Gå til innhold

Må man sjekke inn baggasjen på nytt på Gardermoen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise fra Bodø til Wien med to ulike flyselskap. Må jeg sjekke inn baggasjen på nytt på Gardermoen?

Anonymkode: b8a76...813

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det må du da

Anonymkode: fc3e4...96d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en gjennomgående reise trenger du ikke. Er mange flyselskap som samarbeider. Hvis det står Wien på bagasjetagen og ikke kun Osl så må du ikke det. 

Anonymkode: 21eb4...edd

AnonymBruker
Skrevet

Ikke til Wien, men definitivt når du skal fra Wien og hjem igjen.

Anonymkode: f06a4...5af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke til Wien, men definitivt når du skal fra Wien og hjem igjen.

Anonymkode: f06a4...5af

Normalt ikke om du reiser innen Schengen, på sammenhengende tur. Da går du bare til "transfer innenriks". Der henter du verken bagasje eller går gjennom toll, men får en bekreftelse på når du kan gå gjennom. 

Anonymkode: 23f50...5ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Normalt ikke om du reiser innen Schengen, på sammenhengende tur. Da går du bare til "transfer innenriks". Der henter du verken bagasje eller går gjennom toll, men får en bekreftelse på når du kan gå gjennom. 

All bagasjen fra utlandet skal gjennom tollen. Til og med fra Svalbard og inn til fastlandet Tromsø eller Oslo må vi gjennom toll.

TS må gå gjennom tollen i Oslo, da det ikke er tollkontroll på det fra Oslo til Bodø. Det får som innenriksfly og ikke noen tollmur de skal igjennom.

Jobber på OSL 😊

Anonymkode: ba7a4...e6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

All bagasjen fra utlandet skal gjennom tollen. Til og med fra Svalbard og inn til fastlandet Tromsø eller Oslo må vi gjennom toll.

TS må gå gjennom tollen i Oslo, da det ikke er tollkontroll på det fra Oslo til Bodø. Det får som innenriksfly og ikke noen tollmur de skal igjennom.

Jobber på OSL 😊

Javel? Jeg måtte ikke gjennom noe toll da jeg reiste fra Estland til Norge, bagasjen ble sjekket inn helt frem begge veier og jeg gikk på transfer.

Anonymkode: 79157...078

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jobber på OSL 😊

Og jeg har flydd via OSL og videre innenlands veldig mange ganger, som oftest med SAS :) 

Det gir nok litt mer erfaringsgrunnlag enn å servere burgere på ankomst ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg har flydd via OSL og videre innenlands veldig mange ganger, som oftest med SAS :) 

Du trenger vel ikk være så nedlatende? 

Anonymkode: bc09c...9c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestandig måttet sjekket inn på ny i oslo når jeg skal videre hjem. Derfor unngår jeg oslo så ofte det kan. Synes det er bare prakk med å reise gjennom oslo. Hvert fall på vei hjem. 

Anonymkode: 6abb6...aea

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du trenger vel ikk være så nedlatende? 

Anonymkode: bc09c...9c8

Hadde du også synes det er nedlatende om jeg skrev "...enn å være regnskapssjef". Eller er det de som serverer burgere du ser ned på? 

Uanstt. Poenget var å illustrere at å slenge ut "jeg jobber på..." er noe helt annet for "jeg jobber med...", for hadde sistnevnte vært tilfellet så ville personen kjent godt til løsningen for domestic transfer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Erfaringsmessig har jeg jobbet med bagasje i over 15 år, så på en eller annen måte går bagasje gjennom tollen enten du bærer den selv eller andre gjør det for deg. Ved transfer så går du likevel gjennom toll når du kommer fra utland. Selv om du går på transfer domestic, så er det en toll du går igjennom. Går du gjennom transfer fra Trondheim via Oslo til Bergen er det selvsagt ikke noe toll. Begge transfer mulighetene på OSL er for å forenkle reisen for passasjerene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...