AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Jeg må flytte fra bolig i tredje etasje i en bygård som ligger oppe på en klippe, og har byens beste utsikt. Ser innseilingen til havnen og ser utover alle tak og også litt inn i leilighetene 🤭, opp i fjellene som omkranser byen og klyper meg i armen omtrent daglig over den flotte utsikten. De leilighetene som er aktuelle i min prisklasse ligger i en annen bydel, og noen har minimal utsikt, dvs man står på verandaen og ser kun inn i nabohuset/lavblokkene. Var på visning i sted på en koselig leilighet, men følte jeg ikke fikk puste når jeg så ut, og alt jeg så var opp i luften og inn i husveggene rundt meg. Kan jeg venne meg til det? Anonymkode: 88525...f8e
Million Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Det er egentlig magefølelsen man skal stole på her. Er du vant til luft rundt deg og fri utsikt, skal det mye til for å trives GODT et sted der det er null utsikt og lite luft utenfor vinduene. Det er viktig å trives der man skal bo, det er noe med sjelen som trenger det. Jeg ville ikke gått fra sånn flott utsikt til ingen utsikt. Det tror jeg at jeg hadde mistrives av. 8
Vibelator Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg må flytte fra bolig i tredje etasje i en bygård som ligger oppe på en klippe, og har byens beste utsikt. Ser innseilingen til havnen og ser utover alle tak og også litt inn i leilighetene 🤭, opp i fjellene som omkranser byen og klyper meg i armen omtrent daglig over den flotte utsikten. De leilighetene som er aktuelle i min prisklasse ligger i en annen bydel, og noen har minimal utsikt, dvs man står på verandaen og ser kun inn i nabohuset/lavblokkene. Var på visning i sted på en koselig leilighet, men følte jeg ikke fikk puste når jeg så ut, og alt jeg så var opp i luften og inn i husveggene rundt meg. Kan jeg venne meg til det? Anonymkode: 88525...f8e Utsikt er ingen menneskerett.Man kan venne seg til det meste.mange i verden bor i husvogn tett i tett.mange bor og i telt da landet er fattig eller i krig. Veldig mange har aldri opplevd utsikt eller innlagt vann så jaaaa man kan bli vandt og bo uten utsikt 1
Phoenix Heart Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Ikke kjøp om du er i tvil, er mitt råd. 6
Million Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Vibelator skrev (Akkurat nå): Utsikt er ingen menneskerett.Man kan venne seg til det meste.mange i verden bor i husvogn tett i tett.mange bor og i telt da landet er fattig eller i krig. Veldig mange har aldri opplevd utsikt eller innlagt vann så jaaaa man kan bli vandt og bo uten utsikt Mange har aldri opplevd og "ja, man kan bli vant til og bo uten utsikt"? De to henger jo ikke sammen. Er man vant til utsikt er det jo selvsagt noe helt annet å plutselig skulle bo uten, enn noen som "aldri har opplevd" som du skriver. Har man aldri opplevd det, så vet man jo ikke hvordan det er og man kan ikke savne noe man aldri har opplevd eller bodd med. 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Ville ikkje ha funka for meg. Anonymkode: 44e1f...68f 3
blvck Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Hvis utsikt er veldig viktig for deg, ikke kjøp en leilighet uten utsikt 🙏 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Å måtte flytte "nedover" kommer aldri til å føles riktig eller godt. Du må rett og slett bare godta at du må gjøre kompromiss for å få deg et sted å bo. Anonymkode: ae895...142 1 4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Er du vant til utsikt vil du nok mistrives uten. Anonymkode: 23522...42e
tirben Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Men hva er alternativet? Du kan ikke bli boende, du må flytte til en annen bydel. Kan du flytte til en høyblokk i en annen bydel? 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Phoenix Heart skrev (19 minutter siden): Ikke kjøp om du er i tvil, er mitt råd. Har dårlig tid og ikke mange objekter å velge mellom, der det både er stille mtp trafikkbråk og utsikt. Kunne leid bolig uten utsikt for en periode, men å bruke flere millioner sitter lengre inne, når jeg kaffe bli misfornøyd. Ts Anonymkode: 88525...f8e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden tirben skrev (12 minutter siden): Men hva er alternativet? Du kan ikke bli boende, du må flytte til en annen bydel. Kan du flytte til en høyblokk i en annen bydel? Lite utvalg i boliger og mange om beinet. Mange studenter har ikke funnet seg sted å bo enda, så de er mannsterke på visninger sammen med foreldrene Ts Anonymkode: 88525...f8e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg må flytte fra bolig i tredje etasje i en bygård som ligger oppe på en klippe, og har byens beste utsikt. Ser innseilingen til havnen og ser utover alle tak og også litt inn i leilighetene 🤭, opp i fjellene som omkranser byen og klyper meg i armen omtrent daglig over den flotte utsikten. De leilighetene som er aktuelle i min prisklasse ligger i en annen bydel, og noen har minimal utsikt, dvs man står på verandaen og ser kun inn i nabohuset/lavblokkene. Var på visning i sted på en koselig leilighet, men følte jeg ikke fikk puste når jeg så ut, og alt jeg så var opp i luften og inn i husveggene rundt meg. Kan jeg venne meg til det? Anonymkode: 88525...f8e Glem det hvis du er som meg. Jeg hadde vanvittig utsikt der jeg bodde før, vi snakker fjell, fjord, solnedgang i havet og hele pakka. Flytta et sted det stopper i buskene utenfor. Så sånn sett ser jeg NOE, men en hekk foran og himmel. Jeg savner det stedet hver dag. Anonymkode: 8a860...479 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden Jeg ville ikke hatt balkong med innsyn til/fra andre leiligheter. Noen takler det, men jeg måtte bare selge. følte at jeg var på utstilling hele tiden, samtidig som alle de andre leilighetene var som små tv-skjermer med realityshow. Ble ikke vant til det. Nå har jeg ikke flott utsikt, men ingen gjenboere. Bor litt i høyden, men ser mest trær, over noen hustak og mot en gresslette. Anonymkode: f6dd3...b59 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden Hvis jeg hadde vært fornøyd med leiligheten så hadde det ikke vært et problem for meg, jeg sitter ikke inne å ser ut, da går jeg heller ut. Selv bor jeg med sjøen og sitter aldri på egen balkong og glor, går heller ut og setter meg. Men det er meg, hvis du liker å ha utsikt så blir det noe annet og kanskje du bør avvente men det spørs jo hvor mye tid og penger du har. Anonymkode: 3ae73...8d6 2 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Glem det hvis du er som meg. Jeg hadde vanvittig utsikt der jeg bodde før, vi snakker fjell, fjord, solnedgang i havet og hele pakka. Flytta et sted det stopper i buskene utenfor. Så sånn sett ser jeg NOE, men en hekk foran og himmel. Jeg savner det stedet hver dag. Anonymkode: AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg ville ikke hatt balkong med innsyn til/fra andre leiligheter. Noen takler det, men jeg måtte bare selge. følte at jeg var på utstilling hele tiden, samtidig som alle de andre leilighetene var som små tv-skjermer med realityshow. Ble ikke vant til det. Nå har jeg ikke flott utsikt, men ingen gjenboere. Bor litt i høyden, men ser mest trær, over noen hustak og mot en gresslette. Anonymkode: f6dd3...b59 Jeg ser inn i murvegger uten vindu Så det er liten innsyn i den leiligheten som jeg var å så på Ts Anonymkode: 88525...f8e
Grüner Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden Million skrev (47 minutter siden): Det er egentlig magefølelsen man skal stole på her. Er du vant til luft rundt deg og fri utsikt, skal det mye til for å trives GODT et sted der det er null utsikt og lite luft utenfor vinduene. Det er viktig å trives der man skal bo, det er noe med sjelen som trenger det. Jeg ville ikke gått fra sånn flott utsikt til ingen utsikt. Det tror jeg at jeg hadde mistrives av. AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg må flytte fra bolig i tredje etasje i en bygård som ligger oppe på en klippe, og har byens beste utsikt. Ser innseilingen til havnen og ser utover alle tak og også litt inn i leilighetene 🤭, opp i fjellene som omkranser byen og klyper meg i armen omtrent daglig over den flotte utsikten. De leilighetene som er aktuelle i min prisklasse ligger i en annen bydel, og noen har minimal utsikt, dvs man står på verandaen og ser kun inn i nabohuset/lavblokkene. Var på visning i sted på en koselig leilighet, men følte jeg ikke fikk puste når jeg så ut, og alt jeg så var opp i luften og inn i husveggene rundt meg. Kan jeg venne meg til det? Anonymkode: 88525...f8e Ja, det kan du. Jeg er oppvokst på landet med stor hage og panoramautsikt. Men nå bor jeg i storbyen og har ikke råd til villa i Holmenkollåsen med utsikt over hele byen! Men en venner seg til det. 1
Million Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Grüner skrev (3 minutter siden): Ja, det kan du. Jeg er oppvokst på landet med stor hage og panoramautsikt. Men nå bor jeg i storbyen og har ikke råd til villa i Holmenkollåsen med utsikt over hele byen! Men en venner seg til det. Vi får bare bli enige om at det nok er individuelt. At noen kunne vennet seg til det, mens andre ville lide og kanskje mistrives over mangelen på fritt utsyn, utsikt og fri luft utenfor vinduene sine. Jeg har ikke særlig stor utsikt selv, bor i blokk, men jeg har plener og store grønne trær mellom meg og naboene. I tillegg er blokkene plassert sånn annenhver litt inntrukket og den neste litt uttrukket. Det gir mer rom og luft i mellom. Det hjelper litt. Hadde ikke orket å bo i en leilighet der jeg så rett inn i en murvegg. Da ville JEG mistrives i alle fall. Som ts spør om. 1
blvck Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har dårlig tid og ikke mange objekter å velge mellom, der det både er stille mtp trafikkbråk og utsikt. Kunne leid bolig uten utsikt for en periode, men å bruke flere millioner sitter lengre inne, når jeg kaffe bli misfornøyd. Ts Anonymkode: 88525...f8e Høres ut som et lurt alternativ å leie en periode syns jeg. Da kan du få tid på deg til å finne et sted du virkelig vil bo uten at du kjøper noe forhastet. Husk også på at hvis du kjøper, angrer og vil selge innen det har gått et år må du skatte ekstra av eventuell gevinst. 1 1
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #20 Skrevet 49 minutter siden Jeg er nok litt rar, men kunne bodd uten utsikt om alle naboene også hadde samme (manglende) utsikt som meg. Her bygges det leiligheter langs vannet der de fremste leilighetene har fantastisk utsikt, mens de på feil side ser mot vei og andre boliger.. Der hadde jeg ikke likt meg. Da hadde null utsikt plaget meg veldig! Anonymkode: ea0ed...eae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå