Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg jobber som butikksjef med fastlønn på 45 000 kr i måneden (540 000 i året). Butikken min leverte en økning på ca. 5 millioner i omsetning fra fjoråret. Bunnlinjen leverer også et positivt resultat på cirka 500 000

Nå i lønnsoppgjøret har jeg fått en økning på 2,2 %, altså rundt 990 kr mer i måneden før skatt. Jeg får ingen bonus eller andre tillegg. Når jeg ser at rammen for årets tariffoppgjør i butikk/handel ligger på rundt 4,4 %, opplever jeg egentlig at jeg har kommet dårligere ut.

Hva tenker dere som har erfaring fra lignende situasjoner? Hva bør jeg gjøre videre?

Anonymkode: e76e3...028

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et positivt resultat på 500.000 kr var lite, hva var total omsetning?

Anonymkode: fd7f1...75d

AnonymBruker
Skrevet

Det var veldig lite. En hån. Hadde blitt misfornøyd eller tenkt de ikke er fornøyd med arbeidsinnsatsen.

Anonymkode: 00dea...eaf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei,

jeg jobber som butikksjef med fastlønn på 45 000 kr i måneden (540 000 i året). Butikken min leverte en økning på ca. 5 millioner i omsetning fra fjoråret. Bunnlinjen leverer også et positivt resultat på cirka 500 000

Nå i lønnsoppgjøret har jeg fått en økning på 2,2 %, altså rundt 990 kr mer i måneden før skatt. Jeg får ingen bonus eller andre tillegg. Når jeg ser at rammen for årets tariffoppgjør i butikk/handel ligger på rundt 4,4 %, opplever jeg egentlig at jeg har kommet dårligere ut.

Hva tenker dere som har erfaring fra lignende situasjoner? Hva bør jeg gjøre videre?

Anonymkode: e76e3...028

Rammen er et snitt basert på medianlønn. Din lønn er en del høyere enn generelt i bransjen, så det er ikke automatikk at alle får full ramme, dessverre.

Anonymkode: 8300d...8f4

Skrevet

En ramme på 4,4 % betyr ikke lønnsøkning på 4,4 %.

Rammen inkluderer overheng, lønnstillegg og glidning.

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (25 minutter siden):

En ramme på 4,4 % betyr ikke lønnsøkning på 4,4 %.

Rammen inkluderer overheng, lønnstillegg og glidning.

Jepp. I staten fordeler vi 3,3%, resten har forsvunnet i overheng og glidning. Og det er ikke sånn at alle får 3,3%. Får noe mer, må andre få mindre. 

Anonymkode: e2c40...642

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...