AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:10 #21 Skrevet fredag kl. 05:10 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Noe sier meg at du pusher 50. Regelen din er heftig utdatert. Anonymkode: 6af94...a5a Ikke sant. Vi er på KG. Stedet der folk som knapt har vært i et bryllup har sterke meninger om hva en rød kjole i bryllup betyr. Som kommer med forslag om forferdelig utdaterte kjærringsko når noen viser et antrekk med veldig moteriktige Loafers. Og alt med logoer (gjelder egentlig bare vesker...) er trash. Selvfølgelig kan man bruke hudfarget strømpebukse. Og vi ser det ofte i motebildet. Det man får kjøpt nå er noe helt annet enn det som en gang fikk et dårlig rykte - 40den i annen farge enn hudtonen. Man holder seg til 10-20den, og matcher hudfarge, så enkelt er det. Anonymkode: 397b6...31c 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:21 #22 Skrevet fredag kl. 05:21 Anbefaler røde stay ups, eventuelt i netting om temperaturen runder +11 Anonymkode: 06ac9...a95 2
Vera Skrevet fredag kl. 05:22 #23 Skrevet fredag kl. 05:22 Aldri hatt problemer med hudfarget strømpebukse - man må jo bare finne den riktige fargen til hudtonen sin. Ellers bruker jeg en maxi-lang kåpe (ull) og lange støvletter med høy hæl (som kan byttes ut til pensko når jeg kommer frem). 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:20 #24 Skrevet fredag kl. 09:20 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er ofte 10 grader og regn for tiden. Bruker dere gjennom hudfarget strømpebukse eller går dere uten? Det er snakk om korte, tettsittende kjoler. Det er ikke alle farger det blir pent med svart strømpebukse til. Og hvordan jakker har dere på vei til festen? Gjerne bilder ☺️ En mann sa jeg så ut som bestemoren hans en gang jeg hadde hudfarget strømpebukse under rød kjole. Han mente det var bedre å gå uten, men blir ikke det veldig kaldt? Anonymkode: f1d8d...ca8 jeg bruker nude nettingstrømpebukse, eller nude satin touch fra wolford. Og de som mener at nude er for bestemor, bør oppdatere motekunnskapen sin, for de lever i fortiden. Anonymkode: 4d958...3cb 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:32 #25 Skrevet fredag kl. 11:32 Virker som om mange tenker at nude tights ser slik ut: Så kan det se slik ut om man velger riktig: Når det er sagt velger jeg alltid kjoler som passer med svarte strømper om vinteren. Anonymkode: 58965...b17 9
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:41 #26 Skrevet fredag kl. 11:41 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Man bruker ikke korte kjoler når det er 10 grader og regn enkelt og greit, men bukse. Og utover vinteren i Norge. Anonymkode: 56de1...46d Som student brukte jeg pumps og minikjoler året rundt. Jeg bruker fremdeles pumps, tynne strømpebukser og kort kjole på julebord som 38-åring. Anonymkode: 36714...49b 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:01 #27 Skrevet fredag kl. 12:01 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Aldri hudfarget strømpebukse er en grei regel jeg trodde alle under 70 år holdt seg til. Anonymkode: 5b578...073 Hah! Har sett dusinvis av kjerringer mellom 50 og 70 gå med hudfarget, yngre også! Anonymkode: 9d52f...f0b 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:02 #28 Skrevet fredag kl. 12:02 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Som student brukte jeg pumps og minikjoler året rundt. Jeg bruker fremdeles pumps, tynne strømpebukser og kort kjole på julebord som 38-åring. Anonymkode: 36714...49b Been there... her også. Hendte jeg droppet jakka også, for å slippe å risikere at den ble borte. Men å innrømme at 45 år gamle meg fortsatt "lider" litt for riktig antrekk når jeg skal noe fint, og det er iskaldt. Men den store forskjellen er at jeg har pengene til å ta taxi. Og har investert i en god og lang ullkåpe. Anonymkode: 397b6...31c 1
Thyra Skrevet fredag kl. 14:46 #29 Skrevet fredag kl. 14:46 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Går bare over til mer sort om vinteren, og bruker sorte nylonstrømper til. Ikke at jeg henger på byen, da, men er jo en del andre finere sammenkomster, middager, etc. Der bukse ikke er så pent og passende. Tar taxi eller bilen til og fra for å ikke fryse. Anonymkode: 397b6...31c Er det virkelig så mange anledninger i 2025 der bukse ikke er "pent og passende"?🤔 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:04 #30 Skrevet fredag kl. 15:04 Thyra skrev (14 minutter siden): Er det virkelig så mange anledninger i 2025 der bukse ikke er "pent og passende"?🤔 Kanskje ikke, men folk som vil utgjøre en forskjell fra "normalen" ved å bruke skjørt/kjole burde hylles og beundres, ikke harseleres med. Anonymkode: 9d52f...f0b 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:54 #31 Skrevet fredag kl. 15:54 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Virker som om mange tenker at nude tights ser slik ut: Så kan det se slik ut om man velger riktig: Når det er sagt velger jeg alltid kjoler som passer med svarte strømper om vinteren. Anonymkode: 58965...b17 Miranda Kerr har ikke på strømpebukser på det bilde da men... Anonymkode: b4c79...65f
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:05 #32 Skrevet fredag kl. 16:05 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Miranda Kerr har ikke på strømpebukser på det bilde da men... Anonymkode: b4c79...65f Ante ikke at hun hadde så rynkete hud. Var sikkert på at det var strømpebuksen. Anonymkode: 4d958...3cb 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:11 #33 Skrevet fredag kl. 16:11 I dette ekstremværet holder jeg meg hjemme. Det er ingen mulighet til å kle seg pent i slikt vær. I vanlig høstvær bruker jeg gjerne en lang sort kåpe, en god og varm turtleneck, og sorte slengbukser. Anonymkode: 5f55c...7f1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:22 #34 Skrevet fredag kl. 16:22 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ante ikke at hun hadde så rynkete hud. Var sikkert på at det var strømpebuksen. Anonymkode: 4d958...3cb Adressen på bildet er "Miranda Kerr bare legs no tights" Anonymkode: b4c79...65f
Vera Skrevet fredag kl. 16:53 #35 Skrevet fredag kl. 16:53 Thyra skrev (2 timer siden): Er det virkelig så mange anledninger i 2025 der bukse ikke er "pent og passende"?🤔 Bukse er pent og passende. Men noen av oss liker kjoler og skjørt - året rundt. 7
Thyra Skrevet fredag kl. 17:03 #36 Skrevet fredag kl. 17:03 Vera skrev (9 minutter siden): Bukse er pent og passende. Men noen av oss liker kjoler og skjørt - året rundt. Det er jo helt greit det. Jeg reagerte bare på formuleringen om at bukse ikke er "pent og passende". 1
Vera Skrevet lørdag kl. 05:06 #37 Skrevet lørdag kl. 05:06 Thyra skrev (12 timer siden): Det er jo helt greit det. Jeg reagerte bare på formuleringen om at bukse ikke er "pent og passende". Ah, da skjønner jeg
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:30 #38 Skrevet lørdag kl. 07:30 AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 18.04): Det er ofte 10 grader og regn for tiden. Bruker dere gjennom hudfarget strømpebukse eller går dere uten? Det er snakk om korte, tettsittende kjoler. Det er ikke alle farger det blir pent med svart strømpebukse til. Og hvordan jakker har dere på vei til festen? Gjerne bilder ☺️ En mann sa jeg så ut som bestemoren hans en gang jeg hadde hudfarget strømpebukse under rød kjole. Han mente det var bedre å gå uten, men blir ikke det veldig kaldt? Anonymkode: f1d8d...ca8 Det er flere enn ”neimenigheten” her på KG tør å tro, som bruker hudfarget/lyse strømpebukser. Det er bare å se seg litt så ser man fort det😊 Litt lang jakke er fint til og fra, når du skal på fest. Anonymkode: 8a626...fe9 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:34 #39 Skrevet lørdag kl. 07:34 Brune strømpebukser, jeg bruker aldri svarte. Jeg er en varm høst i fargepaletten og svart er alt for kald farge for meg… Anonymkode: 3ab34...9a4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:57 #40 Skrevet lørdag kl. 09:57 AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 22.03): Hva gjør man da? TS Anonymkode: f1d8d...ca8 Da bruker man enten en tynn, sort strømpebukse eller langbukse. Anonymkode: e9818...3c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå