AnonymBruker Skrevet 2. oktober #1 Skrevet 2. oktober Hei! Er det noen barnevernspedagoger her inne som har sett serien pørni/pernille? Spoilers for de som ikke har sett serien 😊 Jeg vurderer å studere barnevernspedagogikk. Jeg har nettopp sett ferdig serien Pernille (som har blitt en av mine favoritter, for en sykt fin serie). Også lurer jeg på om noen her inne jobber innenfor barnevernet som kan dele litt om sin hverdag? Er det virkelig sånn at man er på jobb hele tiden? Hun f.eks. kobler jo aldri helt av. Jeg skjønner jo at i en sånn jobb så tar man sikkert med seg mye hjem, da man bekymrer seg for barna osv. men jeg tenker mer på det at hun på fritiden svarer på meldinger fra familiene/barna. Det at hun f.eks. alltid er så tilgjengelig, selv når hun ikke er på jobb. I den ene scenen så får hun jo en melding på sin personlige mobil fra ett av de barna hun jobber med, og drar til han utenfor arbeidstid for å hjelpe han. Eller når hun lagde kostyme til han ene som skulle ha sommeravslutning. Hvor mye av denne serien er reell i forhold til hvordan det er å jobbe som barnevernspedagog? Anonymkode: 67b00...bef
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #2 Skrevet 2. oktober Starter 0800 og slutter 1600. Anonymkode: c45d7...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #3 Skrevet 2. oktober Jeg tror det er sjelden vare at barnevernpedagoger går slik inn i jobben sin med hjertet, som Pørni. Jeg har jobbet tett med barnevernet, og min erfaring er at de som er "varme" og brenner for yrket, ikke er harde nok og tar med seg skjebnene de jobber med når de går hjem, de holder ikke så lenge i yrket og finner seg noe annet å jobbe med etter et år eller tre. De som logger av hjernen etter arbeidstid, er de som holder ut i yrket og som er harde og mer ufølsomme. En mellomting er det beste selvfølgelig. Anonymkode: 3d4fc...9be 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #4 Skrevet 2. oktober Dette lurer jeg også på. Jeg kjenner tre kvinner som jobber som bv pedagog i Oslo og alle tre er stadig sykmeldt pga utbrenthet/redsel for å gå på jobb. Anonymkode: 9c9a3...78c 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #5 Skrevet 2. oktober Verken min mor eller tante jobba etter arbeidstid. Men vet tanta mi måtte på hemmelig adresse flere ganger pga gjentatte trusler. Hun er enda i bv etter mange mange år. Min mor slutta etter få år. Anonymkode: ffd0f...bae 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #6 Skrevet 3. oktober Noen flere med erfaringer? Anonymkode: 67b00...bef
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #7 Skrevet 3. oktober Jobbet 12 år i barnevernstjrnesten og ja, til tider er det slik. Senest i går kveld ringte en av ungdommene ‘mine’ for en prat. Jeg jobber ofte ettermiddager, helger og døgnet rundt. Har fri i dag da😀 Setter grenser for mange, men noen trenger mer tilgjengelighet og da gir jeg dem det. Men jeg gir ikke ut mitt private nummer og adresse. På grunn av trusler, også mot barna mine, og hendelser med fysisk vold verner jeg sterkt om mitt private. Jobbtelefonen har jeg alltid med. Jobben er en livsstil. Anonymkode: 699ef...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #8 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei! Er det noen barnevernspedagoger her inne som har sett serien pørni/pernille? Spoilers for de som ikke har sett serien 😊 Jeg vurderer å studere barnevernspedagogikk. Jeg har nettopp sett ferdig serien Pernille (som har blitt en av mine favoritter, for en sykt fin serie). Også lurer jeg på om noen her inne jobber innenfor barnevernet som kan dele litt om sin hverdag? Er det virkelig sånn at man er på jobb hele tiden? Hun f.eks. kobler jo aldri helt av. Jeg skjønner jo at i en sånn jobb så tar man sikkert med seg mye hjem, da man bekymrer seg for barna osv. men jeg tenker mer på det at hun på fritiden svarer på meldinger fra familiene/barna. Det at hun f.eks. alltid er så tilgjengelig, selv når hun ikke er på jobb. I den ene scenen så får hun jo en melding på sin personlige mobil fra ett av de barna hun jobber med, og drar til han utenfor arbeidstid for å hjelpe han. Eller når hun lagde kostyme til han ene som skulle ha sommeravslutning. Hvor mye av denne serien er reell i forhold til hvordan det er å jobbe som barnevernspedagog? Anonymkode: 67b00...bef Ikke reell. Man MÅ koble av utenfor arbeidstid. Jeg ble utbrent etter et halvt år i tjenesten. Tok med meg sakene hjem mentalt. Anonymkode: d1e64...ded 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #9 Skrevet 3. oktober Folk er forskjellige. Folk gir ulikt av seg selv, setter ulike grenser, osv. Noen arbeidsplasser har noen felles fastsatte kjøreregler. - Aldri bli venn med brukerne på Snapchat / Facebook / osv - Aldri gi ut privatadresse eller privatnummer - Jobbtelefonen legges igjen på jobb - Unngå rolleblanding. - Ikke vær del private ting med brukerne. - Vær forberedt på at alle SMS-er og brev kan screenshottes / tas bilder av og legges ut på Facebook og TikTok Anonymkode: bffbe...d4c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå