Gå til innhold

Hus eier sendte PDF med strøm for siste 4 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Agva er en strømleverandør, og Eivia er de som eier strømnettet. Man betaler alltid til begge steder. Derfor er det to kolonner fra huseieren.

Du skrev først 5 mnd, men delt på 4 mnd i stedet er det 668 kr per måned. Det er ikke dyrt, men hvis det stemmer at du har brukt veldig lite strøm og det er sommermåneder hvor man ikke har på varmeovner så kunne regningen kanskje vært litt lavere. Noen få hundrelapper totalt. Men, dette er vanskelig å få helt korrekt ettersom du ikke har hatt egen måler.

Du kan spørre utleieren om du kan få se fakturaene hans og hvordan han har beregnet. Hvis han også bare er en person i husstanden, kan det hende han bare har delt fakturaene på 2 og det er jo ikke urimelig. Han kan jo ikke vite eller ha styr på at du bruker veldig lite strøm men han bruker normalt med strøm. Vanskelig å bevise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er så billig at det hadde jeg virkelig ikke begynt å kverulere på! Du skal se han har regnet feil…

Anonymkode: 4b003...c2b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

4 ikke 5. i tilegg bruker jeg super lite

Anonymkode: 5982c...8fc

Det hjelper ikke om du bruker lite strøm. Strømmen har et fastledd som koster endel uansett hvor lite du bruker. Så den prisen du har fått er ganske billig uansett om det har vært et kott til leilighet.

Selv har jeg hatt strømforbruk på 100,- om sommeren og 3000,- på vinteren. Men er pukka nødt til å punge ut med noen hundrelapper i fastledd i måneden uansett om strømforbruket tidvis bare er 100,-.

Anonymkode: bed30...a1a

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Dere som sier dette er lite, mener dere at det er helt uten betydning om det er snakk om en 90kvm iskald kjellerleilighet, eller en 15 kvm overopphetet lofthybel? 

Jeg klarer ikke skjønne hvordan man kan uttale seg om hvorvidt det er høyt eller lavt forbruk uten å vite størrelsen på boligen.... 
Det er i alle fall mye høyere forbruk enn jeg hadde da jeg bodde på 30kvm, og da hadde jeg IKKE varmtvann inkludert. (hvis jeg går ut i fra at det er en spot-pris avtale med Agva) 

Anonymkode: 06fd3...58e

• Liker 3
Skrevet

Betal før han finner ut at han har regnet feil og du får en større regning! 

Synes du beløpet er urimelig siden du tydeligvis reagerer på det? 
Du visste vel at du skulle betale strøm!? 

Anonymkode: a77e6...338

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Alt man skal klage på 🙄 Vær glad det ikke var dyrere. Jeg leier selv en 90kvm leilighet og betaler litt over 1000 kr i måneden i strøm ink nettleie.

Anonymkode: ec66e...de2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dere som sier dette er lite, mener dere at det er helt uten betydning om det er snakk om en 90kvm iskald kjellerleilighet, eller en 15 kvm overopphetet lofthybel? 

Jeg klarer ikke skjønne hvordan man kan uttale seg om hvorvidt det er høyt eller lavt forbruk uten å vite størrelsen på boligen.... 
Det er i alle fall mye høyere forbruk enn jeg hadde da jeg bodde på 30kvm, og da hadde jeg IKKE varmtvann inkludert. (hvis jeg går ut i fra at det er en spot-pris avtale med Agva) 

Hvor lenge siden er det siden du bodde på 30kvm? 

Strømregningen min for juli i år når jeg ikke var hjemme er omtrent som dette.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Betal og gå videre i livet ditt. Jeg tror sjansen er høyere for at du får en større regning enn en lavere regning om du begynner å krangle på et så lite beløp.

Evt be huseier trekke det fra depositumet, så er dere ferdig med det.

Anonymkode: a0e6e...4b9

• Liker 1
Skrevet

Dette stemmer nok godt, selv om du bruker lite strøm, så er det også nettleie, og den er ofte dyrere enn selve strømmen. 

Betal du, og få saken ut av verden. Tror neppe utleier snyter deg her.

Anonymkode: ccf06...33d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

nja, hvis det fører til at TS kommer i en konflink ang depositummet regner jeg med TS potensielt kan tape mer enn de få kronene strømregningen er i dag, da den uansett hvor man snur og vender på det betyr det en gjennomsnittlig kostnad på omtrent 625 kroner per måned, noe som er betydelig lavere enn gjennomsnittet for en norsk husholdning. 

I følge google bruker en gjennomsnittlig norsk husstand bruker rundt 1333 kWh per måned, ifølge Statistisk sentralbyrå (SSB). 

Ditt forbruk TS og din månedskostnad på 625 kroner (2500 / 4) innebærer et langt lavere forbruk enn gjennomsnittet, forutsatt at den gjennomsnittlige strømprisen er rundt 50 øre/kWh eksklusiv nettleie, som er et eksempel fra Fjordkraft. 

Anonymkode: ddffb...45a

Skrevet

Strømmen har i tillegg vært ekstra dyr i sommer, og nettleie koster jo mye. Tror nok dette stemmer, så er bare å betale  

Anonymkode: 67ae4...7cf

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor på 90 kvadrat, og har barn. Så vaskemaskinen går ofte, og oppvask et par ganger i uken. Har også badekar som fylles innimellom.

Mine strømregninger de siste 4 mnd har vært på 433kr, 570kr, 538kr og 599kr.

Bor TS på en hybel og bruker så lite strøm, synes jeg prisen var høy, jeg. 

Anonymkode: 9acbf...962

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du skal ha egen strømmer når du leier.

Anonymkode: 23b65...074

Mener du strømmåler?

Anonymkode: ffbf2...ffb

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg bor på 90 kvadrat, og har barn. Så vaskemaskinen går ofte, og oppvask et par ganger i uken. Har også badekar som fylles innimellom.

Jeg bor alene på 50 kvm og hadde strømregninger på kr 788, kr 718, kr 590 og kr 685. Juli var jeg nesten ikke hjemme. Av dette er kr. 402 fastledd strøm og nettleie.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor kjøper du strøm?

Jeg bor på under 50 kvm alene og har større strømregninger. Og jeg synes jeg bruker veldig lite strøm.

Anonymkode: 7c2d7...14f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor kjøper du strøm?

Jeg bor på under 50 kvm alene og har større strømregninger. Og jeg synes jeg bruker veldig lite strøm.

Anonymkode: 7c2d7...14f

GE-avtale, bor i Oslo. Sjekket i appen, så summene stemmer med fakturaene. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Inkl nettleie? 

Anonymkode: 0f4d1...40f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg bare betalt og vært happy med å slippe så billig unna.

Anonymkode: 441ff...9a0

AnonymBruker
Skrevet

Dette må være en rulletråd, det er jo helt fantastisk billig

Anonymkode: 85bfd...1ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

… jeg betalte 6-700 kr i sommer da jeg var bortreist 3/4 uker. Ingen varme på, kun varmtvannsbereder, kjøleskap, fryser og lys i et par vindu. 
strømforbruket var MINIMALT. Men nettleie pluss påslag og abonnementspris utgjør litt altså.. Ble liksom ikke så mye mer etter jeg begynte ha på litt lett varme i oppholdsrom når det ble kaldere. 
strømprisen har endret seg kraftig, ikke bare spotpris.

Anonymkode: d4071...cc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...