AnonymBruker Skrevet 2. oktober #1 Skrevet 2. oktober Hei! Vet ikke om jeg skriver dette under riktig kategori, men jeg prøver.. Jeg var i kjelleren og fant ut at de gamle russe-klærne mine har fått mugg på seg, både hvit mugg og brun mugg og mange rare flekker Jeg synes det er trist da klærne har en slags sentimental verdi, og det hadde vært gøy å spare på dem og vise frem til barn og barnebarn. Det er jo skrevet mye rart der, tegnet og malt fine tegninger etc. på klærne. Jeg vet jeg kan vaske klærne på høy temperatur, men da vil jeg tro alt av tusj og maling vil bli ødelagt.. Har noen her tips til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt muggen og samtidig ta vare på klærne? Anonymkode: 9faef...bbf
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #2 Skrevet 2. oktober Du kan levere på rens dersom det har så stor sentimental verdi for deg, men helt ærlig tror jeg ikke barn og barnebarn bryr seg noe særlig om russebuksa di og du kan ende opp med å bruke mye penger på noe som du aldri får brukt uansett. Anonymkode: 36c85...1f2 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #3 Skrevet 2. oktober Hvorfor skulle barn og barnebarn bry seg om russebuksa di? 🤣 Dette er det bare du som bryr deg om. Er du en av dem som peaket på VGS eller noe? Var du på satsebussen og fikk deg kongler i lua med førstisene, men siden har det vært ørkenvandring? Anonymkode: 23136...d90 2
Phoenix Heart Skrevet 2. oktober #4 Skrevet 2. oktober (endret) Sitronsåpe eller en blanding av vann og natron. Endret 2. oktober av Phoenix Heart
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #5 Skrevet 2. oktober I Trøndelag har vi russefrakk. På frakken er det malt et stort fint maleri på ryggen, som er malt av min bestemor! Det er dette maleriet jeg i utgangspunktet ønsker å ta vare på. Jeg bryr meg ikke om å ta vare på russebuksa.. Anonymkode: 9faef...bbf
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #7 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I Trøndelag har vi russefrakk. På frakken er det malt et stort fint maleri på ryggen, som er malt av min bestemor! Det er dette maleriet jeg i utgangspunktet ønsker å ta vare på. Jeg bryr meg ikke om å ta vare på russebuksa.. Anonymkode: 9faef...bbf Okei, ville definitivt levert det på rens for å få bort muggen og så kan du jo klippe ut maleriet og ramme det inn for å beskytte det? Anonymkode: 36c85...1f2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #8 Skrevet 2. oktober Spørs om du får gjort noe med det. Har du ikke bilder av deg med den. Du heller kan vise de. Anonymkode: 4982f...e57
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #9 Skrevet 2. oktober Ikke noe å spare på, det er jo helt råttent av mugg. Ta heller vare på bilder av russetiden om den er så minneverdig, og eventuelt ta bilder av russeklærne? Så kan du kikke på bildene og mimre deg tilbake, og vise det frem til barn og barnebarn. Anonymkode: f4863...edc 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå