AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Noen som har god peiling på sykepenge ordningen her? Jeg har jobbet 65% natt i mange år imens barna var små. Nå er barna blitt større og jeg går en del ekstravakter utenom mine faste vakter. Vil si jeg har jobbet ca 100% siste 6 månedene. Noen uker mer enn 100%, så blitt en del overtid også. Planen var å søke om å få økt stillingen min til 100% i løpet av de neste månedene eller ihvertdall fra neste år. Så havnet jeg i en ulykke nå til helgen og det kan se ut sim jeg blir sykemeldt en stund. På dette tidspunktet er det uvisst når jeg vil være god nok til jobbe igjen, men ihvertfall ikke før ett par mnd fordi jeg antagelig også må operere for å bli frisk. Har derfor nå irritert meg grenseløst for at jeg ikke fikk økt stillingen min før denne sykemeldingen. Fordi 65% ut egentlig egentlig er for lite pga mange store uforutsette utgifter siste tiden. Nå vil jeg jo ikke kunne jobbe ekstra og vi vil slite svært mye økonomisk frem til jeg kommer tilbake på jobb. Så leste jeg litt om sykepenger og hvordan dette fungerer for ekstravakter. Leser at sykepengegrunnlaget for ekstravakter (som har jobbet mer enn 12 timer i over 4 uker) er gjennomsnittet for siste 3 mnd jobbing. Gjelder dette for oss som jobber deltid og har tatt ekstravakter også? Foreløpig høres det nesten for godt ut til å være sant i mitt tilfelle. Jeg hadde begynt å bearbeide sjokket og sorgen over å bli sykemeldt og fattig samtidig. Håper noen her med kunnskaper på området kan dele dem med meg❤️ Anonymkode: eb4b8...9e6
NoaideBiehtar Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Ja det stemmer for deg også. Noe annet hadde faktisk vært helt krise for likestillingen i dette landet, all den tid helsevesenet belager seg så mye på deltid + ekstra. Avhengig av din arbeidsgiver kan det hende at arbeidsgiver utbetaler det som tilsvarer din faste stilling, og NAV resten, hvis du ikke får alt fra NAV da. 1
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #3 Skrevet 58 minutter siden Du kan jo søke om å øke stillingen din selv om du er sykemeldt nå. Anonymkode: 641e3...b7f
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #4 Skrevet 38 minutter siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du kan jo søke om å øke stillingen din selv om du er sykemeldt nå. Anonymkode: 641e3...b7f Ja tenkte tanken, men tenker de ikke ønsker å ansette meg nå som jeg er sykemeldt på ubestemt tid. Anonymkode: eb4b8...9e6
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden #5 Skrevet 37 minutter siden NoaideBiehtar skrev (25 minutter siden): Ja det stemmer for deg også. Noe annet hadde faktisk vært helt krise for likestillingen i dette landet, all den tid helsevesenet belager seg så mye på deltid + ekstra. Avhengig av din arbeidsgiver kan det hende at arbeidsgiver utbetaler det som tilsvarer din faste stilling, og NAV resten, hvis du ikke får alt fra NAV da. Takk for svar. Nå ble jeg så lettet og rørt av det du skriver at jeg fikk tårer i øynene her🥺❤️ Anonymkode: eb4b8...9e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå