AnonymBruker Skrevet i går, 14:36 #1 Skrevet i går, 14:36 Nå har jeg søkt på utrolig mange jobber, og har blitt tilkalt på 2 intervjuer. Har fått avslag hver gang. Og jeg fortsetter å søke, de har ofte flere hundre søkere på en stilling. Hva er det meningen man skal gjøre i mellomtiden. Man trenger jo en inntekt, og merker for jo fler avslag jo mer negativ blir jeg. Hvorfor er det sånn? Synes det var lettere å få jobb, bare for et par år tilbake, hva har endret seg? Anonymkode: 4417d...e5b
AnonymBruker Skrevet i går, 14:39 #2 Skrevet i går, 14:39 Hva slags jobber søker du da? Anonymkode: 09544...419 3 2
Illuminatum Skrevet i går, 14:43 #3 Skrevet i går, 14:43 Det går dårlig med mange firmaer i Norge, selv om Støre mener at alt går så bra. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:52 #4 Skrevet i går, 14:52 Utdanning og erfaring er jo ganske relevant å få med i tråden. Ikke alt er ettertraktet i markedet nå. Jeg hører om folk som sliter, men en del av disse er også de som har tatt en tulleutdanning som ikke fører frem. Anonymkode: e3bba...f45 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:58 #5 Skrevet i går, 14:58 Hva har du utdannet deg til da? Har du en master i gresk filosofi så er det jo ikke så rart at du ikke får jobb. Mens hvis du er sykepleier, så er det veldig rart at du ikke får jobb. Anonymkode: bdf80...7a9 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:59 #6 Skrevet i går, 14:59 Vet ikke hva slags jobber du søker på, men jeg tror det med at det var bedre for bare et par år siden var vel å ta litt i. Det er lenge siden det var enkelt å få jobb i Norge? Syns jeg leser på forumet her hele tiden om folk som søker hundrevis av jobber over lang tid uten å få jobb. Anonymkode: 657e7...76c 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Søker du jobber over hele landet, eller kun der du bor? Anonymkode: c77f4...ca6 1 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 1.10.2025 den 16.59): Vet ikke hva slags jobber du søker på, men jeg tror det med at det var bedre for bare et par år siden var vel å ta litt i. Det er lenge siden det var enkelt å få jobb i Norge? Syns jeg leser på forumet her hele tiden om folk som søker hundrevis av jobber over lang tid uten å få jobb. Anonymkode: 657e7...76c Mange bransjer og virksomheter som skriker etter arbeidskraft. 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (3 minutter siden): Mange bransjer og virksomheter som skriker etter arbeidskraft. Standard klisje det der....merkelig. Er 500 søkere på en jobb, kun 1 får den...sier seg selv at det blir noen tusen ledige. Om 10år er det vel enda mindre arbeidsplasser igjen etter konkurser... Anonymkode: f66b0...042 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Det er ikke vanskelig å få jobb i dag. Får du ikke nap etter flere 100 søknader søker du feil type jobb, eller mangler kvalifikasjoner. Jeg tok en telefon sist uke, var på jobbintervju på mandag og ble ansatt på stedet. Riktig nok bare ringevikar, men alle må begynne et sted. Jeg skal kun ha det som biinntekt. Anonymkode: 720ee...3ec 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Standard klisje det der....merkelig. Er 500 søkere på en jobb, kun 1 får den...sier seg selv at det blir noen tusen ledige. Om 10år er det vel enda mindre arbeidsplasser igjen etter konkurser... Anonymkode: f66b0...042 Da søker du feil steder. Det finnes mange jobber utenfor Oslo. https://www.nav.no/no/lokalt/rogaland/pressemeldinger/det-er-betydelig-mangel-pa-arbeidskraft Endret 2 timer siden av Grønnsaksvaffel Lagt til lenke 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke vanskelig å få jobb i dag. Får du ikke nap etter flere 100 søknader søker du feil type jobb, eller mangler kvalifikasjoner. Jeg tok en telefon sist uke, var på jobbintervju på mandag og ble ansatt på stedet. Riktig nok bare ringevikar, men alle må begynne et sted. Jeg skal kun ha det som biinntekt. Anonymkode: 720ee...3ec Så....hva er lønnen? Anonymkode: f66b0...042
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden Det tok meg nesten 9mnd. Fikk nettopp tilbud etter ca 50 søknader og rundt 10 intervjuer. Ikke gi opp! Anonymkode: b8f16...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så....hva er lønnen? Anonymkode: f66b0...042 540.000 i året i 100% stilling + ubekvemstillegg. Anonymkode: 720ee...3ec
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Standard klisje det der....merkelig. Er 500 søkere på en jobb, kun 1 får den...sier seg selv at det blir noen tusen ledige. Om 10år er det vel enda mindre arbeidsplasser igjen etter konkurser... Anonymkode: f66b0...042 Det er jo for at folk tar feil utdanning. Firmaet jeg jobber i får ikke tak i nok folk. (landsdekkende selskap med avdelinger i store deler av landet) Men alle skal jo bli ledere med millionlønn. Ingen vil gjøre drittjobbene. Ev så er du ikke villig til å flytte på deg. Mange firmaer utenfor oslo skriker etter folk med høy utdanning. Men disse folkene vil ikke bo andre plasser en oslo. Anonymkode: 500ef...aae 1 3
AnonymBruker Skrevet 4 minutter siden #16 Skrevet 4 minutter siden Begge mine voksne barn fikk jobber denne uka. 1 dag etter søknad fikk de napp, datteren har 2 jobber, sønnen en. Datter skal jobbe et år før videre studier. De har ingen krav, vil kun ha jobb. Og jobb ble det! Så kommer vel an på hva du krever selv. Er man kresen, finner man lite. Min søster er i sin 4 mnd som jobbsøker, hun har kun vikariat nå som nyutdannet. Hun vil kun ha jobb i det hun er utdannet som, som er minimalt av. Dvs maaaange søkere, få stillinger. Men jobb på dagen kunne hun nok fått hadde hun åpnet muligheter for annen type jobb for en periode, selv om det er kjipt og ikke få bruke utdannelsen sin. jeg jobbet på en pizzasjappe som ung med en bioingeniør og en med master i et eller annet. De fikk ikke jobb, solgte pizza i stedet. Må man så må man. Anonymkode: e47db...e9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå