Gå til innhold

I morgen kl23, før storregnet braker løs, kommer første anledning til å angre på Norgespris.

Anbefalte innlegg

Skrevet

16 øre/kWt skal strømmen koste da...mens vi betaler 50 øre. 

Anonymkode: 05654...fd0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettopp. Er det som skjer. Vi blir lurt. 

Har ikke signert, nei til Norges pris !

Anonymkode: 63dba...68c

• Liker 3
Skrevet

Gitt at strømprisene holder seg omtrentlig på samme nivå som de siste årene så vil Norgepris lønne seg, selv om spot prisen dupper ned under 50 øre i perioder. (I de dyrere strømsonene vel å merke) 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Det blir jo litt som å selge seg ut av fond akkurat i det trumf varsler tollbarrierer. Bare for å sitte og se på noen hundre tusen i tap få måneder senere. Var mange tråder om det og. 

Anonymkode: 57ba5...7ac

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tenker å gå over til Norgespris. 
Ser at prisen mellom 23.00 og 00.00 i morgen er estimert til 0,13kr/kWt. Men jeg vil ikke tro at det holder seg hele vinteren. Og heller ikke som gjennomsnittspris det neste året. 

Kl 08-09 i dag var strømprisen 1kr pr kWt. Så da ga norgespris gi en stor besparelse. 

Anonymkode: 14519...c32

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvis en nylig har signert, gjelder vel vanlig angrerett?

Anonymkode: f8dd1...e80

Skrevet

Hvor da? I dag er gjennomsnittet 0.99 øre i n02 så vi sparer på det. Man må ikke tenke time for time lenger. Det viktigste er jo at det er forutsigbart de periodene man faktisk bruker strøm. De fleste steker ikke middag eller setter på en klesvask kl. 23

Anonymkode: e4bbe...4e9

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker å gå over til Norgespris. 
Ser at prisen mellom 23.00 og 00.00 i morgen er estimert til 0,13kr/kWt. Men jeg vil ikke tro at det holder seg hele vinteren. Og heller ikke som gjennomsnittspris det neste året. 

Kl 08-09 i dag var strømprisen 1kr pr kWt. Så da ga norgespris gi en stor besparelse. 

Anonymkode: 14519...c32

Dessuten, hvor mye strøm planlegger folk å bruke midt på natta?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror folk heller må tenke på Norgespris på samme måte som å skulle binde renta.

Det vil etter alt å dømme koste mer, men du betaler for en forutsigbarhet.

Du slipper 2021-priser hvor strømregningen ble 12-13 ganger så høy som året før. 

• Liker 3
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (5 minutter siden):

Jeg tror folk heller må tenke på Norgespris på samme måte som å skulle binde renta.

Du slipper 2021-priser hvor strømregningen ble 12-13 ganger så høy som året før. 

Ja, forutsigbarhet er vel nøkkelordet her. Enklere å sette opp et familiebudsjett når en har kontroll på hvor store utgiftene blir.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nettopp. Er det som skjer. Vi blir lurt. 

Har ikke signert, nei til Norges pris !

Anonymkode: 63dba...68c

Ingen blir lurt, det er helt opp til en selv.

Anonymkode: 67ca5...31a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (10 minutter siden):

Nei, det vil etter alt å dømme bli billigere.

• Liker 7
Skrevet

Som å mene at det var dumt å skifte til vinterdekk fordi det er plussgrader en uke i desember. 

Anonymkode: b72c9...12a

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Man må jo ta den avgjørelsen utifra snitt da. Ikke enkelt-hendelser.
Herregud. Vi regner med å spare ca 30% gjennom året med Norgespris, all innsparing tas om vinteren. Så skal vi selvsagt ikke sitte å studere spotprisen om sommeren. Det er jo unødvendig plage. Vi sjekker før bindingstiden er over om det lønte seg. Her på bikkjekalde Østlandet skal det godt gjøres å tape veldig mye på Norges-pris uansett, gitt at man ikke øker strømforbruk eller endrer stømvaner til det verre. Om man bruker egen strøm til oppvarming. Hvis ikke er dte jo en annen sak selvsagt.

Anonymkode: 9a42f...456

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis en nylig har signert, gjelder vel vanlig angrerett?

14 dager fra 1. oktober

Skrevet (endret)
Traktor skrev (22 minutter siden):

Dessuten, hvor mye strøm planlegger folk å bruke midt på natta?

Vi dropper norgespris, skal heller gjøre  klar vaskemaskin, trommel og oppvaskmaskin og sette de på når eg legger meg i 24 tiden. Og lader bilen på natt. over deltid så er mykje heime og fyrer heile dagen på det kaldeste. Har og varmepumpe.

Endret av Pilleville
Skrevet

Jeg bor i Rogaland. 80 øre/kWh har blitt sett på som billig i min kommune. Nå for tiden ligger den på rundt 90.

Selvsagt er norgespris verdt det. Jeg driter i om den er under 50 i en liten time eller to. Totalt sett er det billigere.

Anonymkode: 6f1ee...103

• Liker 4
Skrevet
Pilleville skrev (8 minutter siden):

Vi dropper norgespris, skal heller gjøre  klar vaskemaskin, trommel og oppvaskmaskin og sette de på når eg legger meg i 24 tiden. Og lader bilen på natt. over deltid så er mykje heime og fyrer heile dagen på det kaldeste. Har og varmepumpe.

Er ikke redd for at det kan begynne å brenne da? 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, det vil etter alt å dømme bli billigere.

Det er avhengig av hvordan du bor og hvor i landet du bor

Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (1 minutt siden):

Det er avhengig av hvordan du bor og hvor i landet du bor

Sånn bildet ser ut foreløpig , er Norgespris sikker gevinst for Øst og Sør. Vest er gambling med overvekt, Midt og Nord lønner seg ikke. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...