Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Har flyttet inn i ny leilighet og synes lyset under overskapene på kjøkkenet er for dårlig, det er en en led-stripe fra Namron på 14,4 W, 3000 K. For å få sterkere lys foreslo en ansatt i en el-butikk at jeg limte opp en ekstra led-stripe og koblet de to sammen med en driver på 100 watt. Den driveren jeg har nå tar 75 watt.

Men… den led-stripa jeg har nå ligger oppi en kanal i overskapene, mens den ekstra stripa vil bli liggende «rett på» overskapene. Det er ingen mulighet for å kamuflere den bak en list. 
Hva er lurest å gjøre her? Satse på kun èn stripe på ca 19 watt? Som kanskje bør ligge i en aluminiumskanal? 
Tips tas imot med takk!

IMG_1742.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

LED stripe gir ikke nok lys til kjøkkenbenk. Det beste er å få elektriker til å montere et armatur med et «lysstoffrør» (det er LED, men ligner på de gamle lysstoffrørene). Da får du kraftig lys med god fargegjenvinning. 

Anonymkode: eb8ee...2e6

• Liker 3
Skrevet

Hva med ‘’Mittled - LED-lyslist for benkeplate’’ fra IKEA. Har montert mange av disse til folk og de er fornøyde.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

LED stripe gir ikke nok lys til kjøkkenbenk. Det beste er å få elektriker til å montere et armatur med et «lysstoffrør» (det er LED, men ligner på de gamle lysstoffrørene). Da får du kraftig lys med god fargegjenvinning. 

Anonymkode: eb8ee...2e6

Hadde håpet å unngå det da det ikke er en list å kamuflere den bak.. 🤨 Men takk for innspill, skal sjekke hvordan de lampene ser ut 👍

AnonymBruker
Skrevet
Krist1an skrev (På 2.10.2025 den 22.52):

Hva med ‘’Mittled - LED-lyslist for benkeplate’’ fra IKEA. Har montert mange av disse til folk og de er fornøyde.

Jeg monterte denne under mine kjøkkenskap. Monterte også en tynn list foran for å skjule den. Det ble helt supert, og jeg har dimbar og deilig belysning inne på mitt vindusløse kjøkken nå. I tillegg til takbelysning da, selvsagt.

Anonymkode: b4162...a03

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...