AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:19 #41 Skrevet torsdag kl. 08:19 katties skrev (1 minutt siden): Det var nettopp det du sa "det er godt nok som det er i dag. Vi har dyr for å spise dem". dette betyr ikke at jeg ikke bryr meg. Anonymkode: 34613...67b 3
katties Skrevet torsdag kl. 08:20 #42 Skrevet torsdag kl. 08:20 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): og fugler er ikke snille mot hverandre i det frie heller, så hvordan vet man at det er på grunn av stress på grunn av bomiljøer? Anonymkode: 34613...67b Superenkelt: man tar dem ut av detdårlige bomiljøet og inn i et annet og ser hva som skjer. Min familie har høner som de får egne egg fra. Disse hønene kommer fra gårder som gir de vekk fordi de har for mange. De kommer tynne, skitne og nesten fjærløse fra de gårdene, og etter et par måneder så har de fine fjær hjemme hos familien min, og kommer og setter seg på fanget og skal kose når noen går inn i hønsehuset. Endret torsdag kl. 08:20 av katties 2 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:20 #43 Skrevet torsdag kl. 08:20 Nei, har ikke godt over til det fordi jeg alltid har kjøpt det. Når jeg ser to pakker smør ved siden av hverandre så velger jeg naturligvis den billigste. Noe annet ville vært rart i mitt hodet. Det er veldig få matvarer jeg smaker forskjell på og ikke velger billigste alternativ. Jeg gjør ikke dette fordi jeg har dårlig råd, det bare ligger i ryggmargen å gjøre gode kjøp. Vil si det er et instinkt. Anonymkode: 3fc87...649 4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:20 #44 Skrevet torsdag kl. 08:20 Million skrev (6 minutter siden): Nei. Aldri sett. Jeg bor i Oslo også, så det er kanskje ikke så mye de har å legge i sånne datodisker uansett, da ting blir solgt fort unna? Jeg bor også i Oslo og ser datodisker overalt. Kiwi på Storo f.eks, Meny og Rema ved Storo har. Rema på Sinsen, Bjølsen, Ullevål stadion ++ De er ofte tomme dersom man ikke er der tidlig, men datodiskene finnes. Anonymkode: b5600...614 1 2
katties Skrevet torsdag kl. 08:22 #45 Skrevet torsdag kl. 08:22 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): dette betyr ikke at jeg ikke bryr meg. Anonymkode: 34613...67b Enten så betyr det at du ikke bryr deg, eller at du faktisk synes det er OK at dyr blir mishandlet, så lenge du får maten du vil ha ingen av de to mulighetene er greit. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:23 #46 Skrevet torsdag kl. 08:23 Million skrev (4 minutter siden): Ok. Men merkelig da? Skulle tro de ønsket å bli kvitt disse dato-varene, og derfor viste frem litt tydeligere hvor de lå? Skal skjerpe falkeblikket mitt og se litt mer nøye rundt meg neste gang jeg er i en dagligvarebutikk. Har veldig lyst til å se en sånn datodisk! Hvem vet, kanskje det er noe spennende der. Rema Ullevål stadion synes jeg har hatt en ganske velfylt datodisk Datodisken er en del av en større kjøler helt innerst i butikken ved melk og egg. Anonymkode: b5600...614
Million Skrevet torsdag kl. 08:29 #47 Skrevet torsdag kl. 08:29 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg bor også i Oslo og ser datodisker overalt. Kiwi på Storo f.eks, Meny og Rema ved Storo har. Rema på Sinsen, Bjølsen, Ullevål stadion ++ De er ofte tomme dersom man ikke er der tidlig, men datodiskene finnes. Anonymkode: b5600...614 Jeg betviler ikke at de finnes, men det er nok bare jeg som ikke har sett de om de er litt "skjult" . Eller kanskje ikke alle butikker har de? Vet ikke. Men som sagt skal jeg spane ganske nøye etter en sånn neste gang jeg er på Kiwi.
katties Skrevet torsdag kl. 08:29 #48 Skrevet torsdag kl. 08:29 (endret) Jeg kjøper både billige og dyre produkter. Da jeg var student hadde jeg veldig lite penger å leve på - i dag ville det tilsvare ca 300 kr/uke. Jeg spiste kjøtt, fisk, kylling, egg, som alt kom fra FirstPrice - helt vanlig, sunn mat. Passet veldig på at ingenting ble kastet da. Alt av mat jeg lagde frøs jeg ned porsjoner av (blir annerledes med en hel familie. Noen matvarer måtte jeg bare droppe fordi de var for dyre: ost, godteri (kjøpte kokesjokolade), brus. Ville jeg ha noe annet enn vann så var det kaffe eller kjøpte store poser med te fra utenlandske butikker. Sjekket om det var noen som ga bort mat noe sted. Hudpleie er det mye av for en lav pris - mye på Normal eller Rustad dom er bra (men jeg hadde veldig skjør eksemhud på ansiktet som jeg måtte bruke dyr krem på), kjøpte ikke klær utenom hvis noe ble ødelagt og måtte byttes ut. Gikk så mye som jeg kunne. Mat var egentlig det som var MINST effektivt å spare på. Kutte kleskjøp og annet lig ende var bedre. Sparer dere allerede der? Endret torsdag kl. 08:33 av katties 2 2
katties Skrevet torsdag kl. 08:32 #49 Skrevet torsdag kl. 08:32 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg bor også i Oslo og ser datodisker overalt. Kiwi på Storo f.eks, Meny og Rema ved Storo har. Rema på Sinsen, Bjølsen, Ullevål stadion ++ De er ofte tomme dersom man ikke er der tidlig, men datodiskene finnes. Anonymkode: b5600...614 Spørs hvor man bor. Her jeg bor så synes jeg det er noe dritt. Matvarene er ofte så ødelagte at de allerede burde vært kompostert. Eller de er DYRERE enn ferske varer; f.eks.: 2 avokadoer med 40% rabatt... der den ene er ødelagt. Hvorfor i all verden skal jeg ha lyst på EN avokado til høyere pris enn vanlig??? Akkurat dette her var mye bedre før, men funker fortsatt noen steder. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:40 #50 Skrevet torsdag kl. 08:40 katties skrev (6 minutter siden): Spørs hvor man bor. Her jeg bor så synes jeg det er noe dritt. Matvarene er ofte så ødelagte at de allerede burde vært kompostert. Eller de er DYRERE enn ferske varer; f.eks.: 2 avokadoer med 40% rabatt... der den ene er ødelagt. Hvorfor i all verden skal jeg ha lyst på EN avokado til høyere pris enn vanlig??? Akkurat dette her var mye bedre før, men funker fortsatt noen steder. Jeg er enig med deg i at diskene ofte er tomme eller dårlige (mye er alt for høyt priset etter min mening), men dette betyr ikke at diskene ikke finnes Anonymkode: b5600...614 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:41 #51 Skrevet torsdag kl. 08:41 Bruk appen «good too go», noen steder kan man få noen middager etc. andre steder mer brød og boller/kaker. Fryst sei/torsk fra billigmerkene Fryste grønnsaker Bake brød selv Plukke blåbær og fryse det/ lage syltetøy Kjøp grønnsaker fra de små utenlandske butikkene ofte billigere Se om det er mulig å bytte ut margarin med ordentlig smør. Margarin inneholder oftest mye rapsolje. Anonymkode: 6340c...aa7 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:47 #52 Skrevet torsdag kl. 08:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er enig med deg i at diskene ofte er tomme eller dårlige (mye er alt for høyt priset etter min mening), men dette betyr ikke at diskene ikke finnes Anonymkode: b5600...614 Ja ofte høyt priset har jeg sett også, og ofte varer som har en høy pris fra før feks ost til 200 kr og nå på tilbud til 130 kr:) pga osten går ut på dato om noen dager.. Anonymkode: 6340c...aa7
Grønnsaksvaffel Skrevet torsdag kl. 08:47 #53 Skrevet torsdag kl. 08:47 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg vet. Men jeg mener faktisk at osten omtrent smaker dopapir. Anonymkode: 46429...729 Jeg leste setningen som at de varene smaker som originalen. Derfor ble setningen rart.
katties Skrevet torsdag kl. 08:48 #54 Skrevet torsdag kl. 08:48 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er enig med deg i at diskene ofte er tomme eller dårlige (mye er alt for høyt priset etter min mening), men dette betyr ikke at diskene ikke finnes Anonymkode: b5600...614 Her borte så er det i det minste innimellom mulig å få noen kjøttvarer på tilbud da, men har opplevd at det er før siste forbruksdag, og så lukter de surt når jeg åpner dem 😕 Er en risiko å betale penger og måtte kaste, så man bør for sikkerhets skyld være en person som tør å gå i butikken og si ifra om at varen var ødelagt før tiden, om man bruker billigkrokene.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:37 #55 Skrevet torsdag kl. 10:37 Jeg har handlet billigprodukter i mange år allerede. Det gjør at jeg har råd til å unne meg andre ting som f.eks. reiser, konserter, teater etc. Spiller ingen rolle for meg hvor toalettpapiret kommer fra, bare det funker og ikke smuldrer opp mens man bruker det. Jeg spiser også billig ost, men bruker bare ferdig oppskåret, fordi 1 kilo ost på en person blir for mye. Den billigste oppskårede osten er for øvrig Synnøve lettost eller Synnøve i 2 pk. Kjøtt handler jeg hos slakterforretning, for det er billigere enn hos Rema og Coop. Prisen på kjøttdeigen der er nå 109 kr/ kg, og man får oksebryst og mørbrad til supper og gryter til 159 kr. kiloen. I butikken skal man være heldig hvis man får sånt kjøtt til 259 kr kiloen. Anonymkode: d03f0...985 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:41 #56 Skrevet torsdag kl. 10:41 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mye fritid tror du enkelte har?😅 Anonymkode: 8975d...796 jeg bruker knapt ti minutter på dette, kjører forbi hønseriet på vei til jobb, kjører også forbi slkteren, og bonden bor rett borti gata så for meg er det snakk om å spare penger og få bedre varer.. Skjønner at det potensielt er en utfordring å finne en bonde i Oslo for eksempel, men til gjengjeld er det et mye større tilbud der på bedre råvarer som koster mindre enn hos Rema osv så jeg tror ikke det krever så veldig mye om man setter seg inn i det første gang liksom.. Anonymkode: bcd94...1f8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:48 #57 Skrevet torsdag kl. 10:48 Grønnsaksvaffel skrev (1 time siden): Jeg leste setningen som at de varene smaker som originalen. Derfor ble setningen rart. Ja, jeg beklager den. Jeg har det litt moro i mitt eget hode ved å vri litt på språket av og til. Det er selvfølgelig en uting, men lell... Anonymkode: 46429...729 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:40 #58 Skrevet torsdag kl. 13:40 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg bor også i Oslo og ser datodisker overalt. Kiwi på Storo f.eks, Meny og Rema ved Storo har. Rema på Sinsen, Bjølsen, Ullevål stadion ++ De er ofte tomme dersom man ikke er der tidlig, men datodiskene finnes. Anonymkode: b5600...614 Jeg synes også de fleste butikker i Oslo har datodisker nå. Men det varierer veldig hva som kommer i dem. Min nærbutikk har aller best utvalg på siste arbeidsdag før flere fridager på rad. F.eks. siste åpningsdag før påske, eller siste før langhelg. Dager som det stikker jeg ofte innom Meny eller en av de litt dyrere butikkene også, for å forsøke å få kjøpt litt dyrere varer mens de er ordentlig rabattert. Det varierer jo noe hvor mye rabatt som gis, men jeg har ofte opplevd at ting prises ordentlig ned i de butikkene som faktisk er interessert i å selge varene fort, og derfor er verd det. Når det gjelder å handle rett fra bonden, så er ikke det billig i Oslo. For da må man på REKO eller bondens marked. Men man får jo mye bedre mat på den måten. Anonymkode: f5da1...961 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:53 #59 Skrevet torsdag kl. 13:53 Jeg kjøper fra mye forskjellige merker, og opplever ofte at billigmerkene er vel så gode som de dyrere. Meierismør kjøper jeg aldri pga. at det er umulig å smøre på brødskiva (blir fort harskt om det står i romtemperatur) og så har det en egen smak som ødelegger for pålegget. Bruker den magre varianten av Soft Flora i største pakke. Sjekker alltid hylla med datovarer og alltid kilosprisen på varene. Coop Extra har tilbud på brød innimellom og ofte brød blant datovarene. Rema har 50% på brød etter kl 22.00 på hverdager og etter kl 20.00 på lørdager. Anonymkode: 0a896...908 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:21 #60 Skrevet torsdag kl. 18:21 Million skrev (10 timer siden): Nei. Aldri sett. Jeg bor i Oslo også, så det er kanskje ikke så mye de har å legge i sånne datodisker uansett, da ting blir solgt fort unna? De er overalt i Oslo. Anonymkode: cceed...aee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå