Julie Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Jeg har nettopp fått igjen mp3 spilleren min fra reparasjon, for andre gang på relativt kort tid. Dessverre har de ikke gjort en bra nok jobb, den virker fremdeles ikke som den skal. Spilleren ble kjøpt i august 2005. Noen som vet om jeg har rett til å heve kjøpet? Julie
Gjest allium Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Såvidt jeg kan se, har selgeren mulighet til å tilby deg ny spiller nå, og det tilbudet må du isåfall ta imot. Hvis h*n derimot ikke gir noe slikt tilbud, har du rett til å heve kjøpet.
Champagnepiken Skrevet 29. mars 2006 #3 Skrevet 29. mars 2006 Du kan lese deg til en hel del her: Lov om forbrukerkjøp, kap. 6
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #4 Skrevet 29. mars 2006 Kom en høyesterettsdom for ikke så lenge siden som slo fast at selgeren har rett til å prøve å reparere varen tre ganger før en kan kreve omlevering eller heving.
Bobeline Skrevet 30. mars 2006 #5 Skrevet 30. mars 2006 Kom en høyesterettsdom for ikke så lenge siden som slo fast at selgeren har rett til å prøve å reparere varen tre ganger før en kan kreve omlevering eller heving. ← Finnes i sin helhet på www.lovdata.no - http://www.lovdata.no/hr/hr-2006-00299-a.html datert 17.02.2006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå