Gå til innhold

ADHD medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

ADHD og prematur overgangsalder her🥰

pass på hormonene dine! ADHD meds styres og effekten av de styres tildeles av hormoner. Bioidentisk hrt er et must. Jeg er avhengig av østrogen gel og testosteron gel for å fungere i hverdagen. Har pmdd så progesteron intoleranse 😢 Men tar utrogestan en uke hver sjette uke for å unngå at slimhinner vokser for mye. Fordelen med overgangsalder og adhd er at du kan biohacke kroppen litt med hormontilskudd. Jeg har det alltid best når mine hormoner ligger rett under de nivåer jeg har ved eggløsning. Da virker hjernen og kroppen best, samt effekt på adhd meds et på toppen der👍👍👍

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger.

veronica<3, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 11.18):

Psykiater sa at veldig mange, over 50% går over til den Elvanse, som kanskje er et annet navn for Aduvanz?

😊

Anonymkode: c64a3...769

Min psykiater sa at egentlig er Elevanse og Aduvanz det samme legemiddelet, men fordi Elevanse først ble godkjent til barn, fordi man trodde ADHD var en barnesykdom som magisk forsvant den dagen man fylte 18, så var det så mer papirarbeid å få den eksisterende medisinen godkjent til voksne, enn å gi en lik medisin et nytt navn og få den godkjent til bruk for voksne... Så, det er litt som Paracet i avlang og rund pilleform. 

Kan for øvrig legge til at jeg startet på Ritalin, og var svært uheldig med bivirkningene... Jeg skulle ha stoppet før, men psykiater sa til meg at det var normalt at man ble litt kvalm i starten, og at det ga seg etterhvert for de fleste. Vel, jeg ble ikke bare litt kvalm, men jeg jeg hadde også veldig god effekt av medisinene på de områdene det skulle fungere på, så jeg håpte og håpte at kvalmen skulle gi seg. 

Det er den mest effektive slankekuren jeg har hatt i mitt liv, for jeg gikk ned over 20% av kroppsvekten min, og fikk ikke i meg mat overhodet i løpet av de tre ukene jeg hadde utprøving av Ritalin. (Psykiater var syk timen jeg hadde i uke #2, hvor hun skulle ha stoppet utprøvingen, og jeg underdrev hvor kvalm jeg var over telefonen...) 

Så jeg ble satt på Aduvanz/Elevanse i stedet. 

Anonymkode: 38059...902

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...