Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 timer til det verste skal bli bedre her 😵‍💫🫣

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Amantha skrev (1 minutt siden):

Her gir det seg om fire timer. Jeg er mest redd for vannmengden enn vinden. 

Anonymkode: 25f77...2c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Holder til i Larvik. 

Foreløpig er det ganske greit her, men jeg bor ikke rett ved vannet eller oppover lågendalen. Unngår derfor de verste vindkastene og nedbør, fornøyd når det var strøm da jeg stod opp.

Men et stykke innover skal det bøtte ned 85 ml i løpet av et døgn, det kan bli litt mye. Veldig kjedelig med vann i kjelleren. 

Anonymkode: f478c...431

AnonymBruker
Skrevet
Amantha skrev (7 minutter siden):

Samme her.

Da skal vindkastene minke fra sterk storm til full storm, og nedbøren skal reduseres en del 

Anonymkode: 35dfe...067

AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (13 timer siden):

Ja vel. Her har tak blitt blåst av hus, uthus er blitt til pinneved og båter og campingvogner er blitt smadret. Ingen dødsfall, så vidt jeg vet. Kanskje du bor litt skjermet til? Uansett ser det ut til at vi slipper billig unna denne gangen.

Bor på Magerøya så vi er vant til vind og mye vind

Anonymkode: 26093...d93

AnonymBruker
Skrevet

som regel ligger vi i le for uvær men i dag våknet jeg til t strømmen var borte, møblene som jeg hadde stuet sammen og sikret hadde blåst av uteplassen og ned skråningen til hovedveien og måtte hentes tilbake og etåar trær borti skogen hadde bikket overene 🤦‍♀️ er rimelig glad jeg kriseemaksimerte" som mannen min sa når jeg hentet inn i garasjen alt av krukker og løse greier i går mens han smålo og mente jeg har "påvirket av media" siden det aldri tar her vi bor.. 

Anonymkode: 0426c...516

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

som regel ligger vi i le for uvær men i dag våknet jeg til t strømmen var borte, møblene som jeg hadde stuet sammen og sikret hadde blåst av uteplassen og ned skråningen til hovedveien og måtte hentes tilbake og etåar trær borti skogen hadde bikket overene 🤦‍♀️ er rimelig glad jeg kriseemaksimerte" som mannen min sa når jeg hentet inn i garasjen alt av krukker og løse greier i går mens han smålo og mente jeg har "påvirket av media" siden det aldri tar her vi bor.. 

Den som ler sist, ler best. Kanskje han faktisk tar til vettet og hører etter neste gang..

Anonymkode: 25f77...2c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan er det i rød sone nå? 

Anonymkode: b14d0...9de

«Kun» oransje her, men har hatt vindkast opp i 30. Står opp i 28 akkurat nå. Har strøm, men det er mange strømløse ikke så langt unna. Har kokt opp nytt vann til termosene, og har spist frokost, samt lader litt igjen. Håper likevel det verste er over den neste timen her i Kristiansand. Blinker litt i lys innimellom, og vinden røsker. Ikke det best isolerte huset, så når det blåser «igjennom» fra sørsiden, og det knirker i dør til rom på baksiden så merker en kreftene 🤪🫣 Jeg har vært med på verre, men det er absolutt noe å ta seriøst, og glad for at jeg kan være inne og ikke må ut noe sted. 
Føler ekstra med folk f.eks i hjemmetjenesten, og brukere der som er helt avhengig av hjelpen 💚

Anonymkode: e482f...6df

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Amantha skrev (32 minutter siden):

Sender deg en klem @Amantha :gruppeklem: Ser du har kommentert flere ganger så bare siterte den ene her. Det er ubehagelig, men det vil passere. Prøv å ikke åpne kjøleskap og især fryser, så vil det klare seg bra over lengre tid. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bra du lyttet til deg selv her. Jeg velger å se det som å ta ansvar og ha respekt for mannskap i beredskap. Det er ganske dust å belaste de unødig. Jeg tror neppe folk ville vært like tøffe hvis det var de som satt med ansvar for beredskap og sikkerheten til befolkningen var på deres skuldre. 

Anonymkode: f478c...431

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Rett utenfor rød sone her, regner mye og blåser med vindkast. Ligget med vindu åpent og lyttet til vinden og drukket te. Opprinnelig fra er sted i landet med mye vær så koslig også med litt lyd. Tar det likevel på alvor og ryddet inn ting fra ute på terassen, kokt opp en termos med varmt vann og funnet frem stearinlys og fyrstikker. En fascinerende greie er at vi hører vinden skikkelig på badet og badet er kaldt, vi bor i leilhet og det er i midten uten vindu.  Men kommer inn ved en lufte luke der og sprekker i veggene trur jeg. Gammel dårlig vedlikehold leilighet (leier). 

Tror nok dette går helt fint men selvsagt blir vi inne i dag og gjør det vi kan av egen beredskap. Utenom det får man jo ikke gjort noe annet enn å ta det med ro og stå han av👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sender deg en klem @Amantha :gruppeklem: Ser du har kommentert flere ganger så bare siterte den ene her. Det er ubehagelig, men det vil passere. Prøv å ikke åpne kjøleskap og især fryser, så vil det klare seg bra over lengre tid. 

Takk ❤️🥹

Jeg blir alltid engstelig når slike ting skjer. Tenker på mange ting.
Håper det går bra med folk rundt om og 🍀

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Til nå bare vanlig høstvær i Østfold . 

Anonymkode: 796fc...dba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Til nå bare vanlig høstvær i Østfold . 

Anonymkode: 796fc...dba

Da får du ta turen over fjorden, for her er det ikke bare vanlig høstvær.  (Men Østfold har vel ikke rødt varsel for vind?)

Anonymkode: 35dfe...067

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Neh.. det renner ut i ulv ulv som vanlig. Her på vestlandet så skal det liksom øse ned akkurat nå og vinden være sidelengs - men det er opphold og litt svaie trær innimellom.

Forventer ikke noe storm som blir så ille som det ikke har vært på 25 år, det blir jo ALDRI så galt som meldes, det er jo nesten kjedelig for en som elsker storm slik som meg.

Anonymkode: 43bcc...c46

Man kan si du tok feil.

Anonymkode: 9481c...6e1

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Regn og vind, ikke noe spesielt her (enda). (innlandet)

Heldigvis er det regn, ikke snø. Vi slipper å dra ut med traktorer og snøskuffer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bor på Magerøya så vi er vant til vind og mye vind

Anonymkode: 26093...d93

Ja, det skulle jeg tro. Men nå er jo dere langt nord for de områdene som rammes hardest, og kuling med 22 sekundmeter i kastene (ifølge Yr) burde ikke skremme noen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samlet sammen hagemøblene for sesongen og plassert dem langs husveggen. Nå ligger alle møblene utover hagen, til og med det store bordet. Bor i rød sone. Lekse lært.

Anonymkode: 98c1b...81f

AnonymBruker
Skrevet

Bor rett utenfor Sandnes og det verste som har skjedd i bygda her (som ble delt på bygdas Facebook-gruppe) var en trampoline som hadde blåst av sted. Ellers er det noen knekte trær her og der, men ikke akkurat her jeg bor. Noen i kommunen har også vært uten strøm i natt.

Er stille her nå, og det klarer faktisk opp med blå himmel og bare lett skyet.

Anonymkode: e6997...08b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her blåser det mye mer enn vi har opplevd før, med nyttårsorkanen som unntak. Pleier ikke blåse voldsomt her, men nå gjør det det. Ikke en dråpe regn enda.  Søppelkassene ligger strødd i gata. 

Anonymkode: 684f2...321

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...