Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 6.40):

Noe sier meg at du pusher 50. Regelen din er heftig utdatert.

Anonymkode: 6af94...a5a

Hehe, det stemmer veldig godt! Til tross for fare for å være utdatert, og selv om Taylor Swift osv bruker hudfargede stømper, synes jeg det er en bra regel - for det skal mye til for hverdagskvinnen å være stilig i hudfargede strømper. De kjendisene som nevnes har stylister, kan kjøpe superdyre strømper og har sylfide-kropper. Disse damene er fine i alt. Det betyr ikke at andre er det, dessverre. 

Anonymkode: 5b578...073

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hehe, det stemmer veldig godt! Til tross for fare for å være utdatert, og selv om Taylor Swift osv bruker hudfargede stømper, synes jeg det er en bra regel - for det skal mye til for hverdagskvinnen å være stilig i hudfargede strømper. De kjendisene som nevnes har stylister, kan kjøpe superdyre strømper og har sylfide-kropper. Disse damene er fine i alt. Det betyr ikke at andre er det, dessverre. 

For noe tøv. Man trenger ikke stylister eller tynn kropp for at en  tynn (20 eller mindre denier) strømpebukse i rett nyanse fra f.eks. Wolford skal se bra ut. Det er dyrere enn de du kjøper på Rema, men så holdbare at det lønner seg på sikt. Hvis Wolford er for dyrt, kan man kjøpe en fra Oroblu, som er bra men litt rimelige, f.eks på Cubus.

Anonymkode: 4d958...3cb

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 18.04):

En mann sa jeg så ut som bestemoren hans en gang jeg hadde hudfarget strømpebukse under rød kjole. Han mente det var bedre å gå uten, men blir ikke det veldig kaldt? 

Anonymkode: f1d8d...ca8

Eh, hæ? Bestemoren hans? For en idiot. Er helt greit å gå med hudfarget strømpebukse!

Bilde for kategori Malo 175 Shirt

(Bildet fra nettbutikken Suser i sivet)

Anonymkode: e3891...450

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 22.46):

Vi bruker ikke bukse på byen i Oslo nei. :) TS

Selvfølgelig gjør vi det. 🤷‍♀️

Anonymkode: 448c1...2f3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 17.04):

Kanskje ikke, men folk som vil utgjøre en forskjell fra "normalen" ved å bruke skjørt/kjole burde hylles og beundres, ikke harseleres med.

Anonymkode: 9d52f...f0b

Beklager, men jeg kommer aldri til å se noe beundringsverdig ved å kle seg totalt upraktisk og fryse vetter av seg. 

Bukser, skikkelige vintersko og ulltrøye under blusa er suverent "gå ut" antrekk på vinteren 😊

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Beklager, men jeg kommer aldri til å se noe beundringsverdig ved å kle seg totalt upraktisk og fryse vetter av seg. 

Bukser, skikkelige vintersko og ulltrøye under blusa er suverent "gå ut" antrekk på vinteren 😊

Vi snakker om 10 grader pluss her. Ingen grunn til å leke Roald Amundsen 🙄

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Min mening er at fleste IKKE er finere med bar hud enn med strømpebukser. De færreste har så fin hud. Du har en personlig preferanse om at nude strømpebukser er stygt, det er greit, men det er ikke i tråd med motebildet.

Når det er sagt, jeg bruker nude strømpebukser både når det er in og ut. De fleste av oss er ikke moteriktige til en hver tid, men bruker det vi liker. Vi driver ikke å dømmer andre for å gå med det de liker. 

Anonymkode: 2ede4...f34

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 14.01):

Hah! Har sett dusinvis av kjerringer mellom 50 og 70 gå med hudfarget, yngre også!

Var alle «kjerringer»? 

Anonymkode: ba02b...f90

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 21.41):

Aldri hudfarget strømpebukse er en grei regel jeg trodde alle under 70 år holdt seg til. 

Det har kommet tilbake.

Anonymkode: cd872...e38

Skrevet

En mann sa jeg så ut som bestemoren hans en gang jeg hadde hudfarget strømpebukse under rød kjole.

For en idiot. Hvis han ikke har noe fint å si så kan han holde kjeft.

Tviler på han han hadde likt fet om du kom med en lignende kommentar tilbake.

Anonymkode: cd872...e38

• Liker 1
Skrevet
Thyra skrev (På 3.10.2025 den 4.24):

Hvem er "vi"?

Alle andre, likt som alle i klassen får lov.

alle andre får de dyreste klær de ønsker seg. Alle andre får det beste og dyreste av alt. 

Anonymkode: e52aa...7cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 22.46):

Vi bruker ikke bukse på byen i Oslo nei. :) TS

Joda, det gjør vi.😂😂

Hvis du ser litt opp fra din egen gruppe, vil du se mange damer i bukse. 

Jeg eier ikke et skjørt eller kort kjole og har klart meg helt fint på byen i alle år. 😂

Anonymkode: 167e4...62b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker nude stay-ups eller strømpebukse vår og høst, og der jeg jobber, hvor det er litt dresscode, er det veldig mange som meg. Litt rart å gå uten strømper på denne tiden av året, og ofte blir sorte strømper litt "harde" til antrekket vår og høst. Generelt synes jeg nude strømper er veldig anvendelige, selvsagt med en denier og toning som matcher både hud og antrekk. 

Anonymkode: 9ff09...1bf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mening er at fleste IKKE er finere med bar hud enn med strømpebukser. De færreste har så fin hud. Du har en personlig preferanse om at nude strømpebukser er stygt, det er greit, men det er ikke i tråd med motebildet.

Når det er sagt, jeg bruker nude strømpebukser både når det er in og ut. De fleste av oss er ikke moteriktige til en hver tid, men bruker det vi liker. Vi driver ikke å dømmer andre for å gå med det de liker. 

Signerer dette 100%.

Har du ikke modellben og kjempefin hud så ser det ikke bedre ut med bare legger enn med en strømpebukse som matcher hudfargen din evt svart. 

Når det er sagt, så ser både bare legger og tynn Strømpebukse dust ut når det ikke er sommer. Kle deg etter været. Minikjolen din kan du bruke til våren. Det er mye mer kledelig med en lengre kjole og Strømpebukse på byen enn at du skal se ut som en 12-åring som skal trosse moren din. 

Anonymkode: 2485b...f73

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 12.10):

Det er vel ikke sikkert at hverdagskvinnen er så stilig med bare legger heller...

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke at det har noe med dette å gjøre, men har lagt merke til en pussig ting på tv, særlig nrk. Tidligere brukte ofte damene som har nyhetene strømper (nylon) på føttene. Nå ser det ut til at det har blitt en kleskode å ikke ha noe på føttene. Bleike føtter hele vinterhalvåret og gjerne i svarte sko og bukser. Er det blitt et forbud, trend, eller hva? Jeg hadde definitivt hatt noe på beina nå, og det har alle andre som er gjester i Dagsrevyen også. Sikkert noe jeg har gått glipp av, men likevel?

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker mine mørke grå 20 den wolford strømpebukser. De blir ikke like harde som svarte. Har flere par av de, som jeg bruker nå. Jeg bruker kjoler daglig. 

Anonymkode: b4817...57c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke alle farger det blir pent med svart strømpebukse til.

Sorte går til det meste da! 

Synes det generelt er en enkel årstid å kle seg fint, kjole/skjørt, sorte strømper og støvletter, klassisk og ganske enkelt å mikse og matche! 

Endret av LeneXCII
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 19.19):

Eh, hæ? Bestemoren hans? For en idiot. Er helt greit å gå med hudfarget strømpebukse!

Bilde for kategori Malo 175 Shirt

(Bildet fra nettbutikken Suser i sivet)

Anonymkode: e3891...450

Det er jo snakk smak og behag, akkurat dette antrekket mener jeg hadde vært like fint med sorte strømper! 

Anonymkode: 4033c...9f2

• Liker 1
Skrevet
LeneXCII skrev (23 minutter siden):

Sorte går til det meste da! 

Synes det generelt er en enkel årstid å kle seg fint, kjole/skjørt, sorte strømper og støvletter, klassisk og ganske enkelt å mikse og matche! 

Ikke enig.

For meg er sorte strømpebukser sammen med rødt rett ut av 80-tallet/Dynastiet. Jeg opplever det som like gammeldags som laMote strømpebukser i nyanse "solbrun".

Sorte strømpebukser sammen med sommerkjoler i lyse pasteller,  eller hvite kjoler, slik Kronprinsesse Mette Marit stylet flagrende blomsterkjoler en stund, er bare misforstått moteslaveri. Hun ser mye bedre ut nå som hun har innsett at det ikke finnes èn farge som passer til alt, og har begynt å bruke nude. Gjerne i form av nude netting.

Sort sammen med marineblått? Ikke pent. For likt og for forskjellig. 

Sort sammen med gult? Hvis du vil se ut som en bie eller en Startsupporter, så kjør på. Hvis ikke - dropp det.

Sort med klare juveltoner som kongeblått og smaragdgrønt, blir fort som rødt, jf. det jeg sa først om Dynastiet.

Sort sammen med brunt? Tja, kanskje, men det er finere med brunt eller nude.

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...