AnonymBruker Skrevet 1. oktober #1 Skrevet 1. oktober Hei, jeg jobber som butikksjef med fastlønn på 45 000 kr i måneden (540 000 i året). Butikken min leverte en økning på ca. 5 millioner i omsetning fra fjoråret. Bunnlinjen leverer også et positivt resultat på cirka 500 000 Nå i lønnsoppgjøret har jeg fått en økning på 2,2 %, altså rundt 990 kr mer i måneden før skatt. Jeg får ingen bonus eller andre tillegg. Når jeg ser at rammen for årets tariffoppgjør i butikk/handel ligger på rundt 4,4 %, opplever jeg egentlig at jeg har kommet dårligere ut. Hva tenker dere som har erfaring fra lignende situasjoner? Hva bør jeg gjøre videre? Anonymkode: e76e3...028
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #2 Skrevet 1. oktober Et positivt resultat på 500.000 kr var lite, hva var total omsetning? Anonymkode: fd7f1...75d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #3 Skrevet 1. oktober Det var veldig lite. En hån. Hadde blitt misfornøyd eller tenkt de ikke er fornøyd med arbeidsinnsatsen. Anonymkode: 00dea...eaf
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #4 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg jobber som butikksjef med fastlønn på 45 000 kr i måneden (540 000 i året). Butikken min leverte en økning på ca. 5 millioner i omsetning fra fjoråret. Bunnlinjen leverer også et positivt resultat på cirka 500 000 Nå i lønnsoppgjøret har jeg fått en økning på 2,2 %, altså rundt 990 kr mer i måneden før skatt. Jeg får ingen bonus eller andre tillegg. Når jeg ser at rammen for årets tariffoppgjør i butikk/handel ligger på rundt 4,4 %, opplever jeg egentlig at jeg har kommet dårligere ut. Hva tenker dere som har erfaring fra lignende situasjoner? Hva bør jeg gjøre videre? Anonymkode: e76e3...028 Rammen er et snitt basert på medianlønn. Din lønn er en del høyere enn generelt i bransjen, så det er ikke automatikk at alle får full ramme, dessverre. Anonymkode: 8300d...8f4
Grønnsaksvaffel Skrevet 1. oktober #5 Skrevet 1. oktober En ramme på 4,4 % betyr ikke lønnsøkning på 4,4 %. Rammen inkluderer overheng, lønnstillegg og glidning.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #6 Skrevet 1. oktober Grønnsaksvaffel skrev (25 minutter siden): En ramme på 4,4 % betyr ikke lønnsøkning på 4,4 %. Rammen inkluderer overheng, lønnstillegg og glidning. Jepp. I staten fordeler vi 3,3%, resten har forsvunnet i overheng og glidning. Og det er ikke sånn at alle får 3,3%. Får noe mer, må andre få mindre. Anonymkode: e2c40...642 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå