AnonymBruker Skrevet 1. oktober #1 Skrevet 1. oktober Jeg har tidligere laget innlegg her inne om ulike bosteder på Østlandet. Mannen min og jeg har nå gått flere runder. Vi har kikket på boligkostnader, pendlemuligheter, valgresultatene 2025 (oh yes!), kommuneøkonomi/demografi etc. Etter mye om og men har vi landet på to mulige kommuner: Stange (førsteplass) og Hamar (andreplass). Gjøvik er en slags tredjeplass, særlig for mannen min. Jeg er ikke helt solgt (beliggenheten gjør det utfordrende å pendle etc.). Er det noen her som bor på Stange eller Hamar? Vi ønsker å bo i sentrum/nær togstasjonen. Da vil jeg gjerne høre fra deg. Vi har store barn, så skole/oppvekstvilkår er ikke det viktigste for oss. Vi ønsker oss et bosted med et levende og engasjert nærmiljø preget av samhold (ikke det motsatte) - og hvor det er mulig å bli kjent dersom man gjør en innsats. Vi er glad i opplevelser, alt fra kultur og god mat til friluftsliv (ingen fjellgeiter). Mannen ønsker seg mulighet for jakt og fiske. Jeg vil gjerne ha en kaffe latte og et treningsstudio innenfor rekkevidde! På forhånd tusen takk! Anonymkode: 2174d...775
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #2 Skrevet 1. oktober Godt valg (Stange som nr 1). Vil ikke anbefale Hamar. Altfor for mange alkiser som henger rundt i Hamar. Anonymkode: 341dc...927
Aurora Borealis Skrevet 1. oktober #3 Skrevet 1. oktober (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Godt valg (Stange som nr 1). Vil ikke anbefale Hamar. Altfor for mange alkiser som henger rundt i Hamar. Anonymkode: 341dc...927 Tusen takk for svar. Hva er det som gjør Stange til et godt valg, tenker du? Vi har falt for området. Bare det ikke er et lukket og/eller uengasjert område hvor bygdedyret lever i beste velgående...🧟 TS Endret 1. oktober av Aurora Borealis
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #4 Skrevet 1. oktober Jeg bor i Brumunddal, og har alltid likt Stange. Jeg har ikke vært der veldig mye, men har kjørt for å kjøpe økologiske grønnsaker på gårder, og har høstet selv på en gård som pleide å være andelsgård, og har kjøpt kjøtt hos slakteren. Det er så åpent landskap der, og det har en veldig god følelse. Det at det er flere økogårder der forteller meg om åpenhet også, det er ikke sidrumpa liksom. Men har aldri bodd der. Anonymkode: b9e46...84d
Aurora Borealis Skrevet 1. oktober #5 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg bor i Brumunddal, og har alltid likt Stange. Jeg har ikke vært der veldig mye, men har kjørt for å kjøpe økologiske grønnsaker på gårder, og har høstet selv på en gård som pleide å være andelsgård, og har kjøpt kjøtt hos slakteren. Det er så åpent landskap der, og det har en veldig god følelse. Det at det er flere økogårder der forteller meg om åpenhet også, det er ikke sidrumpa liksom. Men har aldri bodd der. Anonymkode: b9e46...84d Takk for svar 🌟
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #7 Skrevet 2. oktober Jeg har bodd 2 år i Stange (nær sentrum) og det var to lange år. Det skjer ikke mye der, det er helt tomt i sentrum så fort butikkene stenger (de stenger ganske tidlig), og det er kun folk utenfor burger sjappa. Kulturopplevelser er det lite av, og sentrum er rettog slett rimelig dødt. Men flytter dere litt utenfor forbi Stange kirke i rettning Hamar så er det utrolig fine områder, men det blir da veldig landlig og ikke umiddelbar nærhet til stasjonen. Jeg holdt ut i 2 år før jeg flyttet til Hamar, og her trives jeg veldig godt med umiddelbar nærhet til Mjøsa, kulturhuset med konserter, teater mm, mange gode resturanter mm. Anonymkode: bdf9f...31f
Aurora Borealis Skrevet 2. oktober #8 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har bodd 2 år i Stange (nær sentrum) og det var to lange år. Det skjer ikke mye der, det er helt tomt i sentrum så fort butikkene stenger (de stenger ganske tidlig), og det er kun folk utenfor burger sjappa. Kulturopplevelser er det lite av, og sentrum er rettog slett rimelig dødt. Men flytter dere litt utenfor forbi Stange kirke i rettning Hamar så er det utrolig fine områder, men det blir da veldig landlig og ikke umiddelbar nærhet til stasjonen. Jeg holdt ut i 2 år før jeg flyttet til Hamar, og her trives jeg veldig godt med umiddelbar nærhet til Mjøsa, kulturhuset med konserter, teater mm, mange gode resturanter mm. Anonymkode: bdf9f...31f Tusen takk for at du deler dine erfaringer!
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden Jeg bor nære Stange sentrum og trives veldig godt. Kort vei til butikker, bibliotek, legesenter, skole og barnehager. Anonymkode: 779c3...ddc
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Utkanten av hamar er et kjempebra alternativ. Stange er øde og å bo i hamar sentrum er bare for mye by for min del. Anonymkode: 1bbd9...d5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå