nina alice Skrevet 1. oktober #1 Skrevet 1. oktober Hei. Har flyttet inn i ny leilighet og synes lyset under overskapene på kjøkkenet er for dårlig, det er en en led-stripe fra Namron på 14,4 W, 3000 K. For å få sterkere lys foreslo en ansatt i en el-butikk at jeg limte opp en ekstra led-stripe og koblet de to sammen med en driver på 100 watt. Den driveren jeg har nå tar 75 watt. Men… den led-stripa jeg har nå ligger oppi en kanal i overskapene, mens den ekstra stripa vil bli liggende «rett på» overskapene. Det er ingen mulighet for å kamuflere den bak en list. Hva er lurest å gjøre her? Satse på kun èn stripe på ca 19 watt? Som kanskje bør ligge i en aluminiumskanal? Tips tas imot med takk!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #2 Skrevet 2. oktober LED stripe gir ikke nok lys til kjøkkenbenk. Det beste er å få elektriker til å montere et armatur med et «lysstoffrør» (det er LED, men ligner på de gamle lysstoffrørene). Da får du kraftig lys med god fargegjenvinning. Anonymkode: eb8ee...2e6 3
Krist1an Skrevet 2. oktober #3 Skrevet 2. oktober Hva med ‘’Mittled - LED-lyslist for benkeplate’’ fra IKEA. Har montert mange av disse til folk og de er fornøyde.
nina alice Skrevet 3. oktober Forfatter #4 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): LED stripe gir ikke nok lys til kjøkkenbenk. Det beste er å få elektriker til å montere et armatur med et «lysstoffrør» (det er LED, men ligner på de gamle lysstoffrørene). Da får du kraftig lys med god fargegjenvinning. Anonymkode: eb8ee...2e6 Hadde håpet å unngå det da det ikke er en list å kamuflere den bak.. 🤨 Men takk for innspill, skal sjekke hvordan de lampene ser ut 👍
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #5 Skrevet 4. oktober Krist1an skrev (På 2.10.2025 den 22.52): Hva med ‘’Mittled - LED-lyslist for benkeplate’’ fra IKEA. Har montert mange av disse til folk og de er fornøyde. Jeg monterte denne under mine kjøkkenskap. Monterte også en tynn list foran for å skjule den. Det ble helt supert, og jeg har dimbar og deilig belysning inne på mitt vindusløse kjøkken nå. I tillegg til takbelysning da, selvsagt. Anonymkode: b4162...a03 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #6 Skrevet 6. oktober Mulig du kan bytte ut LEDstripen til noe som er kraftigere. F.eks denne vil gi omtrent dobbelt så mye lys som den du har. Men du trenger ny driver som kan gi 48V spenning til LED. https://www.nortronic.no/tridonic/28003898/ledstrip-lle-830-22w-48v-10m-3000lm Anonymkode: 24280...5dd
newman01 Skrevet 7. oktober #7 Skrevet 7. oktober https://inlys.no/produkt/led-lys-stripe-for-kjokken-stue-gang-288w-m-3000k-3m/?utm_source=prisradar&utm_medium=cpc Her har du 28W/løpemeter. Burde gi akseptabelt med lys. Har ikke vært borti nettbutikken før, så veit ikke om den er til å stole på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå