Gå til innhold

Brukket tå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Brudd er langt alvorligere enn man tror, og bør tas mer på alvor - selv når dette har grodd ferdig, kan det oppstå nye problemer.

En jeg kjente, brakk en tå og et par måneder senere, etter at dette hadde grodd, opplevde vedkommende en ubetydelig ulykke som førte til at det opprinnelige bruddet "gikk opp i limingen"; en belastning så liten at det for en frisk fot ville vært helt uproblematisk. Følgelig måtte det gro på nytt, og tydeligvis gikk noe galt denne gangen; resultatet ble uansett stor smerte ved å prøve å gå etter at det hadde grodd.

Amputasjon var det eneste alternativet legene kunne komme opp med, da det å operere slike ting etter alt å dømme blir altfor komplisert.

Så veien fra brudd til amputasjon av en tå kan være kortere enn man tror; selv når bruddet har grodd, er ikke foten friskmeldt enda.

Anonymkode: 466e4...caf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dere som sier at legen ikke gjør noe - har dere brukket en tå? Det har jeg, og jeg ble først sendt i MR. Det ble påvist brudd, og nå venter jeg på time hos kirurg på sykehuset.

Anonymkode: e90c9...37d

Jeg har også brukket stortåa. Bruddet ble først ikke funnet ,men da smerten bare ble verre og verre gikk jeg tilbake, da ble det endelig funnet et brudd , men ikke noe mer ble gjort, etter noen mnd brakk jeg samme tåa igjen, ingenting ble gjort da heller, fikk bare råd om teiping, hvile, holde foten høyt og å bruke krykker for å ikke belaste tåen så mye

Anonymkode: 5e8d1...0cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...