AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #1 Skrevet 1. oktober 2025 Når det bygges noe nytt, så er det bestemte regler for hvor mange parkeringsplasser de får lov å ha. Dette forklares med miljøhensyn, og at folk oppfordres til å reise kollektivt, gå og sykle. Når det ikke finnes kollektivtransport til noe nærmere enn 1 km fra legekontorer og nav, og det ikke er parkeringsplasser til annet enn sykler, så synes jeg det har gått litt for langt når slike funksjoner legges i nærings/industriområder langt utenfor sentrum. Anonymkode: 0b8c6...c75 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #2 Skrevet 1. oktober 2025 Det mange ikke bryr seg om som setter disse reglene, både når det gjelder nybygg og arbeidsplasser, er at ikke alle har kollektiv muligheter ved både A og B. Ja leiligheten er kanskje sentralt bygget, men det hjelper lite hvis arbeidsplassen er i gokk. Eller omvendt. Det hjelper også lite med gode kollektiv muligheter hvis veien dit er en melkerute med masse bytter som ikke matcher. Eller som hos oss, bussen går ofte nok men om vinteren vil ikke sjåførene kjøre en del av en bakke så ruta blir kansellert hver morgen det har snødd.... At den er nymåket og har kjempe føre hjelper ikke da de som bestemmer dette kun sitter på kontoret og gjetter på forholdene. Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot kollektivt, men kommer aldri til å bosette meg eller jobbe et sted jeg ikke kan kjøre. Til det er tilbudene for dårlige. Anonymkode: f266d...5d9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå