AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Noen som vet hva dette betyr? Skal betale strøm fra eieren for 5 mnd Han sendte dette arket og føler det ikke er ekte regning noe som gjør meg usikker! Altså i pdf Jeg vet ikke hva elgva er eller Elvia? Og syntes regninga var dyrt VIKTIG! Jeg brukte vaskemaskin 1-2 gang i mnd maks, ingen tv på, jeg bodde alene. Bruker kun mobil og lade den. En lys på om gangen i hvilket rom jeg er i! Varmtvann skulle vært inkl hus leien så han sa strøm blir billig Føler ift det var det dyrt? Men hva tenker dere? Lurt å spørre om selve regning enn kun pdf fil? Eller bare å betale m tanke på d høres riktig ut? Anonymkode: 5982c...8fc
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Du skal ha egen strømmer når du leier. Anonymkode: 23b65...074 7
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du skal ha egen strømmer når du leier. Anonymkode: 23b65...074 Det hadde jeg ikke, jeg visste heller ikke om det. Har aldri leid før. Anonymkode: 5982c...8fc
Brunello Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Du skal ha kontraktsfestet om du har strøm inkludert eller ikke. Og om det ikke er inkludert, må det enten være egen måler eller spesifisert et månedlig beløp. 11
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Agva er strømselskapet, Elvia er nettselskapet. Be om å få se selve regningen, og hvordan han har kommet frem til summen. Det er ikke påkrevd med egen måler, men hvis utleieenheten ikke har egen måler, så skal utleier opplyse om hvordan strømen beregnes, og kunne legge frem beregningen inkl opprinnelig faktura. Størrelse på leiligheten din er viktig for å vurdere om det er høy eller lav regning, om du har gulvvarme, elektrisk varmeovn, eller annen oppvarming. Til sammenligning har jeg 65kvm leilighet, og varmepumpe. De fire siste månedene har mine strømregninger tilsammens vært ca 30kr mindre enn dine. Anonymkode: 06fd3...58e 8 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Brunello skrev (1 minutt siden): Du skal ha kontraktsfestet om du har strøm inkludert eller ikke. Og om det ikke er inkludert, må det enten være egen måler eller spesifisert et månedlig beløp. Det kan også være minusmåler, det er helt lov. Anonymkode: f7d30...788 5 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Men uansett, 2600 kr for 5 måneder strøm ER billig. Nettleie må man betale uansett, så den kommer jo uansett om du bruker strøm eller ikke, og du har et par-tre hundringser i mnd i strømforbruk. Det høres ganske riktig ut. Så tviler på at det blir billigere av å få servert en bedre dokumentasjon. Med mindre all strøm skal være inkludert i hht kontrakten, for da skal du ikke betale noenting for strømmen. Det er veldig viktig å sjekke ut. Men du kan allikevel kreve å få dokumentasjonen. Men om det er verdt å styre med fort en så liten sum... og det virker som at leieforholdet er over? Eller skal du fortsette å bo der? Hvis ikke...hadde jeg bare betalt dette og gått videre, det virker ikke urimelig prismessig i det hele tatt, den største kostnaden med strøm er nettleie, så det hjelper ikke å bruke lite strøm på en måte, du kommer ikke ned i 0 uansett. Anonymkode: 1ac0e...d47 17 7
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kan også være minusmåler, det er helt lov. Anonymkode: f7d30...788 Folkens jeg blir mer forvirra😭 hva kan jeg sende han? Feks «kan jeg få original faktura?» han vil ikke betale depositum før jeg har betalt dette liksom Anonymkode: 5982c...8fc
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men uansett, 2600 kr for 5 måneder strøm ER billig. Nettleie må man betale uansett, så den kommer jo uansett om du bruker strøm eller ikke, og du har et par-tre hundringser i mnd i strømforbruk. Det høres ganske riktig ut. Så tviler på at det blir billigere av å få servert en bedre dokumentasjon. Med mindre all strøm skal være inkludert i hht kontrakten, for da skal du ikke betale noenting for strømmen. Det er veldig viktig å sjekke ut. Men du kan allikevel kreve å få dokumentasjonen. Men om det er verdt å styre med fort en så liten sum... og det virker som at leieforholdet er over? Eller skal du fortsette å bo der? Hvis ikke...hadde jeg bare betalt dette og gått videre, det virker ikke urimelig prismessig i det hele tatt, den største kostnaden med strøm er nettleie, så det hjelper ikke å bruke lite strøm på en måte, du kommer ikke ned i 0 uansett. Anonymkode: 1ac0e...d47 Leie forhold er over nå, venter på depositum tilbake bare. Han sa jeg må betale strøm først Anonymkode: 5982c...8fc
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden Dyrt var det ikke. Du får spørre han om hvordan han har kommet fram til beløpene. Anonymkode: 8f870...474 1
Marikken Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden "Viser til oversendt oversikt. Jeg skal selvsagt betale for min andel av forbrukt strøm iht kontrakt, men jeg ber om at dette spesifiseres i tråd med kontrakt. Ber om at originalfakturaer oversendes samt hvordan min andel av strømregningen er beregnet." Når det er sagt: Det var en lav sum for strømforbruk på 5 måneder! 13
Eric_B Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden Hvor mye energi skal du bruke på det? Kravet er rimelig og skal du betale for strømmen er det bare å gjøre opp for seg og gå videre. Spesifisering i hvordan det er regnet ut tror jeg ikke forandre all verden på det som allerede fremstår som et rimelig krav. 5
Carrot Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden (endret) jeg ville betalt regningen uten videre og fått tilbake depositummet og så ville jeg tatt det som en lærdom for egen del at et leieforhold skal ha med en av to ting, minusmåler eller egen strømmåler og definert i kontrakten hva strømmen gjelder osv om den er inkludert i leien.. Endret 13 timer siden av Carrot 2 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden Hm.. 2500 på 5 måneder? Betal og stikk før han finneru ut at han regnet feil 😅😅 Anonymkode: 21d3a...fcd 17 1 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Skrevet 13 timer siden Dette var billig uansett hvordan man vrir dette. Betal og smil🙂 Anonymkode: 36e1b...740 4 1
SPOCA Skrevet 13 timer siden #16 Skrevet 13 timer siden (endret) 26-2700 kr for strøm og nettleie i 5 måneder? Her ville jeg betalt og holdt kjeft. Det var jo veldig billig, ikke dyrt! Endret 13 timer siden av SPOCA 7 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Skrevet 13 timer siden Dette er kjempebillig strøm for 5 måneder:-) Det lureste er sikkert bare å betale. Anonymkode: 4e42a...93d 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Skrevet 13 timer siden SPOCA skrev (2 minutter siden): 26-2700 kr for strøm og nettleie i 5 måneder? Her ville jeg betalt og holdt kjeft. Det var jo veldig billig, ikke dyrt! 4. jeg bruker også jævlig lite strøm Anonymkode: 5982c...8fc
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er kjempebillig strøm for 5 måneder:-) Det lureste er sikkert bare å betale. Anonymkode: 4e42a...93d 4 ikke 5. i tilegg bruker jeg super lite Anonymkode: 5982c...8fc
SPOCA Skrevet 13 timer siden #20 Skrevet 13 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 4. jeg bruker også jævlig lite strøm Anonymkode: 5982c...8fc 675 kr per måned inkl. nettleie. Ekstremt billig. Velkommen til den virkelige verden, dette er en helt fair regning. Som du ser er nettleien ganske høy, og det er helt vanlig. Endret 13 timer siden av SPOCA 4 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå