AnonymBruker Skrevet 2. oktober #21 Skrevet 2. oktober Ser ofte i tråder som dette at folk som har over millionen i inntekt faktisk mener de har det "trangt" og lignende. Helt uforståelig. Man må da leve over evne om det faktisk er trangt økonomisk med en million i inntekt? Bo over evne, reise på for dyre ferier og helgeturer, shoppe for ofte bare fordi man har lyst og lignende? Jeg har ikke på langt nær så mye, men klarer meg helt fint og er aldri tom på konto. Anonymkode: 466ec...eda 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #22 Skrevet 2. oktober Jeg har fast fulltidsjobb og er nesten fattig pga høye utgifter. Maten blir dobbelt så dyr, men lønna øker kanskje med en tusenlapp i mnd hvert 3 år. Og med en gang lønna øker så øker prisene på alt annet så man får like dårlig råd. Anonymkode: b989f...69c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #23 Skrevet 2. oktober Million skrev (1 time siden): Brukskontoer fra bankens side er jo som regel 0% rente på. Har du virkelig 100 000 kr stående på en konto med null prosent? Hvorfor ikke flytte de til en sidekonto med litt bedre rente i samme bank, der de er raskt tilgjengelig om du skulle trenge de? Ja, 100 000 på brukskonto nå til dags er vel å takke nei til 4-5000 i året, da har man romslig økonomi. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser ofte i tråder som dette at folk som har over millionen i inntekt faktisk mener de har det "trangt" og lignende. Helt uforståelig. Man må da leve over evne om det faktisk er trangt økonomisk med en million i inntekt? Bo over evne, reise på for dyre ferier og helgeturer, shoppe for ofte bare fordi man har lyst og lignende? Jeg har ikke på langt nær så mye, men klarer meg helt fint og er aldri tom på konto. Anonymkode: 466ec...eda Den eneste som har nevnt det i denne tråden har 1,1 million og siden det står vi går jeg ut fra at det er på to personer. Altså ikke så mye, og vedkommende skriver også om 100 000 i helseutgifter. Anonymkode: f58cf...f12
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #24 Skrevet 2. oktober Jeg synes vi har romslig økonomisk. Jeg trenger ikke å se hva ting koster. Har jeg lyst på noe så kan jeg kjøpe meg det. Går bilen i dundras så kan jeg kjøpe en ny uten å tenke på det. MEN om jeg gjør det. Er noe helt annet. Jeg er prisbevisst. Jeg liker ikke at det kastes så mye mat. Så jeg ser alltid i datodisken. Jeg tar mange runder i hodet om jeg trenger det jeg har lyst på. Jeg liker ikke bruk og kast mentaliteten som har kommet i samfunnet. Så skal jeg kjøpe noe nytt så må det være ødelagt det jeg har fra før. Elsker at det har kommer ombrukstorg i kommunen. Så jeg leverer ting der og kan hente meg ting der. Anonymkode: 01dc6...132
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #25 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, 100 000 på brukskonto nå til dags er vel å takke nei til 4-5000 i året, da har man romslig økonomi. Den eneste som har nevnt det i denne tråden har 1,1 million og siden det står vi går jeg ut fra at det er på to personer. Altså ikke så mye, og vedkommende skriver også om 100 000 i helseutgifter. Anonymkode: f58cf...f12 Jeg har sett dette nevnt i mange av alle de trådene her på forumet om samme tema. Dette er et tema som det startes nye tråder om, om og om igjen. Samme som "hvor mye bruker dere på mat i uka?" og sånne temaer. Hele tiden. Anonymkode: 466ec...eda
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #26 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes vi har romslig økonomisk. Jeg trenger ikke å se hva ting koster. Har jeg lyst på noe så kan jeg kjøpe meg det. Går bilen i dundras så kan jeg kjøpe en ny uten å tenke på det. MEN om jeg gjør det. Er noe helt annet. Jeg er prisbevisst. Jeg liker ikke at det kastes så mye mat. Så jeg ser alltid i datodisken. Jeg tar mange runder i hodet om jeg trenger det jeg har lyst på. Jeg liker ikke bruk og kast mentaliteten som har kommet i samfunnet. Så skal jeg kjøpe noe nytt så må det være ødelagt det jeg har fra før. Elsker at det har kommer ombrukstorg i kommunen. Så jeg leverer ting der og kan hente meg ting der. Anonymkode: 01dc6...132 Men. Hadde jeg vært alene så hadde økonomien vært noe helt annet. Det vet jeg. Vi er to stk som tjener lønn. Og barna bor ikke hjemme lenger. Så det ble stor forskjell når vi ble bare to i husholdningen. Anonymkode: 01dc6...132
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #27 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sett dette nevnt i mange av alle de trådene her på forumet om samme tema. Dette er et tema som det startes nye tråder om, om og om igjen. Samme som "hvor mye bruker dere på mat i uka?" og sånne temaer. Hele tiden. Anonymkode: 466ec...eda Jeg ser også stadig vekk sånne tråder om hvor mye man har, og hver eneste gang får de som har mye beskjed om å holde kjeft, eller at de lyver. Da er det ikke noe poeng å spørre egentlig, hvis man bare vil høre fra de med dårlig råd. Anonymkode: f58cf...f12
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #28 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Altså, er disse kommentarene nødvendige her. Altså, ja, det er romslig. MYE mer romslig enn de fleste vil oppleve som nødvendig, og akkurat for TS som nettopp er separert og har kr 0 i buffer og et knapt overskudd pga overgang til bare en lønn, så er dette bare ikke det man trenger å høre. Selv om det er sant det du sier. Lov å tenke litt før man svarer. Anonymkode: 9f77e...438 Noen må bare hevde seg og sitt. Jeg bare ler for de har ikke et godt liv når penger betyr så mye og når de må skryte av det. Anonymkode: 392df...381
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #29 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man har 10-20 000 kr igjen av lønnen når alt er betalt. Dessverre er det maaaaaange som ikke har det. Anonymkode: 21d9a...2f2 Jeg har ikke 20000 på lønnskonto NÅR lønna kommer engang jeg. Men jeg har et godt liv likevel 🙂 Anonymkode: 392df...381
Brunello Skrevet 2. oktober #30 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Altså, er disse kommentarene nødvendige her. Altså, ja, det er romslig. MYE mer romslig enn de fleste vil oppleve som nødvendig, og akkurat for TS som nettopp er separert og har kr 0 i buffer og et knapt overskudd pga overgang til bare en lønn, så er dette bare ikke det man trenger å høre. Selv om det er sant det du sier. Lov å tenke litt før man svarer. Anonymkode: 9f77e...438 Jeg synes faktisk det kom uvanlig få slike kommentarer. Som oftest har man ikke ok økonomi på kvinneguiden før en ligger i topp 15% sjiktet i Norge🤣
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. oktober #31 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noen må bare hevde seg og sitt. Jeg bare ler for de har ikke et godt liv når penger betyr så mye og når de må skryte av det. Anonymkode: 392df...381 Jeg beklager virkelig at jeg krenket deg og andre i tråden. Jeg tenker at du ikke har et godt liv når ler skadefro av andre. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #32 Skrevet 2. oktober Når pengene på kontoen vokser måned til måned uten at man egentlig prøver noe særlig. Når man lever helt som vanlig, og fortsatt har igjen penger på kontoen når neste lønning kommer. Anonymkode: d1904...6da
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #33 Skrevet 2. oktober Grønnsaksvaffel skrev (3 minutter siden): Jeg beklager virkelig at jeg krenket deg og andre i tråden. Jeg tenker at du ikke har et godt liv når ler skadefro av andre. Ganske ironisk at man ikke kan snakke om romslig økonomi i en tråd om romslig økonomi. Anonymkode: f58cf...f12
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #34 Skrevet 2. oktober Grønnsaksvaffel skrev (3 minutter siden): Jeg beklager virkelig at jeg krenket deg og andre i tråden. Jeg tenker at du ikke har et godt liv når ler skadefro av andre. Ingen krenker meg. Jeg bare syns det er komisk når man må skryte av egen økonomi og har det som livsprosjekt. Eneste dere gjør er å tråkke på de som har lite og som lider av det. Jeg lider ikke av det for jeg greier meg fint om jeg bare har 3000 eller mindre etter betalte faste utgifter. Det finns mange måter å leve livet sitt på og jeg lar ikke folk diktere at lykken er 20 000 på konto etter faste utgifter. Anonymkode: 392df...381
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #35 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen krenker meg. Jeg bare syns det er komisk når man må skryte av egen økonomi og har det som livsprosjekt. Eneste dere gjør er å tråkke på de som har lite og som lider av det. Jeg lider ikke av det for jeg greier meg fint om jeg bare har 3000 eller mindre etter betalte faste utgifter. Det finns mange måter å leve livet sitt på og jeg lar ikke folk diktere at lykken er 20 000 på konto etter faste utgifter. Anonymkode: 392df...381 Hvem er det som skryter i denne tråden? Anonymkode: f58cf...f12 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #36 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, er disse kommentarene nødvendige her. Altså, ja, det er romslig. MYE mer romslig enn de fleste vil oppleve som nødvendig, og akkurat for TS som nettopp er separert og har kr 0 i buffer og et knapt overskudd pga overgang til bare en lønn, så er dette bare ikke det man trenger å høre. Selv om det er sant det du sier. Lov å tenke litt før man svarer. Anonymkode: 9f77e...438 Det er nok bare KG-penger uansett😊 Anonymkode: 089c5...c6f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #37 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Noen må bare hevde seg og sitt. Jeg bare ler for de har ikke et godt liv når penger betyr så mye og når de må skryte av det. Anonymkode: 392df...381 Er nå og en ting å le av. Anonymkode: 089c5...c6f 1
Rucula Skrevet 2. oktober #38 Skrevet 2. oktober For meg er romslig økonomi å ikke måtte være bekymret for penger og kunne kjøpe det man trenger uten noe stort problem. Og itillegg kunne spare godt hver mnd og ha råd til kule ferier hvert år. Jeg føler jeg alltid har hatt romslig økonomi. Jeg har aldri opplevd å være redd for penger 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. oktober #39 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen krenker meg. Jeg bare syns det er komisk når man må skryte av egen økonomi og har det som livsprosjekt. Eneste dere gjør er å tråkke på de som har lite og som lider av det. Jeg lider ikke av det for jeg greier meg fint om jeg bare har 3000 eller mindre etter betalte faste utgifter. Det finns mange måter å leve livet sitt på og jeg lar ikke folk diktere at lykken er 20 000 på konto etter faste utgifter. Anonymkode: 392df...381 Hvor har jeg skrevet noe som helst om at lykken er x kroner igjen etter faste utgifter? Det er kun din tolking basert på din egen misunnelse. Jeg kommer ikke til å diskutere mer med deg.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #40 Skrevet 2. oktober Kunne hand-e på matbutikken uten å se på prisen på hver enkelt vare - og 1 skikkelig ferie hvert år. Anonymkode: d4b05...4c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå