TLR Skrevet 1. oktober #21 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Meg, ei venninne og ei annen ei var på restaurant på lørdag. La oss kalle hun kristne K og hun andre S. S begynte å prate om noe sex greier, S og K har begge mann og barn. S har ikke noen hemninger med å prate om dette, og jeg er også åpen for dette som tema. K nevner ut i samtalen at hun ikke synes noe om at vi prater sånn i det offentlige, og at hun nesten ikke har lyst til å være venn med S om hun tar initiativ til sånne samtaler. K begynner å dra inn Gud, moraliteter osv. Jeg kjenner jeg blir litt sånn "wtf" at hun belærer S med moraliteter når K selv hadde sex og fikk barn utenfor ekteskapet. Så jeg nevner dette og K blir kjempe krenket over at jeg sier sånt. K sier at jeg ikke vet hele historien. Jeg nevner da "Hva da?... At du ble fridd til på sengekanten etter første samleie?". K stormet ut. K ringte meg på søndag, hun bannet og brølte på telefonen til meg. Jeg fikk helt sjokk, K øste ut sladder om S, og at hun hadde mye på meg også sa hun.. Altså there is no love like christian love... Uansett, hvordan ordner jeg opp i dette egentlig? Anonymkode: 0bb8e...3f0 Kutt henne ut. Dette er ikke normalt. 1
SPOCA Skrevet 1. oktober #22 Skrevet 1. oktober (endret) Jeg synes du/S er fullstendig tonedøve, og det er skikkelig vulgært å snakke om sex offentlig. I tillegg tråkker dere virkelig over en grense når hun sier i fra om at hun ikke vil snakke om sex. At dere driter fullstendig i henne rundt dette sier alt om dere. Skikkelig bedritne venninner, og du fortjente all utskjelling du fikk. Så bra av henne at hun står opp for seg selv. Ønsker du å redde vennskapet sier du unnskyld, men mest av alt burde du kanskje la henne være i fred. Påtvinger andre sexprat er virkelig ikke gode venninner. Hadde du likt å bli påtvunget å snakke om noe du ikke vil snakke om? Vekt? Oppvekst? Noe annet privat? For en dårlig venninne du er ts. At hun sa som hun gjorde var nok en forsvarsmekanisme. At hun reagerte som hun gjorde når dere valgte å fortsette etter hun sa nei er faktisk deres egen skyld. Endret 1. oktober av SPOCA 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #23 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Meg, ei venninne og ei annen ei var på restaurant på lørdag. La oss kalle hun kristne K og hun andre S. S begynte å prate om noe sex greier, S og K har begge mann og barn. S har ikke noen hemninger med å prate om dette, og jeg er også åpen for dette som tema. K nevner ut i samtalen at hun ikke synes noe om at vi prater sånn i det offentlige, og at hun nesten ikke har lyst til å være venn med S om hun tar initiativ til sånne samtaler. K begynner å dra inn Gud, moraliteter osv. Jeg kjenner jeg blir litt sånn "wtf" at hun belærer S med moraliteter når K selv hadde sex og fikk barn utenfor ekteskapet. Så jeg nevner dette og K blir kjempe krenket over at jeg sier sånt. K sier at jeg ikke vet hele historien. Jeg nevner da "Hva da?... At du ble fridd til på sengekanten etter første samleie?". K stormet ut. K ringte meg på søndag, hun bannet og brølte på telefonen til meg. Jeg fikk helt sjokk, K øste ut sladder om S, og at hun hadde mye på meg også sa hun.. Altså there is no love like christian love... Uansett, hvordan ordner jeg opp i dette egentlig? Anonymkode: 0bb8e...3f0 Dette er vel egentlig bare en trolletråd for å rakke ned på kristne? I alle tilfeller virker det ganske tydelig at du har motforestillinger mot kristne, og om denne historien faktisk er sann og du ønsker å bevare vennskapet må det nesten basere seg på at dere unngår tema der dere ikke fungerer sammen. Det betyr å ikke velte sin seksualitet i fanget hennes når hun ikke ønsker det og at dere ikke rakker ned på hverandres livsvalg, Anonymkode: b8ca8...b87 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #24 Skrevet 1. oktober Ikke bra å bli skjelt ut på telefon selvsagt, og burde vært unødvendig å trekke frem at hun og S har noe på deg. Men dere inviterte til dette selv med å angripe henne. Hvis noen viser stort ubehag med å snakke om et tema, uansett om det er basert i kristen tro eller ikke, på restaurant, så lar man være å snakke mer om det. I stedet gikk du til angrep, så det er jo ikke rart at du fikk en motreaksjon. Ønsker du å bevare vennskapet må du nok ut med en genuin unnskyldning. Anonymkode: 8c148...d31 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #25 Skrevet 1. oktober Hun "K" høres jo direkte ond ut. Hun truer jo både deg og hun andre. Dere to som snakka om sex på en restaurant er tonedøve og harry, fordi dere 1. ikke tar hensyn til andre på restauranten og 2 ikke tar hensyn til veninne som dere åpenbart kjenner. Minst en av dere vet vel at K er kristen og ikke liker sånt. Anonymkode: 38e09...083
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #26 Skrevet 1. oktober Enig i at det er harry å snakke om sex på restaurant, men at de to andre må innrette seg etter K fordi hun blir krenka av samtalen er jo snowflake oppførsel. Hun kan jo velge å gå i stedet for å kreve at verden skal tilpasse seg henne og begynne å kaste stein i glasshus med å preke om moralitet og gud og alt mulig greier. Tenk å ringe noen og klikke og true fordi du ikke likte samtalen rundt middagsbordet. Nei, det er bare å droppe henne ts så kan dere kose dere og snakke om hva dere vil neste gang uten å måtte forholde dere til religiøst vås. Anonymkode: 8772a...105 1
Hannabanna Skrevet 1. oktober #27 Skrevet 1. oktober Personligheten til folk er ikke avhengig av om de er religiøse eller ikke. Jeg er helt enig i at man snakker ikke om sex på restauranter. Hva er det som er så vanskelig å vente til en gang man er mer privat? Jeg er kristen men det har ingenting med at jeg ikke er for å legge ut om mitt sexliv i offentlige sammenhenger. Kan godt snakke om det med venninner privat. Ellers må du ha kortet ganske ned på historien om dette var den eneste som ble sagt? Eller har du droppet det som setter deg selv i ett dårligere lys? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå