AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:12 #1 Skrevet tirsdag kl. 22:12 Meg, ei venninne og ei annen ei var på restaurant på lørdag. La oss kalle hun kristne K og hun andre S. S begynte å prate om noe sex greier, S og K har begge mann og barn. S har ikke noen hemninger med å prate om dette, og jeg er også åpen for dette som tema. K nevner ut i samtalen at hun ikke synes noe om at vi prater sånn i det offentlige, og at hun nesten ikke har lyst til å være venn med S om hun tar initiativ til sånne samtaler. K begynner å dra inn Gud, moraliteter osv. Jeg kjenner jeg blir litt sånn "wtf" at hun belærer S med moraliteter når K selv hadde sex og fikk barn utenfor ekteskapet. Så jeg nevner dette og K blir kjempe krenket over at jeg sier sånt. K sier at jeg ikke vet hele historien. Jeg nevner da "Hva da?... At du ble fridd til på sengekanten etter første samleie?". K stormet ut. K ringte meg på søndag, hun bannet og brølte på telefonen til meg. Jeg fikk helt sjokk, K øste ut sladder om S, og at hun hadde mye på meg også sa hun.. Altså there is no love like christian love... Uansett, hvordan ordner jeg opp i dette egentlig? Anonymkode: 0bb8e...3f0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:40 #2 Skrevet tirsdag kl. 22:40 Det er mange som ikke ønsker å snakke om seksuelle erfaringer (eller lytte til de) når man er ute på et offentlig sted som en restaurant er. Så akkurat der er S litt (veldig) tonedøv, selv om det kan være veldig greit å snakke om det om dere f.eks. hadde en venninnekveld sammen. K burde satt grenser for seg selv og sagt dette, siden S ikke er den skarpeste sosialt sett. K burde sagt at hun ikke ville snakke om dette mens dere var på restauranten. Og du og S burde ha respektert Ks ønske om dette! I samtalen som fulgte - altså etter at K hadde satt en grense for seg selv og sagt tydelig at hun ikke ønsket å snakke om dette på offentlig sted - så ble du krenket på S sine vegne. Istedenfor burde du respektert din venninnes grense, og sagt at det er en ærlig sak å ikke ville diskutere så intime ting på offentlig sted, og at dere senere ikke trenger snakke om det, men heller ta det på en venninnekveld hvor dere er alene. Når du istedenfor begynner med "wtf" og så angriper K med å basunere ut at hun selv hadde sex og fikk barn før ekteskapet, så har du selv bikket over i veldig feil retning, hvor du går inn for å såre henne på noe du vet er vanskelig og sårt for henne pga. hennes tro. Du vet hun har sin tro, du vet hvor hun står, og så angriper du henne. Det er bare stygt. At du gjør det på offentlig sted i tillegg gjør det enda verre. Hun sier at du ikke vet alt (for alt du vet kan det ligge såre eller vonde følelser bak det at hun hadde sex før ekteskap, det kan ha skjedd ting du ikke vet), og du håner henne nærmest med å påpeke at hun først hadde sex, så ble fridd til. Du oppførte deg rett og slett som en bedriten dårlig venninne, som ikke har noen respekt for henne eller det at hun har en kristen tro. Du angrep henne på veldig stygt vis, og du valgte å gjøre det på et offentlig sted - etter at din venninne kun hadde spurt om dere kunne bytte samtaleemne. Du oppførte deg så stygt at det grenser mot ustabilt. At S valgte å ikke stoppe deg, få roet ned situasjonen ("beklager, selvfølgelig trenger jeg ikke snakke om dette her og nå" og så starte å snakke om et annet tema... hadde vært nok). På den måten ble det to dårlige venninner som nærmest rottet dere sammen mot K og du gikk bevisst inn for å såre K. At hun brølte til deg på telefonen, det var nok uttrykk for at du såret henne veldig, at hun er sint på deg. Og med god grunn. Hun burde holdt seg for god for å fortelle sladder om S! Samme det at hun har ting på deg - men dette siste ba du egentlig om selv, fordi du selv på offentlig sted slengte ut ting om henne som hun tydelig ikke ønsker at alle andre skal vite. At du selv nå, mens du skriver dette, forsøker å se ned på henne med å si at det ikke er noen kjærlighet som kristen kjærlighet, det viser at du ikke har forstått noe som helst av hva du gjorde mot henne. Hun sa hun ikke ønsket å diskutere dette - du angrep henne og tråkket på henne. Og så mener du hun er den som har oppført seg dårlig... Å ikke respektere venninners grenser, da velger du å være en dårlig venninne. At du i tillegg ydmyket henne på offentlig sted med ting du vet er såre for henne, det var forferdelig stygt av deg! Hvordan du ordner dette? Jeg tviler på om du greier å ordne dette, så stygt var det du gjorde. Men, du skylder henne uansett en stor og oppriktig unnskyldning. Anonymkode: 6ceb5...594 9 2 18
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:51 #3 Skrevet tirsdag kl. 22:51 Jeg finnes ikke religiøs, men synes også at det å snakke om sex offentlig, er noe man kan la vær å gjøre når jeg er til stede. En ting er hjemme i stua, men på restaurant...? Det trenger man ikke. Når K sier at hun ikke vil snakke om det, så bør det jo være greit og S burde back'et off. At man da skyter inn med "ja, men du hadde sex før ekteskap" osv, er ikke annet enn smålig. Skjønner godt K ble sur, jeg. Anonymkode: dc210...f92 6 2 10
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:57 #4 Skrevet tirsdag kl. 22:57 Jeg hadde droppet K, orker ikke å forholde meg til moraliserende dobbeltmoralske kjerringer. K startet dette "K nevner ut i samtalen at hun ikke synes noe om at vi prater sånn i det offentlige, og at hun nesten ikke har lyst til å være venn med S om hun tar initiativ til sånne samtaler. K begynner å dra inn Gud, moraliteter osv." Drar man inn Gud og den jævla moralen de leker seg med så må man tåle svar på tiltale. Damedrama er så bortkastet. Anonymkode: 91024...14e 6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:02 #5 Skrevet tirsdag kl. 23:02 Sexgnål hører ikke offentligheten til. Det er ikke noe særlig forskjell på å bedrive kink offentlig og å snakke om sex offentlog, dere gjør alle som er innenfor rekkevidde av samtalen til ufrivillige tilskuere. Når minst en i av deltakerne i samtalen setter grenser så er det respektløst å overkjøre denne fordi dere synes historikken til vedkommende er grovere enn samtaletemaet. Anonymkode: 364e3...45d 6 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:16 #6 Skrevet tirsdag kl. 23:16 Man prater da ikke om sex på en restaurant! Anonymkode: 05fd0...e79 6 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:17 #7 Skrevet tirsdag kl. 23:17 Jeg er ikke fan av å sitte pjatte om sex offentlig på en restaurant. Har selv vært i forsamlinger hvor noen totalt mangler hemninger rundt hva slags sex prat som gjør seg i offentlighet og hva som bør tas mer privat. Det er ganske upassende tema på en restaurant. Det er ikke langt mellom bordene. Ja det er morsomt på sex og singelliv men dere er i carrie og co i New York. Anonymkode: 5643a...0d7 3 1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet tirsdag kl. 23:30 #8 Skrevet tirsdag kl. 23:30 Ser man bort i fra hele kan-man-eller-kan-man-ikke-snakke-om-sex-delen så høres det ut som at dere slipper å bruke mer tid sammen. Og så vil dere begge to være av den oppfatningen om at det var den andres skyld at vennskapet røk. 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:59 #9 Skrevet onsdag kl. 06:59 Hadde ikke orket å forsøke å reparere dette. Tenker du skal tro folk når de viser deg hvem de er - og hun er tydeligvis helt klar for å dolke deg i ryggen og spre dritt for å hevne seg mot følt urett. Hun sier jo rett ut at hun ønsker å manipulere deg via trusler. Er det virkelig et menneske du ønsker i livet ditt? Skal du fortsette dette vennskapet må du for alltid veie dine ord på gullvekt, og fortløpende vurdere om det du forteller i fortrolighet kan brukes mot deg av hun som liksom skal være en venn. Ville nok heller brukt litt tid på å forberede omgivelsene på at hun har klikka og kan komme til å fortelle ting som ikke nødvendigvis er sant. Vær litt føre var og sørg for skademinimering. Ta brodden av det ‘våpenet’ hun føler hun har å true deg med. Anonymkode: f155a...f9e 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:18 #10 Skrevet onsdag kl. 07:18 Akkurat dette er grunnen for at jeg har veldig få veninner , orker ikke alt mulig drama , er så slitsomt 😅😅 bare la det gå , vær stille en stund. Kanskje det nok ikke er noe godt vennskap uansett. Anonymkode: 2fd87...702 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:21 #11 Skrevet onsdag kl. 07:21 Dere er jo taktløse dramaqueens hele gjengen... Her bommer alle tre solid - på flere plan. Anonymkode: bf0a5...08b 3 1 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:23 #12 Skrevet onsdag kl. 07:23 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Akkurat dette er grunnen for at jeg har veldig få veninner , orker ikke alt mulig drama , er så slitsomt 😅😅 bare la det gå , vær stille en stund. Kanskje det nok ikke er noe godt vennskap uansett. Anonymkode: 2fd87...702 Dette er da evigheter fra normalen.. Jeg har mange venninner, også faste venninnegrupper som møtes for mat eller vin, eller en tur. Har aldri opplevd noe drama. ikke alle man er helt på plan med i en slik gruppe. Men man evner jo å omgås, og tilpasse seg hva som blir sagt og ikke. Anonymkode: bf0a5...08b 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:26 #13 Skrevet onsdag kl. 07:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er da evigheter fra normalen.. Jeg har mange venninner, også faste venninnegrupper som møtes for mat eller vin, eller en tur. Har aldri opplevd noe drama. ikke alle man er helt på plan med i en slik gruppe. Men man evner jo å omgås, og tilpasse seg hva som blir sagt og ikke. Anonymkode: bf0a5...08b Ja såklart, jeg har hatt en god veninnegruppe før da jeg gikk på skolen. Men har også mått bryte ut av en veninnegruppe i voksen alder da det ble altfor mye drama. Har 2 jeg ser på som veninner , det holder for min del. Vi har alle forskjellige opplevelser, men jammen kan kvinner/jenter fort lage mye drama ut av en bitteliten ting også😅 Anonymkode: 2fd87...702
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:26 #14 Skrevet onsdag kl. 07:26 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere er jo taktløse dramaqueens hele gjengen... Her bommer alle tre solid - på flere plan. Anonymkode: bf0a5...08b Enig. Så slik sett passer de perfekt sammen. Hvem andre orker slik drama Anonymkode: 416eb...2c1
Eric_B Skrevet onsdag kl. 07:29 #15 Skrevet onsdag kl. 07:29 Dette er kjempelett å ordne. K er historie. Vekt verdi av vennskap i hva det betyr for deg. Noen som ringer og kjefter og melder at de «har noe på deg» er folk som ikke har sosial verdi lengre. Hva som har vært før er verdiløst her. 1
BobbySocks Skrevet onsdag kl. 07:30 #16 Skrevet onsdag kl. 07:30 Jeg tror ikke du trenger ordne noe, hvem vil vel ha venner som deg og S? 3 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:32 #17 Skrevet onsdag kl. 07:32 Å snakke om hvordan man knullet ektemannen sist natt er utrolig harry. Anonymkode: ef669...55e 5 1 2
Apis Skrevet onsdag kl. 07:40 #18 Skrevet onsdag kl. 07:40 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Meg, ei venninne og ei annen ei var på restaurant på lørdag. La oss kalle hun kristne K og hun andre S. S begynte å prate om noe sex greier, S og K har begge mann og barn. S har ikke noen hemninger med å prate om dette, og jeg er også åpen for dette som tema. K nevner ut i samtalen at hun ikke synes noe om at vi prater sånn i det offentlige, og at hun nesten ikke har lyst til å være venn med S om hun tar initiativ til sånne samtaler. K begynner å dra inn Gud, moraliteter osv. Jeg kjenner jeg blir litt sånn "wtf" at hun belærer S med moraliteter når K selv hadde sex og fikk barn utenfor ekteskapet. Så jeg nevner dette og K blir kjempe krenket over at jeg sier sånt. K sier at jeg ikke vet hele historien. Jeg nevner da "Hva da?... At du ble fridd til på sengekanten etter første samleie?". K stormet ut. K ringte meg på søndag, hun bannet og brølte på telefonen til meg. Jeg fikk helt sjokk, K øste ut sladder om S, og at hun hadde mye på meg også sa hun.. Altså there is no love like christian love... Uansett, hvordan ordner jeg opp i dette egentlig? Anonymkode: 0bb8e...3f0 Alle tre høres like vulgære ut. 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:42 #19 Skrevet onsdag kl. 07:42 Jeg tror du har forsøkt oversette et eller annet fra amerikansk. Moraliteter du liksom. Og «sex utenfor ekteskap». Og religiøse venninner. Uansett, dere mangler fullstendig folkeskikk og normal oppførsel alle tre, skjønner ikke hva du trenger råd om. Norsk rettskriving? Anonymkode: 6be09...740 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:44 #20 Skrevet onsdag kl. 07:44 Jeg har også ei veldig kristen venninne som ikke er så glad i sexprat. Det har jeg ingen problemer med å respektere. Utover det synes jeg det var altfor mye drama fra både din og Ks side her. Anonymkode: 68ecc...ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå