Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere tenkt å gjøre noe spesielt på forhånd? 
Vi har fått oransj farevarsel, men det røde er i «nærheten». 
Tenkte å handle inn litt mat (men bare i tilfelle strømbrudd og vi ikke får laget middag), lade mobiler. Har ikke noe løst stående ute, så noe mer kommer vi ikke til å gjøre. 

Som regel stemmer ikke farevarslene heller, går som regel alltid bedre enn varslet. 

Anonymkode: db83b...fb0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har og oransje varsel, men rødt i nærheten. Tenker og at det ofte ikke blir så ille som meldt, men skal ta helgehandelen etterpå. Ellers er det nokså ok ute. Må kanskje pakke sammen Baden Baden stolen, men det må liksom gjøres uansett 

Anonymkode: 010e6...ed6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst?? 

Denne illustrasjonen må ha blitt gjort av en mann......

image.png

Anonymkode: b90d3...6da

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe litt ekstra vann og ta helgehandelen før det "setter inn". Tipper det ikke blir så mye vann eller vind som er meldt, men jeg vet av erfaring at det kan bli verre enn meldt også. 

Anonymkode: 21e6f...62b

AnonymBruker
Skrevet

Her er det oransje farevarsel for vind, men det er ikke meldt noe mer vind eller nedbør enn vanlig. Så jeg tviler på at vi gjør noen forberedelser utover det vanlige.

Anonymkode: 3a86d...fcf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Seriøst?? 

Denne illustrasjonen må ha blitt gjort av en mann......

image.png

Anonymkode: b90d3...6da

Kommer den for å ta Oslo, indre Oslofjord? 🙄

Anonymkode: de795...955

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor grisgrendt til, omgitt av skog, og med mye skog rundt veiforbindelsen min. Her er det ikke meldt mer enn gult farevarsel, så jeg forventer ikke at det skal bli ille. 

Likevel tar jeg naturligvis forholdsregler. 

Sikre løse gjenstander, ta inn løse plank jeg har holdt på med ute, feste presenning på vedladet bedre. Vann kan jeg hente i en naturlig brønn om det trengs. Ellers har jeg litt vann i hus. Og i morgen tidlig skal jeg kjøpe inn litt ekstra mat. Jeg vet hvor stearinlysene er. Det største problemet er hvis strømmen går, og alt som er i frysen blir dårlig. Hvis trær faller så faller de nok bort fra hus, og mister jeg veiforbindelse har jeg ved og mat. 

Anonymkode: 2db1b...c8f

AnonymBruker
Skrevet

Treffer ikke meg noe særlig, gult farevarsel, frisk bris med 20 m/s i kastene. Skal bare ta og rydde litt ute så ting ikke blåser helt vilt rundtomkring. 

Anonymkode: a536e...a90

AnonymBruker
Skrevet

Jo, og så viktig punkt: Skal kjøpe melk, så jeg kan lage kakao og snacks. 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor har vi det slik hver høst, strømmen kan være borte i dagesvis på grunn av sjøkabel som ryker. Sonestrøm innimellom. 
Vi lager middagsmat på vedfyrt ovn og bruker stearinlys. Har ikke behov for så mye de dagene. Vann er det i krana, men vi fyller i 10 liters bøtter just in case. Mat går vi ikke tom for, er så vant med å ha ekstra og justere krava. 
Det går fint, hver eneste gang. Men jeg var litt engstelig den gangen det kom en takplate susende inn stuevinduet vårt, veldig upraktisk. 

Anonymkode: db4e8...d89

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kommer den for å ta Oslo, indre Oslofjord? 🙄

Anonymkode: de795...955

Den illustrasjonen var for nedbør. For vind ser det slik ut:

IMG_1953.jpeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror dere det er mulig å komme seg på jobb lørdag morgen i sonen med rødt farevarsel? Må kjøre 1 mil tur retur..?

Heftig regn, storm i kastene og fare for trær som faller er ikke akkurat gunstig.

Anonymkode: a1915...96d

AnonymBruker
Skrevet

Overrasker meg veldig over hvor lett folk tar på dette. Er utrolig dårlig timing da vi holder på med husprosjekt og tatt fri i hele dag for å sikre løse gjenstander. Vi bor midt i det verste rett ved kysten.

Røde farevarsel på vind langs sørkysten er ekstremt sjeldent, det er mye mer tettpakket og mindre forberedt enn naboene som bor flere kilometer ifra hverandre på Vestlandet. 

Uansett utfall så er det jo leit om stormen girl skader? Min far mistet taket, og tre ramlet over bilen i fjor i Bodø. På lørdagen har vi fasiten så kan vi komme tilbake til tråden. 

Anonymkode: aa502...e4a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Overrasker meg veldig over hvor lett folk tar på dette. Er utrolig dårlig timing da vi holder på med husprosjekt og tatt fri i hele dag for å sikre løse gjenstander. Vi bor midt i det verste rett ved kysten.

Røde farevarsel på vind langs sørkysten er ekstremt sjeldent, det er mye mer tettpakket og mindre forberedt enn naboene som bor flere kilometer ifra hverandre på Vestlandet. 

Uansett utfall så er det jo leit om stormen girl skader? Min far mistet taket, og tre ramlet over bilen i fjor i Bodø. På lørdagen har vi fasiten så kan vi komme tilbake til tråden. 

😂 Hæ? Her tuller du litt, eller? Har du vært på Vestlandet? Folk flest bor i byggefelt der også. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min skal fly fra Stavanger til Gardermoen i morgen kveld, lurer litt på hvordan det går...

Anonymkode: f75ce...e67

AnonymBruker
Skrevet

Rydda ute og skal parkere bilen bort fra tre. Håper det ikke blir så ille som de sier. Bor ved sjøen.

Anonymkode: 796fc...dba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror dere det er mulig å komme seg på jobb lørdag morgen i sonen med rødt farevarsel? Må kjøre 1 mil tur retur..?

Heftig regn, storm i kastene og fare for trær som faller er ikke akkurat gunstig.

Anonymkode: a1915...96d

Det kan nok bli litt krevende, men umulig å si. Du får følge godt med på varsler, bor du i rødt område bør man være obs med tanke på egen sikkerhet! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Datteren min skal fly fra Stavanger til Gardermoen i morgen kveld, lurer litt på hvordan det går...

Anonymkode: f75ce...e67

Ja, kan fort bli kansellerte fly i helgen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man tar kanskje lett på det fordi det som regel er blåst ut av proporsjoner 😂 blir litt som å rope ulv ulv… stemmer som regel aldri de varslene de sender ut!

AnonymBruker
Skrevet

Oransj farevarsel her, men uværet treffer ikke før utpå ettermiddagen i morgen. Mannen er (selvsagt) på sjøen, men jeg er vant til å klare meg selv. Har også folk jeg kan ringe til hvis jeg trenger hjelp. Jeg har fri i morgen, så formiddagen går nok med til å rydde inn hagemøbler, sikre søppeldunkene og sjekke at båten er skikkelig fortøyd. Skal også bære inn ved nok for minst et døgn, vaske en ekstra maskin med klær slik at jeg har rent arbeidstøy hvis jeg blir kalt inn på jobb i helga (hvis veier blir stengt og de som skal på jobb ikke kommer seg dit), og handle mat. Så er det bare å lade alt som skal lades (telefon, pc, nettbrett, powerbank), tenne stearinlys og finne ei god bok.

Anonymkode: 99a96...cd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...