Gå til innhold

Småbarnslivet. Mistet sexlyst helt. Fullstendig. For lenge siden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig opplevd det å ha lyst på sex kun et par ganger i livet. Men før i tiden kunne jeg få lysten underveis i prosesser liksom. Men nå har det blitt borte helt. Helt borte... Etter vi har fått barn. Det er enten direkte vond eller ubehagelig, det er aldri tid eller ork til det heller. Jeg liker heller ikke kroppen min med de 10 ekstra kiloene som satt seg fast etter fødslene. Ammer fortsatt det minste som har nettopp blitt 1 år. Eldste blir snart 4 år. Ingen av barna sover gjennom natta. Eldste skriker og gråter nesten hver natt og har aldri sovet gjennom natt. Minste begynte å våkne 5-6 ganger igjen i løpet av en natt etter jeg har begynt tilbake på jobb. Jeg har ikke sovet en eneste natt gjennom på over 4 år. Dette har begynt mens jeg var gravid for første gang . Så. Alt ser bare mørkt ut på den fronten. Jeg har synd på mannen min som alltid har lyst på sex og blir avvist gang på gang. For vi har prøvd og det skremmer meg at jeg kjenner bokstavelig talt ingenting. Ingenting godt, bare ubehag. Vi har vært sammen i 15 år. Jeg er redd at dette kommer til å ødelegge familien vår. For meg det bare er synd å tenke at jeg kanskje aldri i livet kommer til å oppleve den type gleden, av å ha sex. Tenker at min tid er over liksom, tatt i betraktning mine diagnoser. Men for mannen min det er vond og trist hver dag å bli avvist og ikke ønsket på den måten. Og det er så mye styr i hverdagen med jobb, henting/levering i barnehage, matlaging, opprydding her og der - rydder fortsatt etter flytting som har skjedd for 2 år siden!!! Men ting bare blir aldri gjort ferdig. Dagene bare flyr. Jeg har 20-30 min av fritiden på kvelden.  Det frister ikke med sex da liksom. Jeg må legge meg senest rundt kl 22. For jeg står opp 5:30. Alle stedene jeg leser om å miste sexlyst står det samme... Stress (hvem som ikke har det med to barn og fulltidsjobb?!), hormonele problemmer (jeg har tidlig overgangsalder og ammer fortsatt), stoffskifte problemer (yes, har fått hypotyreose etter å være gravid i tillegg) +++++ Det ser bare håpløst ut. Vet ikke hva jeg ønsker med innlegget en gang. Det fins ikke noe hjelp... Kanskje litt støttende ord og litt medfølelse 😢

Anonymkode: da9d6...9b5

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg tiltrukket av mannen din da? Sånn at han fortsatt vekker gode følelser i deg (sett bort i fra sex)?

Tenker hvis du fortsatt føler deg forelsket/elsker mannen din, syns han er tiltrekkende og at du liker han, så er dette noe man kan jobbe med. Kanskje det er muligheter for å få hormonbehandling når du er ferdig med amming. Også tenker jeg at du skal gi deg selv litt slack også. Hvis yngste barnet bare er 1 år, så har dere vel akkurat kommet i gang med 2 barn i barnehage, begge tilbake i jobb etter siste permisjon osv. Det er jo en veldig hektisk tid. Hverdagen vil nok føles bedre og mer overkommelig når barna sover bedre og dere er mer inne i rutinen deres med jobb og 2 barnehagebarn. Og uten at det nødvendigvis hjelper over natta. 

Anonymkode: 64025...645

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det likedan - og vi har ikke sex lenger. Det er mange år siden sist. Og vi har det kjempefint på alle (andre) måter. Er bestevenner, har mange felles interesser som vi dyrker flere ganger i uken, og samarbeider om et barn med spesielle behov som koster mye av oss. Jeg er også sliten hele tiden. Men hadde ikke spesielt lyst på sex før dette heller. Så hvis min mann hadde behøvd masse sex, hadde han nok ikke holdt ut med meg så lenge i et forhold før vi giftet oss heller.

Man MÅ ikke ha masse sex. Man kan fint definere sitt eget forhold, så lenge begge trives i det.

Forhold rundt oss rakner, folk skilles og blir single og dater igjen, og jeg og mannen min står støtt i vårt sexløse forhold. :D Det er nok mange som ikke forstår dette, eller ikke tror at det er mulig å være lykkelig i et slikt forhold, men folk er forskjellige.

Jeg har hatt forhold før der jeg har tvunget meg til å ha sex regelmessig, det fungerte ikke i det hele tatt. Da ville jeg heller vært singel resten av livet.

Anonymkode: 4df6e...8f0

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er balansen med barn og hjemmet i hverdagen? Trår han til? Deler han ansvar, tar han jobben som far og man seriøst? Eller er du arbeidstaker, mor og manager på en gang?  

Snakk med han  først og fremst, om hvordan du føler det fysisk og psykisk, snakk om fordeling av hverdagslivet og forsøk å lag en plan sammen som inkluderer kjærestetid (ikke nødvendigvis sex). Har dere familie som kan hente barna i barnehage og lage middag en dag i uken? 

Anonymkode: 0473b...a8a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du det slik etter det eldste barnet kom til verden?

Hvordan var de første 2,5 år med kun ett barn?

Anonymkode: e1c77...0b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Føler du deg tiltrukket av mannen din da? Sånn at han fortsatt vekker gode følelser i deg (sett bort i fra sex)?

Tenker hvis du fortsatt føler deg forelsket/elsker mannen din, syns han er tiltrekkende og at du liker han, så er dette noe man kan jobbe med. Kanskje det er muligheter for å få hormonbehandling når du er ferdig med amming. Også tenker jeg at du skal gi deg selv litt slack også. Hvis yngste barnet bare er 1 år, så har dere vel akkurat kommet i gang med 2 barn i barnehage, begge tilbake i jobb etter siste permisjon osv. Det er jo en veldig hektisk tid. Hverdagen vil nok føles bedre og mer overkommelig når barna sover bedre og dere er mer inne i rutinen deres med jobb og 2 barnehagebarn. Og uten at det nødvendigvis hjelper over natta. 

Anonymkode: 64025...645

Han er en god man og pappa. Men jeg har aldri vært så veldig seksuelt tiltrukket ham, vi var mer venner og deler humøret.

Det bare føles som evig venting på at det blir bedre og så blir det bare verre og verre. Har nesten mistet troen på at barn skal sove på natta noen gang i det hele tatt 😣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har det likedan - og vi har ikke sex lenger. Det er mange år siden sist. Og vi har det kjempefint på alle (andre) måter. Er bestevenner, har mange felles interesser som vi dyrker flere ganger i uken, og samarbeider om et barn med spesielle behov som koster mye av oss. Jeg er også sliten hele tiden. Men hadde ikke spesielt lyst på sex før dette heller. Så hvis min mann hadde behøvd masse sex, hadde han nok ikke holdt ut med meg så lenge i et forhold før vi giftet oss heller.

Man MÅ ikke ha masse sex. Man kan fint definere sitt eget forhold, så lenge begge trives i det.

Forhold rundt oss rakner, folk skilles og blir single og dater igjen, og jeg og mannen min står støtt i vårt sexløse forhold. :D Det er nok mange som ikke forstår dette, eller ikke tror at det er mulig å være lykkelig i et slikt forhold, men folk er forskjellige.

Jeg har hatt forhold før der jeg har tvunget meg til å ha sex regelmessig, det fungerte ikke i det hele tatt. Da ville jeg heller vært singel resten av livet.

Du er en ganske skjelden situasjon som du selv sier. Gla for dine vegne.

Min mann ønsker sex hver dag og det er veldig viktig for ham. Man kan jo heller ikke gjøre noe med det. Det kommer sikkert til å bli mindre viktige med alderen. Men han er en ung man på 40 år. Så jeg føler meg virkelig dårlig pga han lever i ufrivillig sexløs forhold 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det også sånn. Har hatt et veldig krevende år med en prematurfødt som har hatt mye utfordringer og 6 mnd med kolikk. Er fortsatt våken x antall ganger på natt. Mannen jobber mye for tiden og ser ofte barnet vårt bare en time før leggetid. Så jeg har barnet 23 timer i døgnet. Ingen av oss har overskudd til sex, men vi har det bra ellers i forholdet. 

Anonymkode: 56676...5b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan er balansen med barn og hjemmet i hverdagen? Trår han til? Deler han ansvar, tar han jobben som far og man seriøst? Eller er du arbeidstaker, mor og manager på en gang?  

Snakk med han  først og fremst, om hvordan du føler det fysisk og psykisk, snakk om fordeling av hverdagslivet og forsøk å lag en plan sammen som inkluderer kjærestetid (ikke nødvendigvis sex). Har dere familie som kan hente barna i barnehage og lage middag en dag i uken? 

Anonymkode: 0473b...a8a

Vi har ingen som kan hjelpe til med barna dessverre. Min familie bor utlandet og svigers bor tusen km unna. Så det bare er oss to. 

Mannen min hjelper til med barna. Han leverer i barnehage nesten hverI dag og jeg henter. Han kan handle mat men rydding og matlaging er nesten 100% på meg. Han kan hjelpe til liksom men vi klarte aldri å løse det. Vi har alt for forskjellige standarder av hva som er rot/rent osv. Og han tåler ikke kritikk her så da ble det sånt gjennom årene. At jeg rydder og lager mat. Mat liker han ikke å lage mat. Hvis jeg spør ham om å gjøre det så kommer hele familien sitte å vente til han gjør det ferdig, kommer til å bruke enorm lang tid på det enkleste

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han er en god man og pappa. Men jeg har aldri vært så veldig seksuelt tiltrukket ham, vi var mer venner og deler humøret.

Det bare føles som evig venting på at det blir bedre og så blir det bare verre og verre. Har nesten mistet troen på at barn skal sove på natta noen gang i det hele tatt 😣

Hvis du opprinnelig ikke var så tiltrukket av han, og nå har dere barn, lite søvn og stress , og kroppen har forandret seg osv. da er det ikke rart siste lille rest av lyst forsvinner..Og føler at mange menn bekymrer seg ikke så mye som kvinner og overlater ansvaret til partneren, og det er jo ikke de som har vært gravid, født og ammer med masse forandringer og hormoner i kroppen så de er nok heldigere med at de har mer lyst. Til tross for stresset det er med barn.

Anonymkode: 9db09...be3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det helt likt, bare at barna er blitt eldre. Det går dessverre ikke så bra. Siden mannen ikke trives med dette. 

Anonymkode: 58519...187

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde du det slik etter det eldste barnet kom til verden?

Hvordan var de første 2,5 år med kun ett barn?

Anonymkode: e1c77...0b4

Det var ca det samme. Dog det var litt mindre slitsomt tid selvfølgelig. Og vi tenkte at dette skal gå over med tid. Men det blir ikke bedre. 

En ting er å stå i dette når ett år har gått og du har håp at det snart ordner seg. Men lå er det snart 5 år som sexlivet vår er dødt. Ikke så mye håp lenger 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du foreslå for mannen at dere åpner forholdet, slik at han får dekket behovet sitt og du slipper å ha dårlig samvittighet for at han har lyst men aldri får? 

Anonymkode: 2caa3...503

AnonymBruker
Skrevet

Feil partner... 

Det som føler mye forpliktlse holder noen år.

Men alle slike forhold rakner etterhvert. 

Intimitet og samliv er noe som gjør en til et par, ikke bare til forretningspartnere og venner. 

Anonymkode: c3ab4...45a

AnonymBruker
Skrevet

Dere må snakke sammen. Han kan ikke fortsette å be om sex hver dag når du er utslitt og i dårlig form. Dere får legge det litt på hylla og prøve igjen om noen måneder. Mor må få sove skikkelig først iallefall. 

Anonymkode: 60fbd...944

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 9.40):

Hvordan vet du at han ikke er utro for å få sex?  Det er jo uhorvelig mange gifte mannfolk på Tinder.

Anonymkode: 743b7...d69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 15.41):

Du er en ganske skjelden situasjon som du selv sier. Gla for dine vegne.

Min mann ønsker sex hver dag og det er veldig viktig for ham. Man kan jo heller ikke gjøre noe med det. Det kommer sikkert til å bli mindre viktige med alderen. Men han er en ung man på 40 år. Så jeg føler meg virkelig dårlig pga han lever i ufrivillig sexløs forhold 

Finnes mange måter å ha sex på da, alt må ikke være penetrering dersom du har vond av det.

Anonymkode: 743b7...d69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 9.07):

. Ingen av barna sover gjennom natta. Eldste skriker og gråter nesten hver natt og har aldri sovet gjennom natt. Minste begynte å våkne 5-6 ganger igjen i løpet av en natt etter jeg har begynt tilbake på jobb. Jeg har ikke sovet en eneste natt gjennom på over 4 år.

Og det er så mye styr i hverdagen med jobb, henting/levering i barnehage, matlaging, opprydding her og der - rydder fortsatt etter flytting som har skjedd for 2 år siden!!! Men ting bare blir aldri gjort ferdig. Dagene bare flyr. Jeg har 20-30 min av fritiden på kvelden.  

For meg er dette fullstendig inkompatibelt med å ha lyst på sex og jeg kjenner meg godt igjen i dette…og jeg er mannen i forholdet.

Etter at min kone ble gravid med nr1, så har jeg overskudd til å få lyst på sex kanskje 2-3 ganger i året. Hverdagen du beskriver og som jeg kjenner meg godt i gjenn i, var drepen på vår sexlyst. .

Forskjellen fra oss til deg og deres situasjon, er at du tydeligvis har en mann som ikke er på lik linje som deg og det skjønner jeg godt er leit.

Føler meg svært heldig som i det minste er kompatibel og «på nett» med partneren min når det kommer til akkurat dette.

Har dessverre ikke noen andre råd eller trøst utover at ting forhåpentlig vis blir til det bedre for dere om noen år.

Anonymkode: 6d157...602

AnonymBruker
Skrevet

For meg hjalp det å finne treningsgleden. Følte meg mye bedre i egen kropp + gikk ned i vekt + ble mer mobil + ga meg mer sexlyst = masse sex, opp til flere ganger om dagen av og til også. Vi har tre barn med under fire års mellomrom:)

Anonymkode: 55126...335

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 9.40):

Det er flere enn man skulle tro som har det sånn. Sex-fokuset i media gjør at man tror det er sjeldent og unormalt. Bra at noen står frem! 😊

Anonymkode: 7374e...9be

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...