Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik at den veltet, kanskje med SIAN-sjåførens hjelp. Hva ble straffen/utfallet? Mediene er ofte generelt dårlige til å følge opp når man får et utfall.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig til å følge opp? Nrk, vg, subjekt, tv2, Aftenposten, bergenstidene og klassekampen har alle skrevet om det. 

Dette ble godt fulgt opp, og det tar deg 20 sekunder ved hjelp av Google til å finne ut akkurat hva dommen ble, både for bilfører og bileier. 

• Liker 6
Skrevet
Sinsiew skrev (39 minutter siden):

Dårlig til å følge opp? Nrk, vg, subjekt, tv2, Aftenposten, bergenstidene og klassekampen har alle skrevet om det. 

Dette ble godt fulgt opp, og det tar deg 20 sekunder ved hjelp av Google til å finne ut akkurat hva dommen ble, både for bilfører og bileier. 

Jeg påstår ikke at det ikke har blitt dekket, jeg mener at det ikke har vært synlig nok.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Runnah skrev (50 minutter siden):

Jeg påstår ikke at det ikke har blitt dekket, jeg mener at det ikke har vært synlig nok.

Ikke synlig nok, når alle de store nyhetsmediene har skrevet om det? 

Hvordan kan det ikke ha vært synlig nok? Hva mer forventer du? Fanfare? Demonstrasjoner? For det blir ikke noe særlig mer synlig enn at alle de store skriver om det, og det attpåtil flere ganger. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Siste jeg har fått med meg er dette. Tydeligvis fritt vilt og kjøre folk av veien, de ble dømt opprinnelig til 1 år og 7 måneder, men ble senere frikjent. Det setter en alvorlig presedens at du bare kan utøve drapsforsøk på de du er uenige med og unngå å bli straffet, eneste var saksomkostninger. Dette gjelder selvsagt uavhengig om det SIAN, Per eller en Palestina tilhenger.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kjorte-pa-sian-bil-bileieren-frifunnet-i-lagmannsretten/17163873/

Edit: Gjelder tydeligvis kun bileieren, så jeg er forsåvidt enig med deg i HI. Hva er dommen til bileieren?

Endret av bitmog
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Sinsiew skrev (14 timer siden):

Dette stemmer jo ikke, mediene skrev aldri om hva som ble utfallet for BILFØREREN. Kun for bileieren. Du må gjerne vise til noe annet hvor det står dommen til BILFØREREN og ikke bileieren.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jo, saker om BILFØREREN var  i media og godt synlige. 

• Liker 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (2 minutter siden):

Jo, saker om BILFØREREN var  i media og godt synlige. 

Så vis gjerne til det....? Istedenfor å påpeke det og være til grensen på besserwisser. Hva ble dommen og utfallet til BILFØREREN, og kan du vise til hvor media har nevnt noe? Er oppriktig nysgjerrig. Media har kun fortalt oss om bileieren som jeg kun har funnet ut av. 

• Nyttig 1
Skrevet
bitmog skrev (4 minutter siden):

Så vis gjerne til det....? Istedenfor å påpeke det og være til grensen på besserwisser. Hva ble dommen og utfallet til BILFØREREN, og kan du vise til hvor media har nevnt noe? Er oppriktig nysgjerrig. Media har kun fortalt oss om bileieren som jeg kun har funnet ut av. 

https://www.vg.no/nyheter/i/KMBq5X/sian-paakjoerselen-bilfoereren-doemt-til-ett-aar-og-seks-maanders-fengsel-melder-aftenposten

Ett år og seks måneders fengsel, mot ett år og syv måneders fengsel for bileieren. 

• Liker 1
Skrevet
Runnah skrev (13 timer siden):

Slik at den veltet, kanskje med SIAN-sjåførens hjelp. Hva ble straffen/utfallet? Mediene er ofte generelt dårlige til å følge opp når man får et utfall.

Nå må vi slutte med å klage på at "media dekker ikke", "mainstream-media ønsker ikke å skrive om dette" eller "det er skikkelig dårlig dekning av denne saken", bare fordi noen personer ikke har klart å finne fram til den aktuelle mediedekningen!!

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Uansett hvor mye media skrev om dette uten at ts har fulgt med er det viktig å poengtere at de fikk altfor lav straff. Disse skulle hatt 20 års fengsel og deretter permanent utvisning fra Norge spør du meg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (58 minutter siden):

Nå må vi slutte med å klage på at "media dekker ikke", "mainstream-media ønsker ikke å skrive om dette" eller "det er skikkelig dårlig dekning av denne saken", bare fordi noen personer ikke har klart å finne fram til den aktuelle mediedekningen!!

Jo, takk. 

Var en tråd her inne om at norske medier ikke dekket demonstrasjonen mot innvandring i Storbritannia, med over 100.000 demonstranter. 

Tråden ble startet flere timer etter at TV2, NRK, VG, Dagbladet og Aftenposten hadde postet flere saker om demonstrasjonen. 

Hvis man ikke leser avisene, men kun mottar nyhetsinnhold i Feeden sin på Facebook - da får man nok et litt snevert bilde av den totale dekningen.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Sommer2464 skrev (32 minutter siden):

Uansett hvor mye media skrev om dette uten at ts har fulgt med er det viktig å poengtere at de fikk altfor lav straff. Disse skulle hatt 20 års fengsel og deretter permanent utvisning fra Norge spør du meg.

Veldig enig. 

Det er også forkastelig at bileieren fikk null straff.. Hun satt i bilen. Hun visste at føreren var ruset og jaktet Sian bilen. Da har man et ansvar for å få bilen stoppet, om man ikke får fysisk stoppet føreren har man et ansvar for å ringe eller melde fra til politi.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på underforumets retningslinjer.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...