AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Jeg er så irritert! Skolen vår er fryktelig opptatt av inkludering og bra er det. Men det betyr også at de dreper all moroa i alt fAu har bestemt at ungene ikke skal få presanger i bursdag.. kjipt Helst bør vi ha bursdag i gymsalen så ingen føler at de har kjipere bursdager enn andre og helst bør en invitere absolutt alle (over 50 stk) men nå Halloween. De arrangerer et felles arrangement. For skolebarna. (For oss som har yngre barn er de selvsagt ikke invitert og vi må finne på noe eget med dem for selvsagt kan man ikke la være å sende ungen på dette arrangementet. De får til og med invitasjon i sekken. Så her er det møte plikt.) Det er dog ikke lov å kle seg ut som noe skummelt. For da kan noen bli redd.kostyme kan du låne på skolen så slipper du å kle deg ut som noe fancy som noen kan bli misunnelig på. Og trick and treat skal gjøres i grupper bestemt av FAU så ungene får ikke gå med vennene sine! Hva i alle dager er dette her? Har inkluderingen gått så langt at barna ikke skal få bygge nære relasjoner lenger? Skal alt være overfladisk og foreldrestyrt? Jeg blir helt matt Anonymkode: 984c9...ce2 6 2 8
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Hehe, her har mammapolitiet vært på ferde. Kan dere få med dere en mindre gruppe og velge noe annet? Hvis alle de andre er med på gymsalfeiringen og tvungne grupper blir det verre, med mindre barnet har venner utenfor skolen det kan henge med. Anonymkode: 63c4e...236 5 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De får til og med invitasjon i sekken. Så her er det møte plikt. Anonymkode: 984c9...ce2 Det er ikke møteplikt. Så hvis barna vil noe annet finner dere på noe annet. Anonymkode: d3c00...a9c 9 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er så irritert! Skolen vår er fryktelig opptatt av inkludering og bra er det. Men det betyr også at de dreper all moroa i alt fAu har bestemt at ungene ikke skal få presanger i bursdag.. kjipt Helst bør vi ha bursdag i gymsalen så ingen føler at de har kjipere bursdager enn andre og helst bør en invitere absolutt alle (over 50 stk) men nå Halloween. De arrangerer et felles arrangement. For skolebarna. (For oss som har yngre barn er de selvsagt ikke invitert og vi må finne på noe eget med dem for selvsagt kan man ikke la være å sende ungen på dette arrangementet. De får til og med invitasjon i sekken. Så her er det møte plikt.) Det er dog ikke lov å kle seg ut som noe skummelt. For da kan noen bli redd.kostyme kan du låne på skolen så slipper du å kle deg ut som noe fancy som noen kan bli misunnelig på. Og trick and treat skal gjøres i grupper bestemt av FAU så ungene får ikke gå med vennene sine! Hva i alle dager er dette her? Har inkluderingen gått så langt at barna ikke skal få bygge nære relasjoner lenger? Skal alt være overfladisk og foreldrestyrt? Jeg blir helt matt Anonymkode: 984c9...ce2 Helt enig med deg, høres ut som et dustete opplegg. Ville ikke akseptert å kle på noe annet enn hva barnet selv ønsket. Anonymkode: d5a66...176 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden I bygda der vi bor har de halloween feiring nærmeste lørdag. Hvor de først har for de opp til og med 7 klasse fra 17 til 19, så fra 19 til 21 for de opp til 18 år. Så fra 22 er det for alle over 18 år med fest. Egentlig syns det har vært helt genialt og koselig. Her går ingen på halloween for må jo kjøres rundt pga avstand mellom husene. Vet og at skolen har hatt noe opplegg, nabo kommunen har noe via ungdoms klubben Anonymkode: 23726...fd8 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Felles Halloweenarrangement på skolen synes jeg ikke akkurat gjør noe, ungene synes det er stas. Ihvertfall her. Når det gjelder å gå knask eller knep, så har vi Facebookgrupper hvor det alltid er flere som legger ut at de skal gå og hvor, og de som vil henger seg da på. Blir de mange på en plass så kan det deles opp i mindre grupper. Synes det er en veldig fin ordning og alle har da noen de kan gå med om de ønsker. Anonymkode: e3663...025 6 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Jeg er veldig for at man skal velge selv hva som passer og alle er forskjellige. Samtidig syns jeg ett sånt opplegg høres fantastisk ut. Da slipper man at noen skal dit, noen skal hit. Man slipper horder av barn på døren, man slipper å være eneste hus uten besøk, mindre press på foreldre og naboer. Syns det er flott. Mindre press på barn, man slipper de som driver med ramp.. Ifjor var det feks en guttegjeng som kastet egg på enkelte hus. Barn kan være slemme med hverandre. Har selv besøkt hus der vi (på slutten av kvelden) var første som hadde kommet dit, og mammaen var overlykkelig over at noen kom. Nå kjente jeg ikke disse, for mine barn var i bhg alder, men hadde jeg visst det, hadde vi dratt dit før. Her er det anti halloween fest i kirken, hallo venn fest via idrettslaget og skolen oppfordrer til å velge en av delene. Fritidsklubben har laget eget halloween opplegg for ungdommer opp til 18år. Pluss voksne om de vil delta. Hver aldersgruppe får en time hver på opplegget. Tror det blir mer og mer vanlig. Anonymkode: a6548...dbb 1 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er veldig for at man skal velge selv hva som passer og alle er forskjellige. Samtidig syns jeg ett sånt opplegg høres fantastisk ut. Da slipper man at noen skal dit, noen skal hit. Man slipper horder av barn på døren, man slipper å være eneste hus uten besøk, mindre press på foreldre og naboer. Syns det er flott. Mindre press på barn, man slipper de som driver med ramp.. Ifjor var det feks en guttegjeng som kastet egg på enkelte hus. Barn kan være slemme med hverandre. Har selv besøkt hus der vi (på slutten av kvelden) var første som hadde kommet dit, og mammaen var overlykkelig over at noen kom. Nå kjente jeg ikke disse, for mine barn var i bhg alder, men hadde jeg visst det, hadde vi dratt dit før. Her er det anti halloween fest i kirken, hallo venn fest via idrettslaget og skolen oppfordrer til å velge en av delene. Fritidsklubben har laget eget halloween opplegg for ungdommer opp til 18år. Pluss voksne om de vil delta. Hver aldersgruppe får en time hver på opplegget. Tror det blir mer og mer vanlig. Anonymkode: a6548...dbb Det er da ingen voksne som blir lei seg for at det ikke kommer noen på døren på Halloween. Anonymkode: 984c9...ce2 2 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er da ingen voksne som blir lei seg for at det ikke kommer noen på døren på Halloween. Anonymkode: 984c9...ce2 Antagelig var det barn i huset... Anonymkode: e3663...025 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden Jeg forstår at en del tenker at det blir litt "overkill" å kjøre et slikt opplegg. Men problemet er at dersom en del foreldre kjører deres eget opplegg på fritiden, så ender det selvfølgelig med at noen få barn risikerer å bli utelatt fra hele opplegget deres. De aller fleste barn (og foreldrene deres også) er selvfølgelig sånn at de utelukkende tenker på deres egne barn, og deres vennegrupper. Så kommer de aldri til å bry seg, om 99 prosentene av de andre elevene i klassen... Anonymkode: f635e...5a6 5 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Antagelig var det barn i huset... Anonymkode: e3663...025 De er da ute og går selv? Noen hus ligger avsidesliggende til. De får ikke besøk det er ikke noe å bli lei seg for. Vi må ikke lære barna å bli krenket for alt Anonymkode: 984c9...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår at en del tenker at det blir litt "overkill" å kjøre et slikt opplegg. Men problemet er at dersom en del foreldre kjører deres eget opplegg på fritiden, så ender det selvfølgelig med at noen få barn risikerer å bli utelatt fra hele opplegget deres. De aller fleste barn (og foreldrene deres også) er selvfølgelig sånn at de utelukkende tenker på deres egne barn, og deres vennegrupper. Så kommer de aldri til å bry seg, om 99 prosentene av de andre elevene i klassen... Anonymkode: f635e...5a6 Men det er da også foreldrenes ansvar å sørge for at eget barn blir inkludert. Være en av de som inviterer eller spør andre foreldre om barnet kan henge seg på. Det kan ikke være sånn at FAU tar på seg det som egentlig skal være hver enkelt foreldres ansvar. Anonymkode: 984c9...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden Vi løser det med at ungene drar med sin vennegruppe en tur i nabolaget først, så drar de på skolen for fellesarrangementet. Så tar de ofte noen hus til på hjemveien. Halloween er viktig for barn. Skolearrangement sikrer at ingen blir ufrivillig hjemme fordi de ikke har noen å gå med. Så det er bra å støtte opp om. Kostyme finner alle hjemme her, men lista ligger lavt. En maske eller et laken og litt tusj. Anonymkode: 14e43...8a9 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår at en del tenker at det blir litt "overkill" å kjøre et slikt opplegg. Men problemet er at dersom en del foreldre kjører deres eget opplegg på fritiden, så ender det selvfølgelig med at noen få barn risikerer å bli utelatt fra hele opplegget deres. De aller fleste barn (og foreldrene deres også) er selvfølgelig sånn at de utelukkende tenker på deres egne barn, og deres vennegrupper. Så kommer de aldri til å bry seg, om 99 prosentene av de andre elevene i klassen... Anonymkode: f635e...5a6 Det som skjer når det alltid er sånne opplegg med 100 stk er at barna aldri får arrangementer hvor de får tid til å bli ordentlig kjent med andre barn og bygge trygge relasjoner. Tenk på jobben da. Om alle jobbfestene var med 1000 stk så hadde du aldri blitt bedre kjent med de 20 du faktisk jobbet med Anonymkode: 984c9...ce2 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi løser det med at ungene drar med sin vennegruppe en tur i nabolaget først, så drar de på skolen for fellesarrangementet. Så tar de ofte noen hus til på hjemveien. Halloween er viktig for barn. Skolearrangement sikrer at ingen blir ufrivillig hjemme fordi de ikke har noen å gå med. Så det er bra å støtte opp om. Kostyme finner alle hjemme her, men lista ligger lavt. En maske eller et laken og litt tusj. Anonymkode: 14e43...8a9 Er dagens foreldre så tafatte at de ikke evner å finne noen barnet kan være med? Så alle andre skal gå med barn de ikke er venner med å fordi ETT barn har foreldre som ikke klarer å sende en melding og spørre om barnet kan få gå med noen andre? Anonymkode: 984c9...ce2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De er da ute og går selv? Noen hus ligger avsidesliggende til. De får ikke besøk det er ikke noe å bli lei seg for. Vi må ikke lære barna å bli krenket for alt Anonymkode: 984c9...ce2 Må da være lov å vise glede. Hvorfor blir du krenka over at folk blir glade? Anonymkode: 9b674...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må da være lov å vise glede. Hvorfor blir du krenka over at folk blir glade? Anonymkode: 9b674...3c3 Klart det. Men at man skal spre barna utover forskjellige nabolag sånn at noen ikke blir lei seg fordi ingen kommer på døren gir ingen mening Anonymkode: 984c9...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Men det er da også foreldrenes ansvar å sørge for at eget barn blir inkludert. Være en av de som inviterer eller spør andre foreldre om barnet kan henge seg på. Det kan ikke være sånn at FAU tar på seg det som egentlig skal være hver enkelt foreldres ansvar. Anonymkode: 984c9...ce2 Problemet er at en del foreldre ikke bryr seg nok om noen andre sine barn. Så dersom noen spør om deres egne barn kan være med noen andres barn, så svarer de for eksempel at det "ikke er plass" til flere barn. Anonymkode: f635e...5a6 2 1
atropos Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden Det er jo bare å la være å møte opp. Skolen vår har også sånn arrangement på halloween, og for vår eldste er det uaktuelt å ikke gå med kompisen sin fra en annen skole, så han gjør det. De andre to synes det er sosialt og greit å være på skolen, så da gjør de det. Det er helt ok å droppe ting selv om skolen oppfordrer til oppmøte. 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemet er at en del foreldre ikke bryr seg nok om noen andre sine barn. Så dersom noen spør om deres egne barn kan være med noen andres barn, så svarer de for eksempel at det "ikke er plass" til flere barn. Anonymkode: f635e...5a6 Det kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg at skjer dersom foreldrene også tilbyr seg å være med og ikke dumper ungen på noen andre og drar. Anonymkode: 984c9...ce2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå