AnonymBruker Skrevet 30. september #1 Skrevet 30. september https://www.dagsavisen.no/nyheter/stopper-kollektivtransporten-i-oslo-rett-for-norge-israel/9981999 Kom over denne artikkelen og tenkte, er det ikke litt spesielt at en fagforening gjennomfører en politisk streik på arbeidsplassen som ikke omhandler forhold på arbeidsplassen eller rettigheter til arbeidere? Israel og krigen på Gaza er et betent tema. Det som skjer på gaza er grusomt men synes det er spesielt å pålegge ansatte på jobb å demonstrere politisk i arbeidstiden da det er godt mulig ikke alle står for samme politiske mening. Er ikke sikkert at alle er medlemmer av LO heller da det er frivillig. Jeg kan ikke se for meg at kun de som støtter saken kan velge å streike da det ikke er mulig å bare delvis stoppe trafikken. Enten går det kollektiv trafikk ellers så går den ikke. Kanskje mulig på bussen men ikke for bane og trikken. Hva tenker dere om at en fagforening setter føringen for politiske meninger og bruker sine medlemmer til politisk streik som ikke omhandler arbeidsplassen eller arbeideres rettigheter men krig, en betent konflikt og Norges politikk rundt saken? Jeg er ikke ute etter en Israel og Palestina debatt. Det kunne vært en politisk streik om en hvilken som helst annen konflikt i verden. Tenker mer på prinsippet og hva som egentlig er mandatet til en fagforening. Anonymkode: bb657...4ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå