Gå til innhold

Hvis jeg forteller min psykolog at jeg ofte fornemmer ting, vil hun tenke at jeg trenger medisiner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 15.44):

Jeg vil fraråde å være åpen med psykologer generelt. Med mindre du kjenner vedkommende ekstremt godt, og de har vist seg tilliten verdig, og du respekterer deres karakter som menneske, og ikke bare psykolog.

De fleste psykologer er ganske trangsynte og veldig inne i sin egen fagboks, uansett hvor velmenede de måtte være, og mange av dem har bedreviter-tendenser. Du kan sette deg i en veldig uheldig situasjon om du deler feil info med slike folk, med tanke på maktubalansen. Med mindre de har en seriøs langvarig spirituell egenpraksis, så er de ikke rustet til å forstå hva du snakker om. Selv om de kan være interessert og synes det er spennende til og med. 

Men det er for stor risk til at de kan merke deg for livet med å feiltolke opplevelser som "symptomer", og tillegge deg diagnoser du ikke har. Jeg ville ikke delt. Man kan ikke kjøpe melk i jernvareforretningen, som det sies. Man kan ikke få spirituell validering hos en psykolog, dekk deet behovet andre steder, og bruk psykologen til hva enn man kan bruke dem til.

Anonymkode: cab0d...734

👆 Helt enig i denne! ts burde absolutt ikke dele noe fordi de rett og slett er inni en fagboks, og du kan ende opp med å få enda flere diagnoser som du egentlig ikke har. Snakk med noen du kjenner skikkelig godt på privaten heller..!! 

Anonymkode: 81576...675

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (12 timer siden):

Og jeg spør igjen: Hvis intuisjon er gud, hvordan forklarer du da ikke-troendes intuisjon?

Jeg har ikke sagt at "intuisjon er Gud". Jeg kom med to små eksempler der to personer opplever at de får veiledning av Gud. Selv vet jeg ikke hvor intuisjon kommer fra, men jeg vet at det finnes, og jeg vet at det kan være totalt uforklarlig. Og før man har opplevd det selv vet man det ikke. Så det å sette seg ned å si at alle som opplever intuisjon innbiller seg at det finnes, er utrolig sneversynt. La oss håpe at TS' psykolog ikke er sånn.

Anonymkode: 6248b...0f5

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...