Gå til innhold

Han nekter meg å bruke «familiebilen»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg og samboer har barn sammen. Når vi møttes hadde vi hver vår bil i prisklassen 50.000-250.000. Deretter valgte han å kjøpe en større bil til «oss», jeg har fremdeles min egen. Når den endelig kom, viser det seg at den kun er til hans bruk. Han har dermed kjøpt seg en gigantisk millionbil som bare HAN kan bruke. Jeg føler meg så liten og ekkel av det, at han faktisk nekter meg å kjøre den? Jeg har spurt om å låne den for å dra en litt lenger tur på en times tid fordi det gagner oss alle ved at jeg sparer tid (måtte ha stoppet for å lade en halvtime med min), men har fått nei. Dette tiltross for at jeg er den av oss som er den mest habile sjoføren. 
Hva tenker vi om dette? 

Anonymkode: 618e7...dff

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes han er teit. Men, hvis dere har separat økonomi og han har betalt for bilen, så er det hans rett å få bestemme over den.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei. 

Jeg og samboer har barn sammen. Når vi møttes hadde vi hver vår bil i prisklassen 50.000-250.000. Deretter valgte han å kjøpe en større bil til «oss», jeg har fremdeles min egen. Når den endelig kom, viser det seg at den kun er til hans bruk. Han har dermed kjøpt seg en gigantisk millionbil som bare HAN kan bruke. Jeg føler meg så liten og ekkel av det, at han faktisk nekter meg å kjøre den? Jeg har spurt om å låne den for å dra en litt lenger tur på en times tid fordi det gagner oss alle ved at jeg sparer tid (måtte ha stoppet for å lade en halvtime med min), men har fått nei. Dette tiltross for at jeg er den av oss som er den mest habile sjoføren. 
Hva tenker vi om dette? 

Det er så smålig at jeg har ikke ord. 

Anonymkode: e2cb7...3d5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har du betalt noe for den da?

Anonymkode: 851fd...b72

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg syns det er merkelig å gjøre ting på denne måten. Hadde blitt skuffet

Anonymkode: f335d...b6a

• Liker 1
Skrevet

Betaler dere for bilen sammen? 

AnonymBruker
Skrevet

Han bestemmer selvfølgelig over sin egen bil, hva bilen koster er irrelevant.

Her i huset har vi også to biler og den ene er en litt spesiell veteranbil som brukes daglig, den låner jeg ikke bort til noen og selv ikke min ektefelle får kjøre den uten at jeg i det minste er med.

Anonymkode: 6b89f...6f0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, men jeg kunne ha betalt han i måneden for bruk av bilen, jeg er ikke smålig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (1 minutt siden):

Nei, men jeg kunne ha betalt han i måneden for bruk av bilen, jeg er ikke smålig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei. 

Hva tenker vi om dette? 

En tidligere bekjent av meg gjorde dette, hun fikk ikke låne bilen de hadde kjøpt sammen å han reiste ut på jobb og tok nøklene med seg, hun fikk stopp på den gamle bilen de hadde og måtte parkere den å ta drosje videre til barnehagen,sfo og til slutt jobb, ungene fikk jo sitte i bilen når han kjørte den, men han tok av dem skoene.

Dette var en av mange rare påfunn han hadde, de er ikke sammen lenger for og si det slik

Anonymkode: d97ea...993

• Liker 10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei. 

Hva tenker vi om dette? 

Om du har brukt penger på den og billånet også står i ditt navn så må han nesten la deg bruke den. Hvis ikke så må dere nesten avtale når kan du det og om du ikke får dette så må han nesten overta hele lånet og kjøpe deg ut. 

Innmari dårlig gjort av av han. Totalt urimelig at du ikke får bruke bilen! 

Endret av Fighter83
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er så smålig at jeg har ikke ord. 

Anonymkode: e2cb7...3d5

Enig? 

Jeg revurderer hele forholdet. Det er ikke en slik mann jeg ønsker. Familiebil? Ærlig talt. Han kunne like greit ha kjøpt seg en Porsche med to seter og blitt ungkar. 

• Liker 1
  • Hjerte 7
Skrevet

Høyres ut som min ex og far til våre to barn. Generelt sett ein lite generøs og sympatisk fyr. Er det berre dette med bilen du reagerer på eller er det andre ting også? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du nevnt det? Skjønner at man ikke vil låne bort en bil i millionklassen (det er helt hinsides å bruke på en bil generelt)…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud! De er samboere og har BARN SAMMEN!!! Snakk om tillit?! Skulle bare mangle at den dyreste flotteste bilen ble tatt i bruk. Skal alltid bruke den sikreste bilen som er tilgjengelig til en hver tid.

Ts, mannen din er en dott!

Anonymkode: 93756...338

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (3 minutter siden):

Jeg betaler for strømmen som bilen bruker for fremdrift, da! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så da er det hans bil da. Siden den er ny og dyr blir han nok stresset av å låne den bort foreløpig, vent noen måneder med å spørre kanskje? 
Men høres litt rart ut om dere bor sammen og har barn sammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En tidligere bekjent av meg gjorde dette, hun fikk ikke låne bilen de hadde kjøpt sammen å han reiste ut på jobb og tok nøklene med seg, hun fikk stopp på den gamle bilen de hadde og måtte parkere den å ta drosje videre til barnehagen,sfo og til slutt jobb, ungene fikk jo sitte i bilen når han kjørte den, men han tok av dem skoene.

Dette var en av mange rare påfunn han hadde, de er ikke sammen lenger for og si det slik

Anonymkode: d97ea...993

Han der kjenner jeg🤣

Anonymkode: d7d34...b6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du nevnt det? Skjønner at man ikke vil låne bort en bil i millionklassen (det er helt hinsides å bruke på en bil generelt)…

Ja. Jeg betaler for strømmen som bilen bruker for fremdrift da, så i teorien har jeg vel betalt for bruk av den. 

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde min holdning vært at han tar seg av absolutt all familierelatert kjøring heretter - inkludert barnehagen både morgen og ettermiddag, mathandling, legetimer... Alt som handler om Familien AS er nå hans og den nye "familiebilens" ansvar. Uten en millimeter hjelp, selvfølgelig!

Også hadde jeg selvfølgelig benyttet anledningen til å poengtere småligheten ved hver minste anledning foran alle han kjenner

.. og revurdert forholdet. Det finnes menn som faktisk er menn der ute, just saying.

Anonymkode: 98ebd...c14

• Liker 14
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...