AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden De ulike restaurantene og spisestedene her har ulike kortterminaler med ulike opplegg for tips. Noen steder taster man kun PIN-kode. Noen steder taster man inn total. Andre ganger taster man kun inn tips. På mange steder legges 5%, 10%, 15%, 20% og 25% ved å trykke på tall eller bokstaver. Holdt på å betale 160,- i tips (for én øl til 160,-) i dag. Oppdaget det heldigvis i tide. Kan man kreve å få tilbakebetalt tips? Antar at flere enn meg har kommet i skade for å taste inn PIN-koden som «total». Da kan det jo bli litt vel mye tips? Jeg opplever at tips nå legges inn som standard på mange kortterminaler, også på steder det for meg ikke er naturlig å betale tips. F.eks på en kaffeautomat, eller en automat med kald drikke. Skal jeg betale 10% i ekstra tips for at brusen ikke satte seg fast i automaten? Jeg føler meg litt døll når servitøren gir meg kortterminalen for å ta imot betalingen, det kjennes kleint å gi 0,- i tips. Men hvis jeg har betalt 150,- for et kakestykke, 60,- for en kopp kaffe - og alt de har gjort er å trykke på en knapp, ha kakestykket på en aksjett - og skjøvet det til meg over disken, så er det litt grenser for hvor mye mer jeg gidder å betale. Når tipser du? Anonymkode: 1c001...289
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Konskevnsene av at du betaler for mye i tips er at servørene blir høye på pæra og forventer det samme fra neste kunde. Ditt beløp blir den nye forventede minste standarden frem til en annen tipser et høyere beløp. Så det er bare å tipse det du vil. Konskevnsene er det neste kunde som merker. Anonymkode: 8baf2...167
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå