AnonymBruker Skrevet 3. oktober #61 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du vet hvordan det ordet skrives altså. Begynte virkelig å lure. Hvis veilederen min på NAV hadde drevet med slike forkortelser i vedtakene mine hadde jeg begynt å lure på om vedkommende egentlig var kvalifisert til jobben. Det ser jo ikke spesielt intelligent ut. Anonymkode: 13c55...91a Det er forståelig at du sliter med å forstå at arb.erfaring står for arbeidserfaring. Om du neste gang kunne skrevet at du er en NAV-bruker, så kan jeg selvsagt rette meg etter det og skrive dette mer utfyllende for deg. Så lenge du til slutt forstår hva jeg har skrevet, så skal jeg prøve å gjøre det så enkelt som mulig for deg å forstå det som blir skrevet Anonymkode: b189a...fa0 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #62 Skrevet 3. oktober Nei, jeg har god moral og har skrevet masteren min 100% selv. Kunne aldri levd med å levere inn noe som ikke er mitt eget. Anonymkode: d52da...458
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #63 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er forståelig at du sliter med å forstå at arb.erfaring står for arbeidserfaring. Om du neste gang kunne skrevet at du er en NAV-bruker, så kan jeg selvsagt rette meg etter det og skrive dette mer utfyllende for deg. Så lenge du til slutt forstår hva jeg har skrevet, så skal jeg prøve å gjøre det så enkelt som mulig for deg å forstå det som blir skrevet Anonymkode: b189a...fa0 Hvis du jobber med vanskeligstilte så skjønner du forhåpentligvis selv at den skriftlige kommunikasjonen bør være så tydelig som mulig. Unødvendige forkortelser skyldes enten latskap eller lav intelligens. Anonymkode: 13c55...91a 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #64 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her i landet holder det med motivasjon. Jeg har ressurssvake foreldre uten penger og uten utdannelse.... Anonymkode: 13c55...91a Det var ikke sagt noe mot dine evner og nnsatsvilje, men det er statistisk sant at det er vanligere at akademikere har foreldre med høyere utdanning. Også i Norge. Anonymkode: 6c547...38e
Majer Skrevet 3. oktober #65 Skrevet 3. oktober Skrev ved siden av full jobb og fikk A. Ikke noe problem det. Og jeg var dårlig på skolen tidligere
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #66 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Det starter allerede på VGS nivå, og det er mange ungdommer som har foreldre fra øvre middelklasse som bruker private lærere slik at de kan cruise gjennom så enkelt som mulig med maksimal effekt. Når det gjelder din kommentar angående foreldre, så vil alltid "rike" foreldre har et overtak over akademiske foreldre nettopp fordi man alltid har penger til å betale noen andre til å skrive masteroppgaven for deg. Akademiske foreldre på den andre siden er der gratis, så det er også en stor fordel, uten tvil, men da tar man opp tiden til dem og de må være villige til å hjelpe gratis. Ofte er det også slik at "rike" og akademiske foreldre går hånd-i-hånd, spesielt innen prestisjefylte profesjoner, men det finnes unntak, helt klart. Likevel, om man har en far som eier flere utleieboliger, men har ingen annen utdanning utover VGS, så er det likevel en stor fordel om faren er villig til å gjøre det som trengs for å få sin ungdom "opp og frem". Mange av sakene jeg jobber med innenfor sosiale utfordringer, så ser jeg dette hele tiden og hvor nådeløst samfunnet kan være ovenfor mennesker som ikke fikk en god start på livet. Det skal så lite til før ting aldri går rikt Anonymkode: b189a...fa0 Såå dyrt er det ikke å jukse. Dette handler nesten kun om moral. Alle får TIL å lyve seg til ting, om de ikke har moralske skrupler mot det. Men mange synes jo juks er galt. Gode foreldre hjelper selvfølgelig sine barn "gratis". Skulle virkelig ønske at rike foreldre faktisk betalte for alt du foreslår av hjelp (som ikke er juks), men selv de foretrekker heller å la de middels presterende ungene sine klage når de ikke får toppkarakterer i alle fag. Anonymkode: 6c547...38e
Alice123 Skrevet 3. oktober #67 Skrevet 3. oktober Vet om én som betalte noen for å skrive masteren (en venn av en venn, møtte vedkommende én gang på en sammenkomst). Dette var flere år før AI eksisterte. Personen som skrev gjorde en forferdelig dårlig jobb. Studenten ble tatt i plagiat, kastet ut av både studie og all høyere utdanning i Norge for noen år. I bransjen ble vedkommende persona non grata, for ryktet spredde seg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå