Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har noen andre i hans eller din familie kompetanse på det? Evnt en venninne/kamerat av deg? Da ville jeg ringt dem og bedt dem om hjelp. Som hun over her sier; la han føle litt skam over å utsette det. Det er der den hører hjemme.

Litt sent denne gangen, men skjer det igjen kan du bare vise til denne episoden. Akkurat nå ville jeg tatt en prat og grave frem hvorfor han ikke gjorde det når han ikke gjorde det i tide. Har du spurt, og hva har han svart? Uansett er det utrolig dårlig gjort, og viser bare hvor lite han bryr seg om deg. For min del er dette en sånn ting som ville vært en dealbreaker om det har skjedd flere ganger eller han ikke har en veldig god unnskyldning

Endret av anonymLala
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Minner meg om episoden jeg hadde med mannen da vaskemaskinen gikk i stykker. Hadde en splitter ny i garasjen, som han nektet å montere. Jeg vasket klær for hånd i 3 uker, fikk nok og reiste en tur hjem til foreldrene mine. Kom tilbake og da var den nye montert. Han hadde tydelig dårlig samvittighet og visste at han hadde dratt ting litt vel langt. Vi pratet om dette og jeg har sagt i klartekst at hvis det skjer et slikt stunt til, er det over og ut. Time will show...

Anonymkode: 0a2c2...82e

Du vasket i 3 uker? 

Min hadde fått et vått handkle og en haug møkkete undertøy på hodeputa etter 3 dager. 

Anonymkode: 30d4a...600

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

For en kjip mann!

Kjenner du en superkjekk mann du kan be om hjelp 😉? Etterpå smører du tykt på om hvor fantastisk god og hjelpsom denne mannen er.

Anonymkode: 0dfbd...62c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din vil tydeligvis ikke og burde være voksen nok til og si nei. Jeg skjønner du blir lei deg, men nå vet du at for han er ikke det noe han ønsker og gjøre. Det er jo din hobby og ja han kunne ha gjort det for og hjelpe, men er jo ting ikke jeg ønsker og bruke tid på heller fordi for meg kan det bli et ork. Ville finne ut hvem som kan hjelpe deg utenom han. Søk opp podkaster på feminin energi, der kan man få mange gode tips det med og møte hverandre. Jeg gjorde det feo 6 mnd siden pga jeg og manne var i en litt dårlig spiral selv. Men på engelsk 

Anonymkode: f6524...0ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid greit å kunne ordne opp selv. Samtidig skjønner jeg jo at du er lei deg siden du hadde gledet deg. 

Kanskje du kan si at du er lei deg for dette til mannen din, avtale en dag dere kan gjøre dette sammen, sånn at du kan lære det selv. Da er du jo uavhengig. Hvis du ikke greier å lære dette fordi det er for fagfolk, så får du heller finne noen som kan reparere/preparere, og ta den kosten. Du får spørre han når alt har roet seg, og så ta en beslutning på hva du skal gjøre. 

Jeg hadde også blitt lei meg, og ikke bare fordi jeg ikke kunne være med, men fordi jeg hadde følt at mannen ikke unnet meg det. 

Anonymkode: ff97c...601

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du vasket i 3 uker? 

Min hadde fått et vått handkle og en haug møkkete undertøy på hodeputa etter 3 dager. 

Samme her. Hadde ikke det hjulpet, ville jeg bedt noen kompiser av han om hjelp, mens han var hjemme, det ville vært flaut…

Hadde aldri skjedd med min mann da, han ville fikset det første ledige time 🥰

Anonymkode: 02380...901

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

For en kødd. Neste gang betaler du av felles penger til å få noen til å gjøre det. Det er sikkert mulig å finne noen med kompetansen på Facebook. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Samme her. Hadde ikke det hjulpet, ville jeg bedt noen kompiser av han om hjelp, mens han var hjemme, det ville vært flaut…

Hadde aldri skjedd med min mann da, han ville fikset det første ledige time 🥰

Anonymkode: 02380...901

Ja, samme her. Han setter seg aldri på sofaen om han kan gjøre noe for oss 🥰

Derfor jeg bare spekulerer i hva jeg ville gjort i denne typen tråder. 

(Og så må jeg ta en disclaimer på at jeg ikke er en slik som overlater alt til han... Vi har på mange år sammen vært gjennom maaaange hvitevarer. Det tekniske og oppsett fikser ofte jeg. Men jeg er rett og slett ikke sterk nok når selve monteringen skal skje.) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Din hobby-ditt ansvar.
Dersom han ikke vil bruke sin fritid på å hjelpe deg med hobbyen din, så aksepter det, og kjøper denne tjenesten hos noen som faktisk jobber med det profesjonelt, og lar mannen din få fred for masingen.

Anonymkode: 64ad6...b60

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Din hobby-ditt ansvar.
Dersom han ikke vil bruke sin fritid på å hjelpe deg med hobbyen din, så aksepter det, og kjøper denne tjenesten hos noen som faktisk jobber med det profesjonelt, og lar mannen din få fred for masingen.

Noe som forutsetter at mannen faktisk sier nei og ikke bare unnviker

Anonymkode: e9e10...79b

• Liker 32
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Ville det tatt ham to minutter eller tre timer å fikse det? Ber du ham om hjelp til sånne ting ofte? Er det kunnskap du relativt enkelt kunne tilegnet deg selv (og kanskje burde gjøre, siden det er din hobby)?

Han virker vanskelig og urimelig som ikke vil hjelpe, men jeg kan jo også se for meg scenarier hvor dette var den siste dråpen og hans reaksjon litt mer forståelig. 

Anonymkode: 2e388...8ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ville det tatt ham to minutter eller tre timer å fikse det? Ber du ham om hjelp til sånne ting ofte? Er det kunnskap du relativt enkelt kunne tilegnet deg selv (og kanskje burde gjøre, siden det er din hobby)?

Han virker vanskelig og urimelig som ikke vil hjelpe, men jeg kan jo også se for meg scenarier hvor dette var den siste dråpen og hans reaksjon litt mer forståelig. 

Anonymkode: 2e388...8ed

Men da må han jo kommunisere det. «Marie, nå bruker jeg mer tid på å fikse hobbytingene dine enn på mine egne hobbyer. Nå må du enten lære deg å gjøre det selv, betale noen for å fikse dem eller kjøpe nytt.» 

Å si han skal fikse, men bare drite i det, er uansett elendig ektemannoppførsel.

Anonymkode: 8d04b...cf3

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

For en drittsekk, rett og slett. En som bryr seg ville hjulpet.

Mannen min ville gjort det han kunne hvis jeg trengte hjelp. Akkurat som jeg hjelper han så mye han trenger det.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig, hvilken hobby er det, og hvor enkelt var det å fikse denne "noe" du trengte? Du hadde minnet han på det gjentatte ganger uten at han gjorde noe med det, noe som for meg ville vært et tydelig tegn på at dette kom han ikke til å gjøre noe med. 

Til neste gang, for du vil vel ha tingen fikset; lær deg å fikse det selv eller få noen andre til å gjøre det. Så får han se at du ikke er AVHENGIG av at han gjør ting når han finner det for godt..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må finne et service-sted til denne greia (symaskin? Pistol?) eller en annen mann på Finn som kan hjelpe deg. Dumt å være avhengig av en mann, ja. 

Og så kan du bare la være å fikse julegaver til hans side av familien, vaske hans tøy osv. 

Ellers veldig lite hyggelig at han er sånn. Virker ikke som han elsker deg. Sorry. 

Anonymkode: d14db...f38

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lært at jeg ikke skal vente til at noen skal hjelpe meg med noe. Enten gjør jeg det selv. Ellers så kjøper jeg tjenesten. For da vet jeg at det blir gjort. 

Anonymkode: 2b0e8...fa6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Din hobby-ditt ansvar.

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har lært at jeg ikke skal vente til at noen skal hjelpe meg med noe. Enten gjør jeg det selv. Ellers så kjøper jeg tjenesten. For da vet jeg at det blir gjort. 

Hvordan si du ikke er i et godt forhold, uten å si at du ikke er i et godt forhold. 

• Liker 16
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Min mann kan være lat, sur og giddalaus på myye. Men om han har sagt at han skal fikse noe for meg (og jeg til og med har tatt avspasering for å bruke det, det er jo en skikkelig BIG deal) så kan jeg være 100 prosent sikker på at han fikser det. 

Din mann er next level udugelig, ts. 

Anonymkode: 3889f...026

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Her har du godkjent grunn for å gråte til din mann og vise at du er lei deg. Vondt å lese. Hilsen mann 

Anonymkode: 8d359...1eb

• Liker 11
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp

Heter å være selvstendig. Jeg var gift med en mann der alt gikk på hans premisser, ingenting min vei eller barnas vei. Så skulle jeg få gjort noe eller trengte hjelp, så fikset jeg det selv eller ba om hjelp av alle andre enn mannen. Fant også ut at jeg kun kan stole på meg selv, for den dagen noe skjer med meg, så må jeg klare meg selv. Jeg forventer ikke hjelp eller noe fra noen. Da blir man bare skuffet. 

Unntak er barna, de hjelper jeg så godt jeg kan og håper at de stiller opp for meg den dagen jeg trenger det. Men forventer det ikke. 

Anonymkode: 0a2c2...82e

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...