlinger.

Følger samme "hudfilosofi" som deg med at less is more, så tar microneedling en gang i året og kanskje en TCA-peel nå i høst. Kjøper tca-peel fra makeupartistschoice.com...MEN: ikke gjør dette med mindre du virkelig har peiling på hud og hudpleie, da kjemisk peeling er å påføre huden en kontrollert skade med en syre. Det kan gå veldig galt, så les deg opp før du eventuelt velger dette.

Lykke til da! Hudpleie er gøy!

Anonymkode: da4d7...2ca

• Liker 2
Skrevet

Microneedling med eksosomer.

Anonymkode: 0c963...6a4

• Liker 1
Skrevet

De to tingene jeg har hatt mest glede av er IPL mot sprengte blodkar kinn, og bleking tenner. Jeg har også pigmenteringer hals, men de lar jeg bare værte. Jevner litt ut med foundation når jeg skal noe. 

Når det gjelder porer og tekstur føler jeg at jeg får veldig god effekt av en god balanse mellom AHA/BHA, retinol (med styrke - apotek), peptider og fukt. Og at øvrige behandlinger ikke tilfører så mye ekstra. Foreløpig.

Jeg hade også tatt botox om jeg hadde en dyp rynke, rynkete panne og slik. Men de små linjene jeg har rundt øynene synes jeg bare passer til alderen.

Anonymkode: 79486...3fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Microneedling med eksosomer.

Ser du forskjell på microneedling med og uten eksosomer?

Anonymkode: 1404e...96b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser du forskjell på microneedling med og uten eksosomer?

Anonymkode: 1404e...96b

Jeg har bare tatt med eksosomer så det vet jeg ikke, men jeg vil jo anta at det er mer effektivt.

Skrevet

Takk for mange og gode svar, kom gjerne med flere!

Da har jeg bestilt meg azelaic acid og mer retinol, så skal jeg vurdere microneedling etter jul :)

Skrevet

Definitivt syrepeelinger (AHA og BHA-syrer), naturlige leiremasker (ikke ferdige formler med tilsetningsstoffer fra en fabrikk - men ekte leire som blandes med vann og/eller fett) og viktigst av alt er at du har gode produkter hjemme. Gå for det som er naturlig, ikke fordi du skal være grønn, men fordi kroppen din er designet for å håndtere og bearbeide ingrediensene på en hensiktsmessig måte. Inkluder fuktighetskrem, tonere (rent blomstervann fra destillat er ypperlig), serum (med konsentrerte ingredienser), skrubb og masker (gjerne fra organisk leire) for bruk et par dager i uken.

Anonymkode: 77f25...cb7

Skrevet

Jeg fikk kjempebra resultat med skinbooster. Fikk komplimenter for huden min av venner som jeg ikke hadde nevnt det for😀

Skrevet

Jeg bruker selv adapelen som en annen over her og er kjempe fornøyd. Har fått veldig fin hud bruker den ca 2 vær dag og ellers er fokuset mest på fukt. 

En vennine tok microneedeling i 3 omganger for å bedre huden etter acne arr og huden ble kjempe flott. Hun brukte også da en full pakke produkter som fulgte med til behandlingen. Men resultatet av disse produktene og microneedeling ga synlige resultater.

Anonymkode: c21c6...8db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for mange og gode svar, kom gjerne med flere!

Da har jeg bestilt meg azelaic acid og mer retinol, så skal jeg vurdere microneedling etter jul :)

Burde kanskje legge til at jeg bruker azelaic acid også. Bruker den billige fra the inkey list om morgenen og skinoren om kvelden når jeg ikke bruker adapelen. 

Jeg bruker det for å dempe rødhet og sensitivitet. 

Anonymkode: c21c6...8db

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 21.04):

Jeg har brukt MYE penger på div kremer, peeling, syrer og whatnot oppigjennom årene bare for å til slutt innse at huden min faktisk er ganske bra og at «less is more» når det kommer til hudpleie.

Bruker parfymefri krem for atopisk eksem, vaselin og retinol (solkrem fra mars til september), og huden min har aldri hatt det bedre.

MEN! Jeg har noen pigmentflekker, sprengte kapillærer på nesevingene, litt ujevn hudtone (og begynnende rynker) og føler dermed jeg ser litt «gusten ut», så vurderer å gjøre noe, microneedling, laser, botox?

Hva anbefaler DU?

Flott! Da har du oppdaget at skjønnhetsindustrien kun utnytter kvinners usikkerhet for profitt. Ikke la deg stresse av andres pengebegjær. Vær stolt av at du er et naturlig menneske.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke råd og kommer aldri til å få råd til noe sånt jeg

Anonymkode: 6ce94...0c0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke råd og kommer aldri til å få råd til noe sånt jeg

Anonymkode: 6ce94...0c0

Kondolerer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...