Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hobby som betyr mye for meg, som jeg holder på med noen ganger i året. Jeg har planlagt avspasering fra jobben i dag fordi jeg skulle treffe to venninner med samme hobby. Det er noe som jeg trenger i hobbyen min som har vært ødelagt en stund, noe mannen min har kompetanse på å reparere. Jeg har jevnlig minnet han på dette, men han har utsatt det. I går var det dagen før min planlagte fridag, og han hadde fortsatt ikke gjort noe. Jeg skulle ønske jeg kunne gjort dette selv, men det har jeg ikke kompetanse til. Klokken gikk, men han gikk fra det ene til det andre her hjemme og i hagen men ikke den hobbyjobben. 

Jeg startet med kveldsrutinen med barna, og sa til han at det hadde vært fint om han gikk i garasjen og fikk ordnet det jeg trengte. Jeg fikk ikke noe ordentlig svar bortsett fra at han var klar for kveld og helst ikke orket noe mer jobb nå, men så på han at han ble irritert over at jeg maste som han sa. Klokken gikk... Så satt han seg i sofaen, og satt der i to timer. Klokken var da nesten 23, og det er sjelden jeg blir lei meg men da gikk jeg å la meg. Flere ganger den ettermiddagen og kvelden hadde jeg bedt han om hjelp, det virket som om han motsette seg bare fordi jeg maste. Maste, i hans øyne. Han vet hvor mye jeg hadde gledet meg til denne hobbydagen og hva det betyr for meg.  Jeg tenkte for meg selv at han sikkert kom til å stå opp tidligere på morgenen før jobb og gjøre jobben, da det tar en time/halvannen. Men nei, mannen sov til klokken 8 han og dro på jobb. 

Nå er jeg hjemme med bortkastet avspaseringsdag. Hater å være avhengig av han på den måten, men det er jeg beklagelig nok! Det er så dårlig gjort! Er både lei meg og sint 

Anonymkode: 49439...dc5

• Hjerte 39
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du sier ikke akkurat hva det er.

Kanskje du kan be ham om et i bytte med at du gjør noe for ham? Spør om han vil du skal gjøre noe som han setter ekstra pris på i bytte mot at han gjøre den hobbytingen for deg.

Endret av exictence
  • Nyttig 2
Skrevet

For en ubrukelig mann, pleier han alltid å være så kjip og smålig?

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har en hobby som betyr mye for meg, som jeg holder på med noen ganger i året. Jeg har planlagt avspasering fra jobben i dag fordi jeg skulle treffe to venninner med samme hobby. Det er noe som jeg trenger i hobbyen min som har vært ødelagt en stund, noe mannen min har kompetanse på å reparere. Jeg har jevnlig minnet han på dette, men han har utsatt det. I går var det dagen før min planlagte fridag, og han hadde fortsatt ikke gjort noe. Jeg skulle ønske jeg kunne gjort dette selv, men det har jeg ikke kompetanse til. Klokken gikk, men han gikk fra det ene til det andre her hjemme og i hagen men ikke den hobbyjobben. 

Jeg startet med kveldsrutinen med barna, og sa til han at det hadde vært fint om han gikk i garasjen og fikk ordnet det jeg trengte. Jeg fikk ikke noe ordentlig svar bortsett fra at han var klar for kveld og helst ikke orket noe mer jobb nå, men så på han at han ble irritert over at jeg maste som han sa. Klokken gikk... Så satt han seg i sofaen, og satt der i to timer. Klokken var da nesten 23, og det er sjelden jeg blir lei meg men da gikk jeg å la meg. Flere ganger den ettermiddagen og kvelden hadde jeg bedt han om hjelp, det virket som om han motsette seg bare fordi jeg maste. Maste, i hans øyne. Han vet hvor mye jeg hadde gledet meg til denne hobbydagen og hva det betyr for meg.  Jeg tenkte for meg selv at han sikkert kom til å stå opp tidligere på morgenen før jobb og gjøre jobben, da det tar en time/halvannen. Men nei, mannen sov til klokken 8 han og dro på jobb. 

Nå er jeg hjemme med bortkastet avspaseringsdag. Hater å være avhengig av han på den måten, men det er jeg beklagelig nok! Det er så dårlig gjort! Er både lei meg og sint 

Den tingen du trenger ny ... kjøp ny elle be noen fikse det for deg

Da kommer 2 ting til p skje..

1 han bryr seg ikke ( forteller mye om han)

2 han blir sur og sint... for HAN skulle jo fikse det, da har du sjansen å si at du gadd aldri å fikse dette, så jeg fikk noe som faktisk gad å hjelpe meg og faktisk hørte på meg 

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Neste gang betaler du noen for å gjøre dette. Det her gjorde mannen din med vilje. Har han oppført seg på lignende måte ifht andre ting? Han driter iallefall i hobbyen din

Enig 

Det er ikke viktig for han, derfor gidder han ikke.

Du har ivertfall 3 valg:

1. Skal han virkelig få kjenne på det, drit i noe som er viktig for han. Speil tilbake handlingen 

2. Svelg kamelen og fiks det på egenhånd eller få noen andre til å fikse det. Kanskje han vil føle seg ubrukelig eller irritert da

3. Snakk med han, bruk JEG. Få han til å se det fra din side. 

Valg 1 og 2 kan skape en dårlig spiral 

Valg 3 er det beste, men avhenger av han faktisk forstår 😬😬😬

Anonymkode: 0a2c2...82e

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skulle ønske jeg kunne gjort dette selv, men det har jeg ikke kompetanse til.

Det er mye jeg egentlig ikke kan, men jeg lærer meg det. Kan ikke du lære deg det? Etter å ha blitt stadig skuffet i min oppvekst, aldri fått hjelp til å noe, har jeg lært meg å gjøre alt, absolutt alt selv. Det er enten det, eller betale noen for å gjøre det. 

Du har en mann som ikke er interessert i å spille på lag med deg. En som ikke unner deg noe godt, en som vil at du kun skal være hjemme og jobbe for barn og HAN! 

Anonymkode: 7612a...c80

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Da spør jeg som jeg alltid gjør i denne typen tråder;

- Var dette en engangshendelse og helt utypisk? Da ville jeg tatt en god prat om hva som skjedde.

- Er dette typsik atferd? Da forstår jeg ikke hvorfor du fortsatt er sammen med han. Og heller ikke at du stolte på at han skulle fikse. 

Anonymkode: 30d4a...600

• Liker 18
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Å liste seg rundt på nåler og vente på at noen gjør noe, fordi man er redd for å mase, er ikke lurt. Jeg ville anbefalt å si, i god tid,

"Hei, neste uke har jeg avspasering bare for å drive med xx, men da trenger jeg jo yy. Gikk det greit at du fikser det, eller vil du at jeg skal kjøpe ny"

Hvis han sier ja, men ikke gjør det: "får du gjort det idag? Skjønner at du har mye annet, men nå er det to dager til, så jeg må kjøpe ny i morgen hvis du ikke gjør det idag. Jeg hadde satt veldig pris på det!"

Da gir du han mulighet til å ikke ha tid og ork, og fjerner muligheten til å bare utsette eller glemme det

Anonymkode: 63ce1...c57

• Liker 8
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å liste seg rundt på nåler og vente på at noen gjør noe, fordi man er redd for å mase, er ikke lurt. Jeg ville anbefalt å si, i god tid,

"Hei, neste uke har jeg avspasering bare for å drive med xx, men da trenger jeg jo yy. Gikk det greit at du fikser det, eller vil du at jeg skal kjøpe ny"

Hvis han sier ja, men ikke gjør det: "får du gjort det idag? Skjønner at du har mye annet, men nå er det to dager til, så jeg må kjøpe ny i morgen hvis du ikke gjør det idag. Jeg hadde satt veldig pris på det!"

Da gir du han mulighet til å ikke ha tid og ork, og fjerner muligheten til å bare utsette eller glemme det

Var det ikke nøyaktig dette hun gjorde da?

Anonymkode: e5201...2e7

• Liker 27
  • Nyttig 7
Skrevet

Be noen andre som har kompetanse til å fikse det for deg.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå har hun jo minnet han på det mange ganger men han opplever det da som mas. Han setter dermed TS sjakk matt. Han er pga dette en dårlig livspartner. Han er ikke en man kan lene seg på etter stole på. Likevel legger han dette over på TS, HUN maser. For en "mann"...

• Liker 17
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre, ts. Du har en drittsekk til mann. Han unner deg ikke hobbyen eller fridagen. Håper dette er en engangsforeteelse. 

Anonymkode: e5201...2e7

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Ble egentlig veldig nysgjerrig på hva slags hobby det er som man tar seg fri en dag for og som man er avhengig av en mann for å reparere utstyr (eller hva det var) til... 

Men han er jo helt klart en kødd som ikke gidder å hjelpe deg.  Er han det på andre områder også, bare at du har lært deg å leve med det?

Anonymkode: c9798...383

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

For en drittsekk rett og slett!!!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Blir uansett oppfattet som mas på mannen. 

Jeg også utsetter å si ting jeg trenger hjelp til av mannen. Jeg kan nevne det en gang  i god tid før (gjerne flere uker) for så å nevne det igjen dagen før. Altså bedt om noe 2 ganger. Da har jeg ikke mast, bare informert. Så er det opp til han å fikse det. Vet ikke hvorfor jeg gjør det, redd for å virke masete e.l. men det er ufattelig at jeg ikke bare "krever" det der og da. F.eks imorgen skal jeg ha bilen og du må finne deg annen transport til jobben. Skaper egentlig bare stress for meg selv og burde klare å stå opp, men er for pinglete rett og slett. Kjenner meg altså igjen i TS

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om episoden jeg hadde med mannen da vaskemaskinen gikk i stykker. Hadde en splitter ny i garasjen, som han nektet å montere. Jeg vasket klær for hånd i 3 uker, fikk nok og reiste en tur hjem til foreldrene mine. Kom tilbake og da var den nye montert. Han hadde tydelig dårlig samvittighet og visste at han hadde dratt ting litt vel langt. Vi pratet om dette og jeg har sagt i klartekst at hvis det skjer et slikt stunt til, er det over og ut. Time will show...

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mye jeg egentlig ikke kan, men jeg lærer meg det. Kan ikke du lære deg det? Etter å ha blitt stadig skuffet i min oppvekst, aldri fått hjelp til å noe, har jeg lært meg å gjøre alt, absolutt alt selv. Det er enten det, eller betale noen for å gjøre det. 

Du har en mann som ikke er interessert i å spille på lag med deg. En som ikke unner deg noe godt, en som vil at du kun skal være hjemme og jobbe for barn og HAN! 

Anonymkode: 7612a...c80

Tenker jeg og. Virker faktisk som han prøvde å motarbeide eller sabotere med vilje slik at ts måtte bli hjemme

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Blir uansett oppfattet som mas på mannen. 

Jeg også utsetter å si ting jeg trenger hjelp til av mannen. Jeg kan nevne det en gang  i god tid før (gjerne flere uker) for så å nevne det igjen dagen før. Altså bedt om noe 2 ganger. Da har jeg ikke mast, bare informert. Så er det opp til han å fikse det. Vet ikke hvorfor jeg gjør det, redd for å virke masete e.l. men det er ufattelig at jeg ikke bare "krever" det der og da. F.eks imorgen skal jeg ha bilen og du må finne deg annen transport til jobben. Skaper egentlig bare stress for meg selv og burde klare å stå opp, men er for pinglete rett og slett. Kjenner meg altså igjen i TS

Jeg maser gjerne om ting som må mases om. Hadde dette vært meg hadde jeg ikke latt mannen drive med alt mulig annet når det var behov før en gitt tid. Viss han ikke brydde seg og laget drama ut av å hjelpe meg ville jeg rett og slett kjøpt ny. Men da ville jeg samtidig kvittet meg med mannen på sikt da det ikke virker som omsorg for meg at mannen ikke kan unne meg 1 til 2 timer med hjelp for noe han vet er viktig for meg. 

Jeg vil bare legge til at omsorg, omtanke og hjelp skal gå begge veier i et forhold. Jeg forventer at en partner hjelper meg men det betyr også at jeg alltid også stiller opp når det er partner som har behov.

Hva får du ut av dette forholdet. For viss du skal trenge å kjøpe nytt noe han enkelt kan fikse eller måtte se etter hjelp utenfor forholdet til vanlig så lurer jeg virkelig på hva denne mannen gir til familien sin og deg? 

Anonymkode: 743eb...ffb

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Minner meg om episoden jeg hadde med mannen da vaskemaskinen gikk i stykker. Hadde en splitter ny i garasjen, som han nektet å montere. Jeg vasket klær for hånd i 3 uker, fikk nok og reiste en tur hjem til foreldrene mine. Kom tilbake og da var den nye montert. Han hadde tydelig dårlig samvittighet og visste at han hadde dratt ting litt vel langt. Vi pratet om dette og jeg har sagt i klartekst at hvis det skjer et slikt stunt til, er det over og ut. Time will show...

Du er jammen meg tålmodig som vasker klær i 3 uker og en ny vaskemaskin i garasjen.

Jeg hadde tordnet om eksen hadde gjort det. Hadde ikke det hjulpet ville jeg spurt mannlige famile om hjelp. Da hadde jeg ordnet det sånn at eksen hadde vært hjemme når disse andre kom for å hjelpe. Det hadde vært pinlig for han 😂

Du bor med en drittsekk.

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...