AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:51 #1 Skrevet torsdag kl. 07:51 Jeg spør fordi fornemmelsene er ofte korrekt. Jeg har sterk intuisjon. Føler meg ellers veldig bra, bedre enn på lenge. Har bipolar, men føler meg som jeg er i mitt trygge sterke intuitive selv. Ikke opp eller ned.. Blir jo likevel redd for å si slike ting høyt, i tilfelle det blir misforstått som magisk tenkning. Anonymkode: 26ac5...00f 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:55 #2 Skrevet torsdag kl. 07:55 Hva tenker du er forskjellen på dine fornemmelser og magisk tenkning? Anonymkode: 83a1d...c7d 5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:00 #3 Skrevet torsdag kl. 08:00 Du bør si det, ja. Det er et tegn på psykisk sykdom. Anonymkode: d2f19...9c5 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:03 #4 Skrevet torsdag kl. 08:03 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du bør si det, ja. Det er et tegn på psykisk sykdom. Anonymkode: d2f19...9c5 Du er ingen ekspert. Anonymkode: c82f0...600 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:04 #5 Skrevet torsdag kl. 08:04 Nei, det er ikke tegn på psykisk sykdom. Hvis du har et stort funksjonsfall og samtidig ser/hører ting er det noe annet enn det du beskriver her. Anonymkode: 09084...9b5 3
Tripptrapp1 Skrevet torsdag kl. 08:08 #6 Skrevet torsdag kl. 08:08 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg spør fordi fornemmelsene er ofte korrekt. Jeg har sterk intuisjon. Føler meg ellers veldig bra, bedre enn på lenge. Har bipolar, men føler meg som jeg er i mitt trygge sterke intuitive selv. Ikke opp eller ned.. Blir jo likevel redd for å si slike ting høyt, i tilfelle det blir misforstått som magisk tenkning. Anonymkode: 26ac5...00f Ja, har du virkelig en sterk intuisjon, eller har du gått i den vanlige fellen ved å tro at du er mye mer unik og spesiell enn andre? Kan du ha gått i den kognitive fellen hvor du legger merke til det du ser etter - Altså at du legger merke til når du får rett («intuisjon»), men derimot ikke legger noe særlig merke til hver gang du tar feil? 5 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:08 #7 Skrevet torsdag kl. 08:08 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er ingen ekspert. Anonymkode: c82f0...600 Snakk om å sparke inn åpne dører. Det sitter neppe en psykologiekspert i panelet her på KG. Anonymkode: fb30a...f48
Lillemy8 Skrevet torsdag kl. 08:09 #8 Skrevet torsdag kl. 08:09 Det må da være greit å si man har en sterk intuisjon! Noen er analytiske, tenkere andre følelsesstyrt - bare å fortelle psykologen dette uten at eet blir stor ståhei. Sikkert fint å legge til noen faktiske eksempler på hva du har opplevd da. 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:12 #9 Skrevet torsdag kl. 08:12 Jeg har fortalt psykolog jeg gikk til om at jeg har vært sanndrømt. Har ikke blitt satt på noen medisiner av den grunn 😅 Anonymkode: 98147...645 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:14 #10 Skrevet torsdag kl. 08:14 Det går fint å fortelle det Personlig tenker jeg det går fint så lenge du skiller på intuisjon og klarsynthet. Intuisjon er ikke det samme som å vite hva som vil skje. Jeg har en venninne som tenker hun kan se ting. Og en av tingene hun har sett er at hun blir sammen med sin fæle eks (hun ønsker ikke det). Tenker det her påvirker henne veldig negativt. Hva er vitsen med å prøve å leve selvstendig når hun "vet" at hun vil gå tilbake liksom.. Jeg Har mer tro på selvoppfyllende profetier kanskje Anonymkode: a1479...68d 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:19 #11 Skrevet torsdag kl. 08:19 Jeg forfalte psykologen jeg gikk til at jeg bruker tarot til selvutvikling, hun ville gjerne vite om det og hvordan, og tarot sammen med hennes kunnskap ga meg svært god hjelp og verktøy videre til å klare meg selv. Hun var veldig fascinert over hvordan det avdekket ting og kunne være et hjelpemiddel. Så ja noen er åpne for det. Anonymkode: 7b91a...0e5 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:19 #12 Skrevet torsdag kl. 08:19 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, det er ikke tegn på psykisk sykdom. Hvis du har et stort funksjonsfall og samtidig ser/hører ting er det noe annet enn det du beskriver her. Anonymkode: 09084...9b5 Nei fungerer bedre. Ser og hører ikke ting som ikke er der. Anonymkode: 26ac5...00f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:31 #13 Skrevet torsdag kl. 08:31 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du er ingen ekspert. Anonymkode: c82f0...600 Nei, men da kan vi bare stenge tråden da, hvis man må være ekspert for å uttale seg. Anonymkode: d2f19...9c5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:32 #14 Skrevet torsdag kl. 08:32 Jeg tenker du bør se an den du snakker med. Da jeg fortalte min psykolog om søvnparalyse var det like før jeg ble hentet av menn i hvite frakker. En overdrivelse så klart, men det ødela mye av påfølgende terapi. Anonymkode: bbbfb...20d 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:32 #15 Skrevet torsdag kl. 08:32 Tripptrapp1 skrev (12 minutter siden): Ja, har du virkelig en sterk intuisjon, eller har du gått i den vanlige fellen ved å tro at du er mye mer unik og spesiell enn andre? Kan du ha gått i den kognitive fellen hvor du legger merke til det du ser etter - Altså at du legger merke til når du får rett («intuisjon»), men derimot ikke legger noe særlig merke til hver gang du tar feil? Altså, jeg mener ikke jeg er annerledes enn andre nødvendigvis. Tror det er mange som er sånn. Det jeg snakker om er : fikk sterk følelse av at jeg ville møte noen jeg kjenner på togstasjonen når jeg var utenbys og da traff jeg noen også. Hender ofte. Veldig ofte også at jeg tenker på en person, så ringer akkurat denne personen akkurat noen sekunder senere. Eller intuisjonen sier, ikke gå den veien, men den andre, og så har man spart seg for masse styr... Fikk sterk fornemmelse om at jeg kom til å se en viss person et visst sted. Det gjorde jeg. Jeg mener det er Guds vilje i disse situasjoner og det er ment til å skje. Det er min tolkning av dejavu/ slike fornemmelser. Jeg syns det er vanskelig å leve livet uten slike intuitive følelser. Er det ikke ganske normalt? Anonymkode: 26ac5...00f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:36 #16 Skrevet torsdag kl. 08:36 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg spør fordi fornemmelsene er ofte korrekt. Jeg har sterk intuisjon. Føler meg ellers veldig bra, bedre enn på lenge. Har bipolar, men føler meg som jeg er i mitt trygge sterke intuitive selv. Ikke opp eller ned.. Blir jo likevel redd for å si slike ting høyt, i tilfelle det blir misforstått som magisk tenkning. Anonymkode: 26ac5...00f Av det du forteller her virker du manisk. Anonymkode: 57d6e...5e2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:47 #17 Skrevet torsdag kl. 08:47 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Av det du forteller her virker du manisk. Anonymkode: 57d6e...5e2 Ok, jeg føler meg normal. Anonymkode: 26ac5...00f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:54 #18 Skrevet torsdag kl. 08:54 Du kan ikke tvangsmedisineres for det, ihvertfall. Anonymkode: 87589...9d2
Tubaluba Skrevet torsdag kl. 08:54 #19 Skrevet torsdag kl. 08:54 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Snakk om å sparke inn åpne dører. Det sitter neppe en psykologiekspert i panelet her på KG. Anonymkode: fb30a...f48 Jo, mange. Her har vi spesialister i alle varianter, på både psykiske og fysiske lidelser. Neida. Men at man uttaler seg ut ifra egne erfaringer, må være åpenbart, og betyr ikke nødvendigvis at man tror man sitter på svaret.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:49 #20 Skrevet torsdag kl. 10:49 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså, jeg mener ikke jeg er annerledes enn andre nødvendigvis. Tror det er mange som er sånn. Det jeg snakker om er : fikk sterk følelse av at jeg ville møte noen jeg kjenner på togstasjonen når jeg var utenbys og da traff jeg noen også. Hender ofte. Veldig ofte også at jeg tenker på en person, så ringer akkurat denne personen akkurat noen sekunder senere. Eller intuisjonen sier, ikke gå den veien, men den andre, og så har man spart seg for masse styr... Fikk sterk fornemmelse om at jeg kom til å se en viss person et visst sted. Det gjorde jeg. Jeg mener det er Guds vilje i disse situasjoner og det er ment til å skje. Det er min tolkning av dejavu/ slike fornemmelser. Jeg syns det er vanskelig å leve livet uten slike intuitive følelser. Er det ikke ganske normalt? Anonymkode: 26ac5...00f Jeg har det likt, og vel så det. Rundt jul ble jeg bedt til en fest som jeg gledet meg veldig til. I siste liten, halvannen time før, fikk jeg en intens følelse av at jeg ikke skulle dra dit. Jeg skrev det til min venninne som hadde invitert meg som sin +1, og hun ble (forståelig nok!) veldig snurt, særlig når jeg ikke hadde noen grunn, annet enn at jeg fikk en fornemmelse. Hun ringte meg kort tid etter at hun hadde ankommet, og fortalte at en av de andre venninnene hadde spurt vertinnen en time før ankomst om å få ta med sin nye kollega. Den nye kollegaen hennes var en jeg datet en kort periode som 17-åring, inntil han forgrep seg på meg på verste vis. Dette er bare ett av svært mange lignende eksempler. Jeg har fått behov for å forlate et kjøpesenter uten å fullføre handlelisten, og da ble det et knivdrap i samme tidsrom. Jeg har endret planer i siste liten og dratt rett hjem, så har det vært en fæl bilulykke på strekningen jeg ellers hadde planer om å kjøre. Jeg har flere ganger sett mennesker gjennom jobb som jeg har følt ubehag og kvalme av å være i samme rom, selv om de har oppført seg høftlig, hyggelig og sett snille ut, men senere har de blitt pågrepet for henholdsvis voldtekter/grov mishandling, og den ene for drap. Jeg har i voksen alder lært å ikke tvile på disse følelsene når de dukker opp. Jeg bryr meg ikke om hvorvidt vitenskapen har klart å bevise det eller ikke, for listen er så lang over ting jeg aldri kunne ha vist. Det KAN være tilfeldigheter, men igjen, listen er svært lang og spesifikk. Jeg bryr meg heldigvis ikke hva andre tror eller ikke tror, og jeg snakker ikke så høyt om det. Men, jeg vil bare si til slutt, at det er mange behandlere som er mer åpne enn man skulle tro - men det er nok smart å åpne helt forsiktig, og å lese reaksjonen og fortelle deretter. Anonymkode: 5d859...d84 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå