AnonymBruker Skrevet 2. oktober #1 Skrevet 2. oktober Vi har ett pauserom som mange bruker. I fjor fikk vi endelig utvendig solskjerming på vinduene. Solskjerming går ned automatisk når det er sol. Dette er veldig mange glade for. De fleste vil ikke ha sol rett i ansiktet når de har lunsj. Men 1 person vil det. Når solskjerming går ned så går han bort til bryter og tar de opp igjen. Han spørr ikke de andre som sitter der om det er greit. Jeg ser at flere reagerer, men ingen sier noe. Er det greit at han gjør det eller bør vi gi beskjed til han eller leder? For min del så liker jeg ikke sol rett i ansiktet. Anonymkode: 3c548...b3e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #2 Skrevet 2. oktober Jeg hater sol i ansiktet så passer på å sitte med ryggen til. Si nå i fra til han først. Leder er ikke barnehagetante Anonymkode: 36b8c...b73 10
Hedda-78 Skrevet 2. oktober #3 Skrevet 2. oktober Nei, dere skal selvfølgelig ikke gå til leder. Du skal begynne med å gi beskjed når han gjør dette og si at du foretrekker at solskjermingen er nede. 2
Million Skrevet 2. oktober #4 Skrevet 2. oktober Hold avstemming og rekk opp hånda alle som vil ha solskjermingen nede. Da må han vel skjønne at han er i mindretall og flertallet bestemmer. Ikke verre enn det. 1
Anonysoum Skrevet 2. oktober #5 Skrevet 2. oktober Altså, sier ikke dere fra - så takk dere selv. Er jo så enkelt som å si at du ønsker å ha det nede og ikke ønsker sol i ansiktet når du spiser.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #6 Skrevet 2. oktober Jeg hadde funnet dymo og satt opp en klistrelapp med "Persiennen er automatisk, ikke bruk bryterene manuelt!" Anonymkode: 15e8a...917 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #7 Skrevet 2. oktober Dette er ingen leder-sak... Dette tar dere opp dere imellom. Anonymkode: 3b7ef...25d 3
Tulling Skrevet 2. oktober #8 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi har ett pauserom som mange bruker. I fjor fikk vi endelig utvendig solskjerming på vinduene. Solskjerming går ned automatisk når det er sol. Dette er veldig mange glade for. De fleste vil ikke ha sol rett i ansiktet når de har lunsj. Men 1 person vil det. Når solskjerming går ned så går han bort til bryter og tar de opp igjen. Han spørr ikke de andre som sitter der om det er greit. Jeg ser at flere reagerer, men ingen sier noe. Er det greit at han gjør det eller bør vi gi beskjed til han eller leder? For min del så liker jeg ikke sol rett i ansiktet. Anonymkode: 3c548...b3e Har dere ekstremt dårlig arbeidsmiljø siden dere ikke snakker sammen ? Om dere ikke får det til dere imellom kan du spørre leder om det er greit at du setter opp lapp. "Hei, den skal få lov til å gå automatisk, ikke sant?" trenger ikke gjøre mer drama av det.
Amys Skrevet 2. oktober #9 Skrevet 2. oktober Kan du ikke bare si "jeg får sol i øynene, kan du la solskjermingen være nede"? Ingen grunn til å lage masse styr eller irritere deg, bare si fra med en gang han tar de opp. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #10 Skrevet 2. oktober Tulling skrev (1 time siden): Har dere ekstremt dårlig arbeidsmiljø siden dere ikke snakker sammen ? Om dere ikke får det til dere imellom kan du spørre leder om det er greit at du setter opp lapp. "Hei, den skal få lov til å gå automatisk, ikke sant?" trenger ikke gjøre mer drama av det. Jeg kjenner han ikke så godt. Vi kommer fra forskjellige firma men deler pauserom Anonymkode: 3c548...b3e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #11 Skrevet 2. oktober Jeg sier bare høyt "kan vi ha den nede" i det noen gjør dette i landskapet eller i møtet. Så får man gjerne et svar om at det er så nydelig med sol. Men så får man igjen motsvar fra en handfull andre kollegaer, og skjermingen forblir nede. God stemning videre. Det er så typisk norsk å ikke være tydelig. Anonymkode: 20233...2d4
Umbreon Skrevet 3. oktober #12 Skrevet 3. oktober Jeg anser meg selv som relativt konfliktsky altså, men så redd for å snakke sammen går det faktisk ikke an å være. Når han tar opp persiennen er det vel bare å si «kan du la persiennen være nede, jeg får sol i øynene». Og hvis han nekter får dere jo ta en håndsopprekning eller noe. Så får flertallet bestemme. Dere er jo kjemperare hele gjengen om dere ikke klarer å løse dette bare ved å snakke sammen som voksne mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå