Nowayback Skrevet 2. oktober #21 Skrevet 2. oktober Blir bra å ta seg en løpetur i 30 sekundmeter vind langs sjøen😊 Blir forfriskende! 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #22 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): 😂 Hæ? Her tuller du litt, eller? Har du vært på Vestlandet? Folk flest bor i byggefelt der også. Anonymkode: 2db1b...c8f Både i byggefelt og byer..Bor ved sjøen på et av de mest værharde strøk på Vestlandet.Har opplevd både storm og orkan+ springflo, tar det ganske rolig.Men forstår det kan føles skremmende for de som bor der det er rødt farevarsel.Dere er vel ikke så vandt med skikkelig kraftig vind. Anonymkode: 1c63b...b85 1 1
Million Skrevet 2. oktober #23 Skrevet 2. oktober Jeg bor i Oslo, ser ut som det er gult der, på den siden av fjorden. Blir spennende å se hva som treffer oss, og om varslene blir så ille som spådd. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #24 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): g.Men forstår det kan føles skremmende for de som bor der det er rødt farevarsel.Dere er vel ikke så vandt med skikkelig kraftig vind. Anonymkode: 1c63b...b85 Jeg er oppvokst på en øy midt ute i havgapet, og er så absolutt vant til sterk vind. En ting jeg har lært av å bo slik er å ha respekt for været, og den respekten har jeg tatt med meg over alt jeg har bodd. Og det som er meldt nå er at det vil komme kastevinder opp til 40 m/s. Jeg trenger vel ikke fortelle deg hvilke konsekvenser dette kan få for infrastruktur, bygninger, trær osv? Anonymkode: 35dfe...067 7 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #25 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rydda ute og skal parkere bilen bort fra tre. Håper det ikke blir så ille som de sier. Bor ved sjøen. Anonymkode: 796fc...dba Er alltids værst ved sjøen så er det oransj farevarsel skal man ta det på alvor uansett 😅 Anonymkode: 28856...74e 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #26 Skrevet 2. oktober Vinden er jeg ikke så bekymra for mer regnet... altså fredagen her begynner med regn hele dagen så kommer ekstrem regnet natt lørdad og hele 3 dager etterpå skal det regne hele dagene hvis dette stemmer så er jo det STOR flomfare. Hadde vært noe helt annet om det ikke skulle regne 3 dager i strekk etter lørdag! Anonymkode: 28856...74e 1
Hololo Skrevet 2. oktober #27 Skrevet 2. oktober Det blir nok en inne helg virker det som, får ta handelen i morgen. Skulle strømmen ryke så går det fint an med brød middag som en nødløsing. Ellers tar jeg ikke noe annen hensyn enn at jeg ikke legge noen planer som krever å forlate hjemmet.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #28 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Seriøst?? Denne illustrasjonen må ha blitt gjort av en mann...... Anonymkode: b90d3...6da *sukk* Hva er det det er som er galt denne gangen? Anonymkode: f307d...280 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #29 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): *sukk* Hva er det det er som er galt denne gangen? Anonymkode: f307d...280 Ikke sukk du er heldig som ikke tenker like koffert 👍 Anonymkode: 28856...74e 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #30 Skrevet 2. oktober 47mm og vind i Fredrikstad. Blir bøker og rolig helg 👌🏼 Anonymkode: 38698...389
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #31 Skrevet 3. oktober Oppdaterte varsler flere steder, kan se verre ut enn først tenkt? Håper de som bor i de områdene med rødt varsel holder seg trygge. Anonymkode: db83b...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #32 Skrevet 3. oktober Vi bor i det røde med tanke på vind, og på et av de verste stedene for regn også, så vi tok ned trampolina i går kveld, og har tatt inn alt av utemøbler og barnas leker osv. Vi har en kjellerinngang som er litt utsatt for regnet, tror kanskje det kan samle seg for mye vann der, så lurer på om vi må legge ut noe sandsekker eller noe Anonymkode: a3f1e...cb3
Pawn Hearts Skrevet 3. oktober #33 Skrevet 3. oktober Bare gult farevarsel her. I morgen er det meldt stiv kuling (15) med storm i kastene (25). Vi er vant til verre. Vi har heller ingen båter/trampoliner/hagemøbler etc. å redde. Men jeg skjønner godt at de som bor i de mest utsatte områdene er litt engstelige og tar sine forholdsregler.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #34 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Datteren min skal fly fra Stavanger til Gardermoen i morgen kveld, lurer litt på hvordan det går... Anonymkode: f75ce...e67 Hadde nok sett meg etter en bussbillett 😅 Anonymkode: ccb02...041 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #35 Skrevet 3. oktober 20 ms i kastene er da ikke så ille. Er jo ikke uvanelig med noe slike stormer på høsten. Ut med minste kiten fra boden og sette kursen mot sjøen. Anonymkode: b1077...e60 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #36 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 20 ms i kastene er da ikke så ille. Er jo ikke uvanelig med noe slike stormer på høsten. Ut med minste kiten fra boden og sette kursen mot sjøen. Anonymkode: b1077...e60 Meldt 40ms i kastene her 🥶 Anonymkode: ccb02...041 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #37 Skrevet 3. oktober Nowayback skrev (19 timer siden): Blir bra å ta seg en løpetur i 30 sekundmeter vind langs sjøen😊 Blir forfriskende! Haha, kanskje litt mye for løpetur, men digger innstillingen! 😄 Vi har rødt farevarsel. Kan ikke komme lenger ut mot kysten enn her vi bor. Har ryddet inn hagemøbler og tenker å parkere bilen litt taktisk. Ellers blir det ikke noe annerledes enn vanlig. Vi er vant til å ha strømbrudd noen ganger i året, så vi er allerede forberedt på det. Anonymkode: f15f9...290 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #38 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Datteren min skal fly fra Stavanger til Gardermoen i morgen kveld, lurer litt på hvordan det går... Anonymkode: f75ce...e67 Kommer til å gå helt fint. Sola har to rullebaner og tar alltid av i motvind. Null stress...stod i avisen i dag. Anonymkode: 5d645...353 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #39 Skrevet 3. oktober Her er det blitt endret litt, så usikker på hvor hardt vi blir truffet. Vi er i oransje nå på alt. Jeg og noen andre hadde ansvaret for en helgetur, og den har vi måttet avlyse. Ellers blir det å se over løse gjenstander, lade det som skal lades, vaske litt klær, og gjøre litt husarbeid. Jeg skal gå over litt i fryseren for så noe burde være bedre pakket inn. Er litt kjipt om f.eks bær tiner over alt i fryseren. Jeg pleier også å koke opp en del vann og fylle i termoser og flasker, og fylle vann i bøtter, så det ble blir også gjort. Jeg kommer fra et værutsatt område, og tar ikke lett på naturkreftene. Det kan bli både bedre og verre, det vet vi ikke. Å ta litt ansvar og forberede seg er lurt. Jeg synes selv det er litt ekstra når det kommer på nettene, men det er jo typisk. Håper å sove igjennom, men det spørs. Anonymkode: e482f...6df 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #40 Skrevet 3. oktober Nowayback skrev (19 timer siden): Blir bra å ta seg en løpetur i 30 sekundmeter vind langs sjøen😊 Blir forfriskende! 30 m/s er ikke ille. Sist vi hadde 35 m/s datt utekosten ned og søppeldunken flytta litt på seg. Ikke verre enn det Anonymkode: 26093...d93 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå