Gå til innhold

I morgen kl23, før storregnet braker løs, kommer første anledning til å angre på Norgespris.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (1 time siden):

Jeg tror folk heller må tenke på Norgespris på samme måte som å skulle binde renta.

Det vil etter alt å dømme koste mer, men du betaler for en forutsigbarhet.

Du slipper 2021-priser hvor strømregningen ble 12-13 ganger så høy som året før. 

Nei, det vil etter alt å dømme bli billigere. Jeg forutsetter naturligvis at ingen i nord er så korttenkte at de går for Norgespris. Jeg bor i Oslo, og gitt samme pris og forbruk som i fjor vil jeg spare 3000 kr i året. At spotprisen er 0,13 øre noen ugunstige timer i døgnet innimellom er fullstendig irrelevant

Anonymkode: 18e26...ace

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pilleville skrev (20 minutter siden):

Ikke lurt å skru av å på gulvvarme sam en elektriker til meg. Dret ber så dyrt å varme oppigjen. Heller ha en grad under hele tiden.

Yes, idiotisk å slå av.

Anonymkode: 0ded2...398

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er enn så lenge ingenting som tyder på at den perioden med storregn som kommer i morgen, vil vare kontinuerlig det neste året. 

Det er heller ingen automatikk at storregn fører til  billig strøm : det handler 100% om hvor regnet faller ned. 

(Hvilket er en klimadiskusjon jeg føler er underkommunisert...)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Nei, det vil etter alt å dømme bli billigere. Jeg forutsetter naturligvis at ingen i nord er så korttenkte at de går for Norgespris. Jeg bor i Oslo, og gitt samme pris og forbruk som i fjor vil jeg spare 3000 kr i året. At spotprisen er 0,13 øre noen ugunstige timer i døgnet innimellom er fullstendig irrelevant

Fikk ChatGPT til å regne ut hva som ville lønne seg for min del. 

Basert på fjorårets og årets forbruk og strømpriser så vil ikke jeg spare på å tegne en Norgespris-avtale. 

Men jeg betaler en «slikk og ingenting» for strøm, da jeg får mye inkludert i felleskostnadene. 

Hadde jeg bodd i hus eller trengt forutsigbarheten så ville jeg ha tegnet en Norgespris-avtale.

Skrevet

Om norgespris vil lønne seg eller ei vet man jo ikke før etter 2026 er fullført. Det vil jo komme an på hva som blir den faktiske strømprisen, noe ingen i dag vet hva blir. Og hva den enkeltes forbruk er i de enkelte timene. 

Pr dags dato kan man kun basere seg på historiske data. 

Anonymkode: 8f726...c9b

• Liker 2
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (9 minutter siden):

Fikk ChatGPT til å regne ut hva som ville lønne seg for min del. 

Basert på fjorårets og årets forbruk og strømpriser så vil ikke jeg spare på å tegne en Norgespris-avtale. 

Men jeg betaler en «slikk og ingenting» for strøm, da jeg får mye inkludert i felleskostnadene. 

Hadde jeg bodd i hus eller trengt forutsigbarheten så ville jeg ha tegnet en Norgespris-avtale.

Dette ligger jo allerede på Elhub.

Anonymkode: 0ded2...398

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

16 øre/kWt skal strømmen koste da...mens vi betaler 50 øre. 

Anonymkode: 05654...fd0

Jeg tok avgjørelsen med tanke på et årsgjennomsnitt. Hva som skjer i morra har ikke noe å si for meg.

Anonymkode: 8c149...863

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg tok avgjørelsen med tanke på et årsgjennomsnitt. Hva som skjer i morra har ikke noe å si for meg.

Anonymkode: 8c149...863

Som er den eneste fornuftige tilnærmingen 👍

Skrevet

For en gjeng med suttrehuer....  Men som med mye annet, det er dyrt å være dum...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jada, noen få dager i fjor duppa den også skikkelig lavt på sommeren og høsten, men vinterstid kosta den altså så mye at det lille man sparte på sommeren når den var lav ble helt spist opp og vel så det. 

Med Norgespris sparer husholdningen her flere tusen kroner i året. 

Endret av Bålkaffe
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (4 timer siden):

Det er avhengig av hvordan du bor og hvor i landet du bor

Det regner jeg med du forstod.

Anonymkode: 67ca5...31a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Snittprisen i morgen er 51 øre… 

Og så må man plusse på nettleie. I morgen ville min snittpris blitt 156 øre/kwt med spotpris.

Med norgespris blir derimot pris på strøm, påslag og nettleie 100 øre/kwt 

For oss som bor i sone 2 blir norgespris veldig forutsigbart. Jeg vet at strøm koster meg ca 1 kr per kwt, og jeg kan fordele strømforbruket gjennom hele døgnet, uten å stresse med når på døgnet strømmen må brukes. Da slipper man også plutselig å havne i høyere forbrukskategori på nettleien

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men her jeg bor (NO2) er snittprisen (inkl nettleie, mva og strømstøtte) 64,4 øre i morgen. Det vil si 91,1 øre på det dyreste. Billigst er kl 23-24 på 1,4 øre. Nest billigst er kl 13-14 på 29 øre. Resten av timene ligger på 45 øre +. Norgespris i morgen er 47,5 øre. 

Anonymkode: f8d07...445

Skrevet

Jeg ser fem timer i morgen hvor jeg kan angre på norgesprisen, det er rett... 

Men jeg ser 19 timer hvor jeg kan være glad for at jeg valgte norgesprisen... 

Det er høyst sannsynlig i løpet av de 19 timene jeg kommer til å lage middag, og dusje. Og jeg må vaske en maskin klær også. Jeg er ikke så heldig at jeg kan gjøre dette mellom kl 12 og 15 eller etter kl 22... 

Anonymkode: 28bc7...cb2

• Liker 2
Skrevet

Siden jeg bor i Midt Norge vil jeg ikke velge Norgespris på strøm. For i følge Elhub sine beregninger vil jeg tape på det.

Men det er nok veldig bra for dere sør i landet med dyr strøm.

Anonymkode: b41fa...6c2

• Liker 3
Skrevet

Jeg er kjempeglad for Norgesprisen :) Hos oss i NO2 har prisen gjerne duppet litt ned et par timer midt på dagen, eller ned litt i helgene, men gjennomsnittsprisene våre, inkl strømstøtten, har jo vært langt over disse 50 ørene i ganske lang tid. Merker at det gir mindre stress, og jeg hopper ikke i taket om sønn kommer innom med klesvask og tar seg en lang dusj på det tidspunktet som strømmen koster mest.

• Liker 2
Skrevet
Druid skrev (22 timer siden):

Sånn bildet ser ut foreløpig , er Norgespris sikker gevinst for Øst og Sør. Vest er gambling med overvekt, Midt og Nord lønner seg ikke. 

Tenker du da 05 strømsone? Mye vestland nedenfor 05, og vi ligger i norges dyreste strømsone 02 😅

Anonymkode: a7fdf...b7b

Skrevet

I morgen  kan i hvert fall dere som fortsetter med spotpris som før, nyte en dag med billig strøm i hele landet, pga ekstremværet som skal herje med oss om noen timer.

Skrevet
Perine skrev (56 minutter siden):

I morgen  kan i hvert fall dere som fortsetter med spotpris som før, nyte en dag med billig strøm i hele landet, pga ekstremværet som skal herje med oss om noen timer.

Blir full vask av alt ;) Snittpris på 6 øre i morgen. Det må faktisk utnyttes. 

Skrevet

At prisen er under Norgespris 2-3 dager under en storm kommer til å kompenseres av alle dagene med over 4 kr/kWh i vinter for oss i NO2.

Anonymkode: d34fc...afe

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...