AnonymBruker Skrevet 1. oktober #1 Skrevet 1. oktober Er kvinne og nå fått vite veldig mange kan gå alopecia i 30 årene. Noen som har hatt stort utbrudd på hodet og aldri opplevd det kom tilbake etter full gjenvekst? Eller har det kommet i bølger etter gjenvekst og hva har årsaken vært? Anonymkode: c879a...ac7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #2 Skrevet 1. oktober Jeg er mann, fikk første og så langt siste runde (en enkelt stor flekk oppå hodet) da jeg var 20 og har nå hatt 15 år uten antydning til ny episode. Vet jo aldri om det kommer igjen, men foreløpig ikke. Ingen anelse om hvorfor det har holdt seg unna (eller hvorfor det kom første gang), men selvfølgelig bare glad til. Anonymkode: 95852...243
mmd Skrevet 1. oktober #3 Skrevet 1. oktober Kortisonbehandling fungerer kjempegodt. Les her: https://www.helsenorge.no/sykdom/hud-og-har/alopecia-areata/#behandling-for-alopecia-areata
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #4 Skrevet 1. oktober Jeg er kvinne på 55 år. Da jeg var 32, mistet jeg store deler av håret. Flekker på størrelse med en appelsin. Fikk da diagnosen alopectia. Begynte etter anbefaling fra hudlege med et kosttilskudd med navn arcon tisane. Dyrt men veldig effektiv. Håret vokste ut. Fikk 3- 4 flekker påfølgende år, og startet med en ny kur av kosttilskuddet. Nå er det 20 år siden og bank i bordet, har ikke hatt tilbakefall. Aner ikke om det var kosttilskuddet som hjalp eller om det håret hadde vokst ut igjen uten. Om jeg får håravfall som føles unormalt, kjøper jeg 3 esker av Arcon Tisane og håravfallet stopper. Anonymkode: f3d71...b7c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #5 Skrevet 1. oktober Noen som har erfaring med Priorin? Kosttilskudd fra apoteket Anonymkode: cfeab...f72
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #6 Skrevet 1. oktober Jeg mistet et stort område når jeg var i begynnelsen av 30 årene, omkrets sånn på størrelse med en mummikopp. Brukte ingenting for det og tenkte vel egentlig at hele håret kom til å ryke, det gikk fort fra å være på omkrets med en krone til en kopp. Uansett, jeg gjorde ingenting med det, bare aksepterte at slik er det, men plutselig så vokste det ut igjen like raskt som jeg mistet det. Har hatt masse horomontrøbbel fra jeg kom i puberteten så jeg har på en måte bare avfunnet meg med at ting skjer. Life of a woman og alt det der. Anonymkode: da6b3...3ec
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:04 #7 Skrevet mandag kl. 21:04 mmd skrev (På 1.10.2025 den 22.16): Kortisonbehandling fungerer kjempegodt. Les her: https://www.helsenorge.no/sykdom/hud-og-har/alopecia-areata/#behandling-for-alopecia-areata Botonova da? Liten hvit flaske Anonymkode: c879a...ac7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:14 #8 Skrevet mandag kl. 21:14 Jeg har fått diagnosen flekkvis Alopecia av hudlege, men har ikke fått tilbud om behandling for det ... Skal jaggu kreve det. har masse håravfall og to store flekker bak på hodet, so jeg må skjule med hårlengde for at det ikke skal vises. Anonymkode: 9dda9...eea
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:17 #9 Skrevet mandag kl. 21:17 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har fått diagnosen flekkvis Alopecia av hudlege, men har ikke fått tilbud om behandling for det ... Skal jaggu kreve det. har masse håravfall og to store flekker bak på hodet, so jeg må skjule med hårlengde for at det ikke skal vises. Anonymkode: 9dda9...eea Hvorfor gir de ikke behandling?? Er jo derfor man drar til hudlegen….. oppdater meg!! Anonymkode: c879a...ac7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:29 #10 Skrevet mandag kl. 22:29 Hvorfor skjer dette? Anonymkode: 8fc07...8d3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:25 #11 Skrevet tirsdag kl. 08:25 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor gir de ikke behandling?? Er jo derfor man drar til hudlegen….. oppdater meg!! Anonymkode: c879a...ac7 skal prøve å huske det. Anonymkode: 9dda9...eea
Ulla Ullsokk Skrevet onsdag kl. 09:45 #12 Skrevet onsdag kl. 09:45 (endret) AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 0.29): Hvorfor skjer dette? Anonymkode: 8fc07...8d3 Jeg lurer på om det ihvertfall kan utløses av angst og traumer. Det virket det som det gjorde på min eks, og også en dame jeg møtte for en stund siden. Så muligens en reaksjon på psykisk stress? Kan det stemme med dere som har det? Endret onsdag kl. 09:45 av Ulla Ullsokk
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:56 #13 Skrevet onsdag kl. 09:56 Ulla Ullsokk skrev (5 minutter siden): Jeg lurer på om det ihvertfall kan utløses av angst og traumer. Det virket det som det gjorde på min eks, og også en dame jeg møtte for en stund siden. Så muligens en reaksjon på psykisk stress? Kan det stemme med dere som har det? Nei, da hadde jeg mistet håret for lenge siden. Men det er en autoimmuns sykdom og som de fleste vet så trigges jo slikt av stress og den slags. Men det forklarer ikke hvorfor mange barn som har hatt det fint mister håret når de er 8 liksom... Jeg tror det er en blanding av alt som er årsak til slike sykdommer alt fra maten til miljøet som gjør at flere for autoimmune tilstander. Men alopeica har det jo vært snakke om leeeenge mener han som beskriver det på en mer skikkelig måte gjordet det på 1700-tallet, men det er jo snakk om tilstanden lenge før den tid så det er jo ikke noe nytt men det er mer utrbredt enn før. Anonymkode: da6b3...3ec 1
Ulla Ullsokk Skrevet onsdag kl. 09:59 #14 Skrevet onsdag kl. 09:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, da hadde jeg mistet håret for lenge siden. Men det er en autoimmuns sykdom og som de fleste vet så trigges jo slikt av stress og den slags. Men det forklarer ikke hvorfor mange barn som har hatt det fint mister håret når de er 8 liksom... Jeg tror det er en blanding av alt som er årsak til slike sykdommer alt fra maten til miljøet som gjør at flere for autoimmune tilstander. Men alopeica har det jo vært snakke om leeeenge mener han som beskriver det på en mer skikkelig måte gjordet det på 1700-tallet, men det er jo snakk om tilstanden lenge før den tid så det er jo ikke noe nytt men det er mer utrbredt enn før. Anonymkode: da6b3...3ec Samme som alle andre autoimmune sykdommer da. Handler vel om ubalanse pga stress, dårlig mat, giftstoffer osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå