Gå til innhold

Har møtt min store kjærlighet midt i / rett før bruddet. Skal jeg si noe?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gå mot strømmen og si vær ærlig. Har vært på mannen din sin side, og min eks sa også noe lignende «Jeg har villet gå fra [deg] lenge, så det er ikke pga han jeg nå har møtt». Ja ja. Litt rar timing med at akkurat da du har møtt en ny, DA er du klar for å gå (men denne nye har ingenting med det å gjøre). Det har vært fint å slippe å gruble, og samarbeidet har gått helt greit med en høflig, kollegial holdning. Den hyggelige tonen hadde vært vanskeligere å opprettholde om magefølelsen sa én ting, mens eksen holdt fast på en løgn.

Det er gjerne noen tegn på utroskap som kan gjøre den utsatte parten usikker på egen dømmekraft hvis det stadig benektes. Det er faktisk lettere å gå videre jo flere kort som legges åpent på bordet.

Anonymkode: 3a7da...db9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle nye partnere er "den store kjærligheten".

Frem til de ikke er det lenger.

Anonymkode: 7044b...1bd

• Liker 7
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Poenget ditt er? Å forbli med eksen fordi han en gang var det? Hvorfor er du her inne?

Anonymkode: c6421...ed4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Poenget ditt er? Å forbli med eksen fordi han en gang var det? Hvorfor er du her inne?

Når du får motbør så blir du irritert?? Du burde holde deg singel og lande i eget liv og lære deg å like livet uten partner først og fremst...

Jeg har funnet den store kjærligheten 3 ganger allerde....

Anonymkode: a25f0...758

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si noe. Det ødelegger bare mer. Vær heller tydelig på til mannen din at du vil skilles og at du er mentalt ferdig og at det ikke er noen vei tilbake.

Deretter sier du at dere må starte prosessen nå. Og at du kommer til å gjøre det med eller uten han på laget. 

Skilt blir man jo uansett hvis en part vil. 

Deretter tar du tak. Du må starte prosessen med å få informert barna, selge huset og finne deg et nytt sted å bo og søke separasjon. 

Anonymkode: 342a9...b51

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du faktisk har tenkt til å fortsette å være sammen med mannen din så ville jeg ikke sagt noe. Kan fort bli helvetes ekstra med styr, og for hva? 

Anonymkode: 8366d...f84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enig. 8 ganger har jeg erfart det.

Anonymkode: c8c59...cff

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil sikre deg elendig samarbeid med barna så forteller du det.

Anonymkode: ffb53...011

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

(...) risikere at skilsmissen treneres av ektefellen min

Anonymkode: c0987...221

Han trenerer det allerede. 

Få fingeren ut og søk separasjon. 

Anonymkode: bdee6...bd8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold bruddet rent!

Og mannen din vil garantert trenere skilsmissen og straffe deg maksimalt, hvis han finner ut at du har vært utro. 

Anonymkode: 6cb3d...069

enig i det første, sterkt uenig i det andre - personlig ville jeg blitt kvitt deg raskest mulig om jeg fikk vite du var en utro sjel som bedro og løy og satte familien så lavt på prioriteringslisten.. 

Anonymkode: 3ec0d...df3

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier: jeg har møtt min store kjærlighet på det verste tidspunktet! Og ja, jeg skjønner at det er feil og svakt av meg.

Jeg har villet gå fra mannen min lenge, så det er ikke pga han jeg nå har møtt - og vi er nå igang med samtaler på familievernkontoret osv. Min nåværende mann vil ikke skilles, og syns vi skal prøve mer. Han har vanskelig for å forstå bruddet, selv om han av og til sier at han «skal akseptere det hvis jeg vil gå». 

Han jeg nå har møtt har jeg egentlig kjent i mange mange år, men har først nå tillat meg å kjenne på de følelsene. Og ja, vi har gjort alt mulig med ham - jeg har altså vært utro - skyt meg! 😑 Men det som er «verst» er at dette er ikke bare en seksuell affære, jeg vil virkelig leve livet mitt med ham, og følelsene og ønskene er gjensidige. 

Skjønner at mange kommer til å si at jeg er i krisemodus nå, og at man ikke bør lytte til følelsene midt i et brudd. Men dette ER den store kjærligheten, og jeg kan ikke risikere å miste ham.

Men hva gjør jeg? Er ærlig med mannen min som jeg vil skilles fra, sånn at han forstår alvoret mer og at hjertet mitt har «gått videre»? Eller vil det skape så store sår hos min nåværende mann at jeg og den nye mannen ikke kan leve sammen uten masse drama? Jeg ønsker virkelig et liv med denne mannen (neida,  jeg skal så klart ikke introdusere den nye mannen for barna på lenge, men de er små nok til at jeg kan date uten at de vet om det.)

Skal jeg la være å si noe, men kanskje risikere at skilsmissen treneres av ektefellen min, fordi han ikke forstår at jeg har «gått videre» mentalt? 

Jeg lengter dessuten sånn etter den mannen som jeg nå har skjønt at er min store kjærlighet at jeg nesten ikke klarer å holde meg unna ham 😣

Anonymkode: c0987...221

Man føler gjerne litt ekstra for en ny og spesielt en ny i et dårlig forhold. Så jeg ville ventet lenge med å gå all in med ny, for det kan fort nok hende at det kun er pga ensomhet.

Anonymkode: 9955b...9a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unnskyld frøken surpomp, jeg skal sporenstreks forlate KG

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor fornuftig er mannen din? Du har vært utro og startet et nytt forhold selv om du er gift - det er stygt og hensynsløst uansett hvordan du vrir og vender det. 

Du får vurdere den forventede reaksjonen til mannen din om du forteller det (da er du iaf ærlig) opp mot den forventede reaksjonen etter skilsmissen når han finner ut at du var full av løgn. 

Første mulighet svir, andre mulighet gnir salt i et sår du river opp på nytt. 

Med mindre du vil vente et år eller to med å date den nye mannen din er det kanskje smartest å være ærlig? For eksen din kommer garantert til å legge sammen to og to om du løper rett i favnen på en ny mann 10 min inn i separasjonen. Nei, du klarer ikke å holde det skjult.

Du har ikke ansvaret for at din mann ikke klarer å avsluttet ekteskapet deres, så ikke la ham trenere saken. Samtidig bør du behandle mannen med et minimum av respekt så lenge dere ikke er serapert/skilt og det betyr å ikke være sammen med en annen før det er 100 % over. Dette har du jo ikke klart og er offisielt en drittsekk.

Hva du har tenkt inni hodet ditt over lang tid er det virkelig ingen som bryr seg om, evt legger det bare til minuskontoen. Da kan det nesten være bedre å gå fordi du har møtt en annen.

Anonymkode: dca95...edf

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

8 ganger!?! Hvordan kan man definere det som den store kjærligheten?

Jeg må innrømme at det forstår ikke jeg helt...

Anonymkode: aee45...f00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

8 ganger!?! Hvordan kan man definere det som den store kjærligheten?

Jeg må innrømme at det forstår ikke jeg helt...

hver ny kjærlighet oppleves for mange som "den store kjærligheten" 

• Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

hver ny kjærlighet oppleves for mange som "den store kjærligheten" 

Det er stor forskjell på forelskelse og kjærlighet...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når du får motbør så blir du irritert?? Du burde holde deg singel og lande i eget liv og lære deg å like livet uten partner først og fremst...

Jeg har funnet den store kjærligheten 3 ganger allerde....

Anonymkode: a25f0...758

Jeg spurte bare deg. jeg har ingen ting med tråden å gjøre. Jeg er i lykkelig forhold.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

så... dere angrer på at dere ikke bare ble værende med den første, siden de neste uansett ikke funket?

Nei, trodde ikke det. ikke vær uintelligente, det er slitsomt å lese.

Anonymkode: 0b088...c98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da er jeg veldig nysgjerrig på hva din definisjon av kjærlighet er?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det virkelig er Den Store Kjærligheten så klarer han å vente til du har avsluttet nåværende forhold på en ordentlig ryddig måte og deretter vært "single" en god stund. Det klarer han og det klarer du. Alt annet tar seg stygt ut og fører til varig dårlig stemning mellom dere og alle felles venner/familie rundt dere. Det er så sjukt dårlig stil å være hun som hadde ny bil parkert i oppkjørselen før hun ble kvitt den gamle. 

Anonymkode: db1fc...1ea

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...