Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som nattevakt. Vi er, eller var en gjeng med mye kontakt. Jobbet på sykehjem i en god stund og ble med på julebord osv. Jobbet også dag og kveld så var ikke bare nattevakt. Ble etterhvert flyttet til et annet bygg i området. Vi er alle i samme team. Prater med de fleste da de kommer innom. 
Det gikk en mnd eller så så ble jeg sparket ut av snap gruppen jeg var i. Grunnen var at jeg ikke er på sykehjemmet lenger. Noe jeg syns var veldig merkelig da vi alle prater sammen og er i samme team. Så får jeg høre at det er julebord og om jeg gleder meg.. Vel, det julebordet fikke ikke jeg høre noe om. Når jeg spurte var det kun for de som er på sykehjemmet. Snakket med en som jobber der å sier at dette er ikke særlig fint gjort. Grunnen jeg fikk var "Det er nye folk her som ikke kjenner deg" å jeg ble slått helt tilbake, for dette føltes ut som en dårlig unnskyldning og for første gang følte jeg meg selektivt utfryst.

Nå er det nok et år med samme greia. Kjenner jeg blir sliten og lei av hele greia. Hadde vært lett hadde jeg ikke jobbet med folk fra sykehjemmet som prater om hvor bra det skal bli på fester/julebord etc.

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår at det er vanskelig å ikke få delta lenger. 

Er det et privat julebord eller sykehjemmets julebord, er det bare du som ikke blir invitert på julebord eller er det ingen der du jobber nå som blir invitert? Det samme med Snapgruppa, er den åpen for alle som jobber på sykehjemmet eller er det en vennegjeng på sykehjemmet? Diskuterer dere ting som foregår på sykehjemmet? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis julebordet og Snap-gruppa er for de som jobber på sykehjemmet, og du ikke jobber der, så er det jo forståelig at du ikke er med på noen av delene? 

Anonymkode: 32ed7...664

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis julebordet og Snap-gruppa er for de som jobber på sykehjemmet, og du ikke jobber der, så er det jo forståelig at du ikke er med på noen av delene? 

Dette!

Kan ikke du opprette en ny gruppe for de som du jobbet med før? Se hva som skjer?

Anonymkode: e1671...59b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ser hva du mener, men det er ikke normalt å ikke inkludere folk i samme team som har full stilling. Andre jeg har pratet med sier det høres helt tullerusk ut å julebordene deres har absolutt alle med. 

• Liker 1
Skrevet
Stormen64 skrev (3 minutter siden):

Jeg ser hva du mener, men det er ikke normalt å ikke inkludere folk i samme team som har full stilling. Andre jeg har pratet med sier det høres helt tullerusk ut å julebordene deres har absolutt alle med. 

Så inn med teskje:

Alle i alle virksomhetene, også bygget du jobber i nå blir invitert til julebord og snapgrupoe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker dårlig å ikke inkludere alle i samme team, uavhengig av om det er i samme bygg eller ikke. Vel og merke hvis dette er julebord i regi av arbeidsplassen og snap gruppe opprettet av arbeidsplassen. Da er det regelrett utfrysning syntes jeg, og noe som bør tas opp med fagforeningen eller lignende. 

Er det private julebord som noen medarbeidere arrangerer privat og inviterer noen kolleger, og en helt privat snapgruppe, så kan man dessverre ikke kreve å bli inkludert i private initiativ. Dårlig gjort ja, men det er ikke noe arbeidsplassen kan gjøre så mye med. 

Anonymkode: 2aee6...06b

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte takler rett og slett ikke realitetene med å bli voksen og føler fortsatt at de har krav på alt. Generasjon z kommer til å ødelegge Norge noe fantastisk. 

Anonymkode: f9650...baf

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er dessverre ofte slik: så fort man ikke jobber med folk direkte så er man ikke lengre ordentlige venner. Man var nok egentlig aldri det, bare kollegaer som hadde det hyggelig 😕 Har hatt noen slike jeg også; vi hadde det supermorsomt på jobb, men så fort jeg skiftet jobb så falt vi helt ut. Trist, men sånn er det. Med mindre du er venn med dem privat, og dere møtes eller går på besøk til hverandre så var det non ikke er ekte vennskap. 

AnonymBruker
Skrevet

Men du jobber jo ikke der lenger?

Anonymkode: 03c42...b10

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det naturlige for deg ville vel vært å delta i det sosiale på ny arbeidsplass?

Anonymkode: 9eeb0...c37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange slike arbeidsplasser. Jeg jobbet et stedvis 7 år uten å bli invitert med i en gruppe for sammenkomster der både nåværende og tidligere ansatte arvtakerne treffes. Ikke lett å være sosial da….

suger

Anonymkode: cf05a...8f3

AnonymBruker
Skrevet

Når du ikke jobber der lenger kan du heller ikke forvente å bli invitert med. Og de har jo helt rett, de nye kjenner ikke deg, og man vil heller bli kjent med nye kolleger enn å henge med gamle. 

Anonymkode: 67df2...998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...