Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et nokså nytt oljet parkettgulv som er blitt ganske stygt. Vi vurderer derfor å slipe det ned og legge på matt lakk. Rommet er ca 50m2. Det er ikke ett alternativ å gjøre det selv. 
Vet noen hva vi må beregne av pris for sliping og lakking? 

Anonymkode: fad8a...a76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til selve gulvet må også lister og dørstokker slipes. Det er det som er dyrest. 

Anonymkode: 543da...e59

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I tillegg til selve gulvet må også lister og dørstokker slipes. Det er det som er dyrest. 

Anonymkode: 543da...e59

Vi har ikke dørstokker og ser ingen grunn til at lister må slipes. 

Skrevet

Det greieste å gjøre er å kontakte et par firmaer i lokalområdet ditt som driver med dette. Spør om de kan komme på gratis befaring og så gi deg et pristilbud, eller om de ev kan komme med en omtrent-pris på antall kvadrat, gitt over telefon (eller epost).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan leie maskin og gjøre det selv.

Innleid hjelp, da tror jeg nytt gulv er billigere.

Anonymkode: 5bd38...0bb

AnonymBruker
Skrevet

Billigst å kjøpe en pussestang med pussepapir 80. Sett i gang med å pussse. 

Anonymkode: 0bd7c...79c

Skrevet

Du ka nok regne med rundt 200-300kr/m2 for slipejobben, og 50-100kr/m2 fôr etterbehandling. 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 timer siden):

Det greieste å gjøre er å kontakte et par firmaer i lokalområdet ditt som driver med dette. Spør om de kan komme på gratis befaring og så gi deg et pristilbud, eller om de ev kan komme med en omtrent-pris på antall kvadrat, gitt over telefon (eller epost).

Ja, men er stygt redd det nesten blir billigere å legge ny🙈🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men er stygt redd det nesten blir billigere å legge ny🙈🙈

Ja, det kan nok det. La også merke til at du skrev at parketten i dag er oljet? Jeg trodde ikke man kunne lakke oppå treverk som tidligere er oljet, fordi oljen trenger ned i treverket og får lakken til å sitte dårligere? Er mulig jeg tar feil, men det er noe jeg leste en gang for lenge siden... sjekk det opp kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...