AnnaCotta Skrevet 11 timer siden #1 Skrevet 11 timer siden Familien tenker på Thailand i juleferien etter at det uforutsett kom noen penger inn på konto. Vi har ikke vært der før, men flere ganger på hotellferie rundt Middelhavet. Da har vi som oftest tatt All Inclusive, men det ser ut som om dette ikke er like vanlig i Thailand etter hva jeg forstår hos TUI. Dessuten blir barna større og vil være med på dagsturer og opplevelser utenfor hotellområdet. Så hva er vanligst eller hva anbefales? Frokost eller halvpensjon? Tillegget i prisen for halvpensjon er på 8-10.000 i prisklassen vi ser på. Blir det mye stress og styr hvi vi bare velger frokost? Det ideelle tenker jeg hadde vært frokost og lunsj og så ta middag ute, men det ser ut til at det er frokost+middag som inngår i halvpensjon. Hva må jeg budsjettere med dersom vi går for bare frokost? To barn på 10 og 12, to voksne.
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Mat er rimelig i Thailand, så jeg ville gått for kun frokost. Men det kommer litt an på hvor dere skal bo. Hvor nært er det til sentrum osv. Dere går glipp av mange av opplevelsene ved å velge måltidene på hotellet. Anonymkode: dbbc7...836 4
umAxa Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Som nevnt er å spise ute nokså billig i Thailand. Riktig nok så er det nærmest predatorisk priser på turister som ikke vet bedre. En billig lunsj koster 15kr for de lokale, men gjerne 60-70kr for turister - men fortsatt billig i forhold til å spise ute i Norge. En familie middag til 4 personer kommer sikkert på 200-400kr i turistpris. Du må nesten vurdere selv hvor eventyrlysten man er på morningen. Er man mye gretten på den tiden, er det nok lurt å gå for frokost pakken.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Jeg hadde kun tatt frokost, men jeg tror du vil få mye mer Thailand for pengene ved å bestille utenom TUI og andre reiseoperatører. Mat er billig i Thailand og det er mye å velge mellom over alt ☺️ Anonymkode: f0001...3f1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Det er så mye godt å spise, så ville absolutt ikke betalt for mat "inkludert". Det er jo bare bra å ta en pause fra sol og bad, bevege seg litt, og sitte i skyggen en stund. Anonymkode: 4c682...c66
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden I Thailand ville jeg heller gått for desserten.. Anonymkode: 99c17...462
Perfume Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden Vi dro til nabolandet og hadde frokost med på hotellet første uke. Egentlig litt godt! Slippe å gå ut til veldig mye folk før man har fått morgen kaffen engang 😅 men de andre måltidene blir nok veldig rimelig, prisene der er veldig veldig lave for oss. Vi spiste kun der det var mye lokale folk. Nyt ferien! God tur!
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden AnnaCotta skrev (1 time siden): Familien tenker på Thailand i juleferien etter at det uforutsett kom noen penger inn på konto. I disse tider skal ekstra penger spares, ikke kastes bort. Anonymkode: 24be1...dd4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden Etter å ha feriert svært mye på alle mulige steder i Thailand er i alle fall ikke vi her i huset i tvil om hva vi ville gjort. Velg frokost på hotellet, dropp halvpensjon! Og nå leste jeg hovedinnlegget én gang til, og forstår at det evt er frokost og MIDDAG som inngår i halvpensjon. Det ville vi i alle fall ikke gått for! Som du er inne på så er det ikke spes vanlig eller populært med halvpensjon på thailandske feriesteder, og hvis ikke dere bor på en 5-stjerners resort så er neppe buffetmaten de serverer spesielt spennende. Eneste grunn til å velge halvpensjon må være hvis dere bor på en særdeles flott resort langt utenfor allfarvei, uten noen andre spisesteder i nærheten. Men da ville jeg uansett valgt en resort med bedre beliggenhet! Litt av sjarmen er å kunne spise både lunsj og middag etter innfallsmetoden – det man vil ha, der man vil ha det, den dagen. Thailand er jo relativt synonymt med svært god mat. La ungene finne sine favoritter. Spis på steder der thaiene spiser. La dere ikke skremme av plastkrakker på fortauet eller "høl i veggen"-steder. Thaier er bevisst på maten sin, og er det thaier der så er maten bra. Pris for lunsj/middag inkl drikke ligger på 25-40 kroner pp slike steder (pluss evt øl). Går dere på typiske turistspisesteder ender dere på 70-80 kr. Anonymkode: c153b...b1e 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden – men frokost er veldig greit å ha inkludert i hotellprisen. Kaffe og farang-mat hver morgen blir fort unødvendig dyrt og upraktisk. Anonymkode: c153b...b1e
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden Definitivt kun frokost. Hvor skal dere dra? Hvorfor bestille via TUI? Thailand er jo veldig tilgjengelig, ingen grunn til å booke gjennom en turoperatør. Anonymkode: ecc06...f59 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden Får man bestilt Thailand-tur nå? De gangene vi har værtder i jula, måtte vi bestille 1 år i forveien. For å svare på spørsmålet: vi pleier å ta halvpensjon Anonymkode: 76fdd...f56 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden Det kommer helt an på hvordan hotellet ligger i forhold til restauranter osv. I utgangspunktet tenker jeg kun frokost. Anonymkode: c0be0...e97 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden Det må dere nesten bestemme selv. Vi prøver å unngå alle måltider på hotellet, inkludert frokost, fordi vi mener det er sløsing av opplevelser å spise på det samme stedet hver dag. Man har bare et visst anntal måltider i ferien, og vi vil maksimere dem. Hvor viktig er måltidene for dere som del av totalopplevelsen? Det er spørsmålet du må stille deg selv. Anonymkode: 0ccee...894 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Skrevet 8 timer siden Thailand er verdens beste matland etter min mening, og jeg ville aldri gått glipp av matopplevelsene det gir å være fri til å spise der man ønsker, særlig til middag. Personlig orker jeg ofte ikke full lunsj (varm mat) i tillegg til middag, så jeg ville gått for frokost på hotellet, men at øvrige måltider var «fristilt». Det er veldig lett å finne god og rimelig mat der. Har aldri hatt problemer med magen i Thailand, og jeg spiser alt. Anonymkode: 5a0d7...c97 1 1
AnnaCotta Skrevet 3 timer siden Forfatter #17 Skrevet 3 timer siden Takk, det var mange nyttige innspill. Da blir det nok kun frokost.
AnnaCotta Skrevet 3 timer siden Forfatter #18 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Får man bestilt Thailand-tur nå? De gangene vi har værtder i jula, måtte vi bestille 1 år i forveien. For å svare på spørsmålet: vi pleier å ta halvpensjon Anonymkode: 76fdd...f56 Ja, det er ledig.
AnnaCotta Skrevet 3 timer siden Forfatter #19 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Definitivt kun frokost. Hvor skal dere dra? Hvorfor bestille via TUI? Thailand er jo veldig tilgjengelig, ingen grunn til å booke gjennom en turoperatør. Anonymkode: ecc06...f59 Jeg har ikke booket noe ennå og ikke bestemt meg, bare orienterer meg litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå