Gå til innhold

Fremkalle bilder i Spania?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til Spania om noen uker. Lurer på om det er rimelig og enkelt å fremkalle papirbilder der? Laste de opp nå, hente resultatet i en butikk der. Slikt pleier å være billigere i utlandet enn her, men hvilken kjede er rimeligst i Spania?

Anonymkode: d2f95...1b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke, men det hadde jeg aldri giddet, lol. 

Anonymkode: 112cc...27c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mye i spania, og kan ikke huske å ha sett en butikk for dette... Slike tjenester er vel nesten utelukkende nettbaserte nå. Og koster ikke mange kronene. 

Anonymkode: a754b...0bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er mye i spania, og kan ikke huske å ha sett en butikk for dette... Slike tjenester er vel nesten utelukkende nettbaserte nå. Og koster ikke mange kronene. 

Problemet er at alt koster mange kroner i Norge. I Tyskland får jeg 500 papirbilder, 2 kalendre og kanskje en fotobok for 5-600 kr. Ikke veldig annerledes i Frankrike. Prøv det i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Problemet er at alt koster mange kroner i Norge. I Tyskland får jeg 500 papirbilder, 2 kalendre og kanskje en fotobok for 5-600 kr. Ikke veldig annerledes i Frankrike. Prøv det i Norge.

Hva i alle dager skal du med det volumet i disse dager? 

Det er jo nærmest penger rett ut vinduet uansett om det er 200 kroner, eller 1000 kroner. Mulig med unntak av en kalender til eldre besteforeldre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva i alle dager skal du med det volumet i disse dager? 

Det er jo nærmest penger rett ut vinduet uansett om det er 200 kroner, eller 1000 kroner. Mulig med unntak av en kalender til eldre besteforeldre. 

Jeg skal ha det og spørsmålet her hvordan, ikke hvorfor. Er jo ikke opp til andre å bedømme hva man gjør med bildene sine.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig ingen som vet om en pålitelig og rimelig tjeneste?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Virkelig ingen som vet om en pålitelig og rimelig tjeneste?

Sjekk spanske nettsider/forum. Bruk oversettelsesfunkjsonen

AnonymBruker
Skrevet

Søk etter revelado de fotos <by>.

Vær obs på at de ofte ikke snakker engelsk i sånne butikker.

Anonymkode: a375c...31b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo et høyt antall papirbilder i forhold til hva som er vanlig i dag. Samtidig så husker mange tilbake til en tid hvor det slettes ikke var uvanlig å ha store bunker med bilder, for mange var de relativt verdifulle og.

Er mye i Spania, men kommer ikke på noen navn. I verste fall tar det jo ikke lang tiden å produsere bilder proft, hvis du skal være der noen dager så trenger du kanskje ikke ordne noe på forhånd.

Håper det ordner seg, lur idé om det er billigere der!

Anonymkode: 608ed...f3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakker du egentlig om utskrifter her? Fremkalling er noe man gjør med filmruller.

Anonymkode: 61eaa...f76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.10.2025 den 13.40):

Så billig tror jeg ikke du får det over disk i Spania....

pixum.es er den spanske utgaven av en internasjonal løsning som også finnes i Tyskland, Sverige etc. 10x15 kopier ligger på +/- 2,50 før rabatter. Ikke billigere enn f.eks. hos cewe i Norge mao. cewe finnes i Spania også. Poenget mitt er at du neppe finner en sjappe der de gjør jobben billigere enn disse online-stedene. Men du kan jo ta med deg en minnepinne med bilder, just in case.

Jeg har et håp om at det vil bli en trendy revival med fotoalbum og papirbilder igjen. Et kuratert utvalg av gode minner i et album er så mye bedre enn slik de fleste av oss har det i dag, med tusenvis av hummer og kanari-bilder på telefonen. Sjekket min telefon nå, og den inneholder vanvittige 12.000 bilder!🤯 

Anonymkode: e5ef1...d09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så billig tror jeg ikke du får det over disk i Spania....

pixum.es er den spanske utgaven av en internasjonal løsning som også finnes i Tyskland, Sverige etc. 10x15 kopier ligger på +/- 2,50 før rabatter. Ikke billigere enn f.eks. hos cewe i Norge mao. cewe finnes i Spania også. Poenget mitt er at du neppe finner en sjappe der de gjør jobben billigere enn disse online-stedene. Men du kan jo ta med deg en minnepinne med bilder, just in case.

Jeg har et håp om at det vil bli en trendy revival med fotoalbum og papirbilder igjen. Et kuratert utvalg av gode minner i et album er så mye bedre enn slik de fleste av oss har det i dag, med tusenvis av hummer og kanari-bilder på telefonen. Sjekket min telefon nå, og den inneholder vanvittige 12.000 bilder!🤯 

Anonymkode: e5ef1...d09

Nøyaktig det har jeg holdt på med i 20 år med digitale bilder allerede. Vennene mine sier de har papirbilder kun av turer og hendelser med meg, fordi jeg deler ut mot slutten av året. Tar ca. 40000 bilder/år, så å beholde eller ha kontroll på alle er vilt urealistisk. 

Skal sjekke pixum.es, takk! Selv har jeg ikke prøvd cewe i Norge, bruker mest Rossmann i Tyskland. Problemet i Norge er at du har prisene som er opplyst om til å begynne med, så gjør man jobben, og til slutt skal det legges til beløp for å sende til butikk eller for at månen ikke er fullmåne eller alt mulig rart som dobler og tredobler det beløpet man har regnet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...