AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Jeg har litt dårlig økonomi for tiden, og jeg synes det er vanskelig å kjøpe ren mat pga pris. Jeg kjøper first price bordmargarin til 17 kr, istedet for Bremykt. Jeg kjøper egentlig alt jeg kan i first price.. Egg kjøper jeg også de billigste. Billigste toalettpapiret.. Har så og si ingen kvalitetsprodukter hjemme lenger , og jeg kjenner god samvittighet overfor økonomien, men jeg har ikke akkurat hørt så mye positivt om eggene (hønene ikke får riktig for eller noe sånt ), og margarin er jo ikke akkurat rent fordi det er ultraprosessert.. (jeg kjøper masse ultraprosessert altså, men smør er jo noe barna har på brødskiva hver dag. Brødet lager jeg forsåvidt selv), men vi bruker mye smør ! Så derfor jeg føler jeg ikke har råd til vanlig meieri smør. Jeg vet ikke, ville bare lufte det . Er det flere som har gått over til billigere produkter ? (Jeg er veldig god på å lage næringsrik middagsmat på en billig måte, men nå måtte jeg gjøre enda mer justeringer ) Anonymkode: dafdc...4c6
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Jeg bor alene med to over 18, så ja: vi må absolutt ta noen grep for å få det til å gå rundt. Synes det meste av First Price er helt ok, men ost, skinke og dopapir smaker omtrent det samme – der orker jeg ikke billigvarianten Ellers bruker vi mye First Price linser, grønnsaker, pasta, vaskemidler osv – der merker jeg ikke store forskjellen. Anonymkode: 46429...729
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Jeg har hele mitt liv handlet billige produkter. Men, også etter smak og næring. Man må jo ikke gå all inn. Ost og smør kjøper jeg aldri billigst på. Kjøpte det en gang og "smøret" bare la seg som et lokk på skiva. Aldri mer. Da bytter jeg heller skive mot egg. Eller bruker mykeste, leverpostei eller annen pålegg som ikke trenger smør. Jeg er ikke så særlig opptatt av dyrevelferd i matindustrien ellers. Syns det er godt nok som det er i dag. Vi har dyr for å spise de, eller det de produserer. Melken og eggene er fine, uansett om det er billig eller dyrt eller økologisk idag. Anonymkode: 34613...67b
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bor alene med to over 18, så ja: vi må absolutt ta noen grep for å få det til å gå rundt. Synes det meste av First Price er helt ok, men ost, skinke og dopapir smaker omtrent det samme – der orker jeg ikke billigvarianten Ellers bruker vi mye First Price linser, grønnsaker, pasta, vaskemidler osv – der merker jeg ikke store forskjellen. Anonymkode: 46429...729 Ja alt av frukt og grønnsaker går på first price, oppvasksåpen er grei den og. Prøvde de tablettene til oppvaskmaskin, da var jeg ikke så fornøyd. Synes egentlig det er skikkelig kjipt at jeg plutselig ikke har råd lenger, og må kjøpe få kaffe og fp te.. men sånn er livet. Anonymkode: dafdc...4c6
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har hele mitt liv handlet billige produkter. Men, også etter smak og næring. Man må jo ikke gå all inn. Ost og smør kjøper jeg aldri billigst på. Kjøpte det en gang og "smøret" bare la seg som et lokk på skiva. Aldri mer. Da bytter jeg heller skive mot egg. Eller bruker mykeste, leverpostei eller annen pålegg som ikke trenger smør. Jeg er ikke så særlig opptatt av dyrevelferd i matindustrien ellers. Syns det er godt nok som det er i dag. Vi har dyr for å spise de, eller det de produserer. Melken og eggene er fine, uansett om det er billig eller dyrt eller økologisk idag. Anonymkode: 34613...67b Ja helt ærlig, skulle ønske jeg hadde råd til å bry meg om bærekraft, kvalitet og dyrevelferd, men det har jeg ikke.. så får det bare bli som det blir.. Anonymkode: dafdc...4c6 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Kjøper også mye billigprodukter, men så har vi noen "luksusprodukter", som vi ikke er villige til å oppgi. For eksempel, ost, juice og Freia Melkesjokolade. 😉 Ellers bruker vi opp alt av rester, "fyller ut" kjøttsaus o.l. med f.eks bønner, linser og kikerter, og bruker stort sett bare billigmerkene av renholdsprodukter. Synes det funker fint, jeg. Kjøper ofte dusjsåper o.l. for en 10'er på Rusta. En liten ekstra bonus er at first price kneip'en ikke er ultra prosessert, så den er snill både mot kropp og lommebok. 👍 Anonymkode: 38d3f...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Jeg har ikke allverden av penger, men first price og andre billig produkter styrer jeg unna. Jeg har forsøkt flere produkter og det byr meg imot. Det byr meg så imot at jeg trur jeg sulter ihjel om first price blir det eneste jeg har råd til. Nå spiser jeg ikke mye, men kjøper gode produkter på tilbud. Kan vel nesten si at tilbudene bestemmer hva jeg skal ha til middag. Pålegg har jeg i flere dager, så der kjøper jeg etter behov. Jeg spiser ikke hos andre fordi jeg ikke ønsker å ikke spise first price hvis de bruker det. Jeg er alltid mett hvis jeg får tilbud om mat. Bruker ikke first price på såpe og sånt heller. Anonymkode: 9d950...180
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Jeg hadde heller droppet smør på brødskiva, enn utraprosessert smør. Drikker barna melk, spiser ost, yoghurt, nøtter, avokado osv. får de i seg mye sunt fett. Kan du unne deg meierismør og bruke litt til matlaging? Tine meierismør var nettopp på tilbud til 49kr/pakke. Tine kjører på med mye tilbud nå, fordi salget har gått ned pga. bruken av Bovaer i produktene. Anonymkode: 9b6ab...dce
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg bor alene med to over 18, så ja: vi må absolutt ta noen grep for å få det til å gå rundt. Synes det meste av First Price er helt ok, men ost, skinke og dopapir smaker omtrent det samme – der orker jeg ikke billigvarianten Ellers bruker vi mye First Price linser, grønnsaker, pasta, vaskemidler osv – der merker jeg ikke store forskjellen. Anonymkode: 46429...729 To over 18 som ikke kan jobbe? De burde jo absolutt fått seg deltids- og sommerjobb dersom de ikke er syke. Anonymkode: 9b6ab...dce 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg bor alene med to over 18, så ja: vi må absolutt ta noen grep for å få det til å gå rundt. Synes det meste av First Price er helt ok, men ost, skinke og dopapir smaker omtrent det samme – der orker jeg ikke billigvarianten Ellers bruker vi mye First Price linser, grønnsaker, pasta, vaskemidler osv – der merker jeg ikke store forskjellen. Anonymkode: 46429...729 Merkelig setning 🤔 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå